Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Granice wytrzymałości turbiny 1z

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

[B4 1.9 1Z 90KM] Granice wytrzymałości turbiny 1z

Post autor: KLICHO » 19 maja 2014, 00:36

Witam jestem nowy :) Od razu mówię że szukałem tematu ale niestety nie mogłem znaleźć, patrzyłem na temat "Niskie doładowanie turbiny" ale nie znalazłem tam odpowiedzi

Moje pytanie brzmi :
Jakie jest bezpieczne doładowanie turbiny w 1z do jazdy na co dzień ? Dodam że mam passata B4 z silnikiem 1z ale to ten sam silnik co w Audi. Niedługo będę robił program i chciałbym się dowiedzieć jakie maksymalne granice może mieć turbawka 1z, a jakie bezpieczne/rozsądne doładowanie. I też chodzi aby dolot się nie przegrzał oryginalny.

Bo jedni mówią że 1.5 Bara to max, inni że 1 Bar, Jaka jest prawda skoro seryjne z tego co wiem dmucha 0,8 Bar

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 20 maja 2014, 15:52

ja odpowiem ci kolego inaczej na to pytanie,

nie da sie jasno okreslic - zalezy od stanu turbiny ale jeszcze jak zyje nie widzialem zeby ktos taka ukatrupil

ja mialem 1,2bara z wtryskami afn i nic sie nie dzialo, 1,2 to WG mnie rozsadny temat

Powodzenia.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 20 maja 2014, 16:12

Moja pompuje w granicach 1.35 na programie zrobiłem ok. 100 tyś. km.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 maja 2014, 16:19

Wszystko zależy od stanu łożyskowania wirnika, jaki olej jest nalany, kiedy była zrobiona wolna odma by nie syfić dolotu. No i luz na wirniku czy trzyma się parametrów.

Jak oczekujesz konkretów :

1. Pompa 11 mm
2. Konkretny program już z remapem pod tą pompę
3. Wtryski
4. Większe turbo
5. FMIC
6. Większy wydech znaczy grubszy. Oraz kolektor dolotowy.
7. Albo powinno być na początku DOBRY OLEJ.

O silniku w dobrej kondycji nie trzeba mówić.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 11:46

Hmm wtryski AHF, zmodzony nastawnik, kolektor ssący AWX, zaślepiony EGR, brak kata to dolot chyba ma czysty :) ? IC oryginalny nic nie dziurawy własnie nie dawno go wyczyściłem wygląda jak nowy wszystkie rury dolotowe też 0 oleju.

Nie potrzebuje zmieniać trubiny jak na tym wszystkim wyskoczy mi 130KM -135KM będę zadowolony do jazdy na codzień a nie butowaniu

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 maja 2014, 15:03

KLICHO pisze:Hmm wtryski AHF, kolektor ssący AWX,
Wtrysków szukaj AEL lub AFN, a kolektor ssacy od ASZ/ARL
AWX ma w drugą strone wejście.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 15:31

Ja nie mam audi a passata b4 i u mnie silnik jest podluznie i awx jest idealny juz mam 2 lata. Wtryski AHF to to samo co AFN ale maja czesciej mniejsze przebiegi. Z tego co wiem to do wtryskow AEL musial bym dac cisnienie juz okolo 1.3 bar a z tego co wiem juz niebezpiecznie dla turbiny ori 1z i dolotu

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 maja 2014, 15:46

U mnie siedzi pompa afn, wtryski volvo, 0,210 to samo co AEL ,Kolektor ASZ i Garrett T2 i 1,35 bara ładuję ładnie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 16:04

No to u ciebie jest sens wsadzenia AEL czy nawet 216 bo turbina spokojniebmoze wiac powyzej 1.3 bez obaw i pewnie dymku nawet nie masz :-) jaka moc masz ? Seryjny IC?

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 22 maja 2014, 17:38

U mnie przy 1.35 bara na wtryskach AFN mocno kopci przy mocnym bucie.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 22 maja 2014, 17:58

To też zależy jakie turbo masz na pokładzie. T 15 jest mniejsza a co za tym idzie mniej wydoli. Tu bezpieczna granica to ok 1.2 . Przy czym t2 jest większa i może więcej. Tam to nawet po 1.4 idzie bezpiecznie uzyskać. Najlepiej jakby kolega Munior tu zawitał. On by cię napisał co w trawie piszczy. Ma styczność z programami na codzień to doskonale wie ile z czego można wyciągnąć.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 maja 2014, 17:58

Z tego co wiem to górna granica wytrzymałości dołu silnika to około 140-150 KM, przy takiej mocy jeszcze można jeździć ale trzeba zmienić sprzęgło, przeguby itp. bo bardzo szybko padają.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 19:23

Granica 1z/AFN to nawet i 200KM i więcej :) Przeguby jak nie mają zniszczonych osłonek nic im się nie dzieje. Sprzęgło 1z/G60 wytrzymują bez problemu 150KM i nawet 370Nm

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 22 maja 2014, 20:02

U mnie jest turbo T2 i pompuje 1,4 bara i nic sie nie dzieje :mrgreen: a co do przegubow i sprzegla to bym sie nie zgodzil. U mnie siedzi ori sprzegło i ori przeguby i jak na razie nic sie nie stalo :-P

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 22:59

Jeszcze pytanie jakie są turbiny są WG wiem że T2 i T15 a są jeszcze jakieś pasujące do 1z ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga