[B4 ABK] Ślizgające się sprzęgło klimatyzacji
[B4 ABK] Ślizgające się sprzęgło klimatyzacji
Witam!
Jednak wiązka to nie jedyny problem związany z klimą w mojej 80tce. Podczas jazdy klima chłodziła coraz słabiej, aż w końcu przestała chłodzić. Po podniesieniu maski zauważyłem, że ślizga się sprzęgło na sprężarce(trochę pokręci, trochę przepuści) i tak ciągle. Co może być tego przyczyną?
Jednak wiązka to nie jedyny problem związany z klimą w mojej 80tce. Podczas jazdy klima chłodziła coraz słabiej, aż w końcu przestała chłodzić. Po podniesieniu maski zauważyłem, że ślizga się sprzęgło na sprężarce(trochę pokręci, trochę przepuści) i tak ciągle. Co może być tego przyczyną?
Bez demontażu kompresora się raczej nie obejdzie. To znaczy trzeba odzyskać czynnik, rozpiąć przewody przy kompresorze. Tutaj ważna rzecz koniecznie trzeba dobrze zaślepić przewody. Odpiąć elektryke i zdemontować kompresor. Wtedy go na stół i możesz odkręcać sprzęgło. Przypuszczam że kolega nie madostępu do maszyndo klimy więc trzeba auto oddać na zakład gdzie się takimi rzeczami zajmują.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie trzeba rozszczelnić ani ściągać idzie to zrobić na aucie jak się ma kanał lub podnośnik bo od dołu najlepsze dojście chyba że trochę się pomęczyć od góry.
A ściągniecie polega na odkręceniu śruby w środku fi6 klucz 10. wkręcenie trzech śrub fi5 w otwory na głębokość 4mm max 5mm i za te śruby można ciągnąć delikatnie nawet młoteczkiem puknąć każda po kolei. I po zdjęciu połowy mamy drugą połowę z kołem pasowym a to się trzyma tylko na zabezpieczeniu segera po jegu zdjęciu można przez kołeczek delikatnie młoteczkiem w kołnierz i zejdzie. Oczywiście nie musisz sciągać tego drugiego z łożyskiem jak tylko chcesz zmniejszyć szczelinę.
Fakt ze są podkładki dystansowe ale tu chyba raczej już to nie pomoże. Jakby co to przerwa miedzy płaszczyznami to 0,4-0,85mm to jest w normie o ile mowa o kompresorze zexel.
A ściągniecie polega na odkręceniu śruby w środku fi6 klucz 10. wkręcenie trzech śrub fi5 w otwory na głębokość 4mm max 5mm i za te śruby można ciągnąć delikatnie nawet młoteczkiem puknąć każda po kolei. I po zdjęciu połowy mamy drugą połowę z kołem pasowym a to się trzyma tylko na zabezpieczeniu segera po jegu zdjęciu można przez kołeczek delikatnie młoteczkiem w kołnierz i zejdzie. Oczywiście nie musisz sciągać tego drugiego z łożyskiem jak tylko chcesz zmniejszyć szczelinę.
Fakt ze są podkładki dystansowe ale tu chyba raczej już to nie pomoże. Jakby co to przerwa miedzy płaszczyznami to 0,4-0,85mm to jest w normie o ile mowa o kompresorze zexel.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Na łożysku nie nie podkładek żadnych. Podkładki są na talerzyku sprężynującym ten pierwszy element co wyciągałeś na tym frezie gdzie trzpień wchodź siedzą głęboko w tej dziurze.
Po gdybaniu nikt nie jest wstanie ocenić sprzęgła.
[ Dodano: 2014-05-23, 18:55 ]
Po gdybaniu nikt nie jest wstanie ocenić sprzęgła.
[ Dodano: 2014-05-23, 18:55 ]
Ale po jakiego grzyba ściągałeś segera od uszczelniacza?Twingol pisze: bo nie to zabezpieczenie co powinienem ściągnąłem
Bo nie chciało mi zejść koło pasowe i myślałem, że to może jeszcze jedno zabezpieczenie. Cóż trzeba uczyć się na błędach, najlepiej cudzych :mrgreen:
[ Dodano: 2014-05-23, 21:20 ]
w każdym razie nie było żadnych podkładek
w większej rozdzielczości http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 27ea3.html
[ Dodano: 2014-05-23, 21:20 ]
w każdym razie nie było żadnych podkładek
w większej rozdzielczości http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 27ea3.html
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Pisałem wyżej, sprzęgło jest do dostania w www.e-sklep-laser-sinex.pl