[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK
Hej
Pozbierałem już trochę gratów i będę chciał przełożyć głowicę z ACE na ABK.
Chcę przełożyć wszystko co mechanicznie potrzeba do przekładki pozostawiając z ABK
wtrysk jak i przepływomierz. Oczywiście części z ABK pod ACE będą poprzerabiane aby podeszły pod nową głowicę 16v wykorzystując jak największą ilość części oryginalnych z ABK
ponieważ z dostępem do części z tego silnika problemów nie ma.
Leżąc ostatnio przez miesiąc pod patronatem służby zdrowia wertowałem te forum i nie znalazłem konkretnego opisu przekładki w całości., że stało to się FAKTEM. Albo słabo szukałem lub przekładka pasującej głowicy 16v ma wiele pułapek przy których chcący to zrobić - polegli.
Jeśli znacie te tematy - proszę o linka.
W sumie w głowie wszystko mam poukładane co jak zrobić, wyczytałem gdzie i jakie przeróbki mnie czekają, jakie pułapki lecz na dzisiejszy dzień do szczęścia
potrzebny mi oryginalny --- KOLEKTOR WYDECHOWY od głowicy z ACE.
Oczywiście nie pogardzę konkretną, konstruktywną dyskusją wspomnianej przekładki bez
tekstów typu - nie uda sie , nie opłaca się itp...po co to mi potrzebne.
Raz jeszcze przypomnę - może ma ktoś na zbyciu KOLEKTOR WYDECHOWY - ACE.
Pozbierałem już trochę gratów i będę chciał przełożyć głowicę z ACE na ABK.
Chcę przełożyć wszystko co mechanicznie potrzeba do przekładki pozostawiając z ABK
wtrysk jak i przepływomierz. Oczywiście części z ABK pod ACE będą poprzerabiane aby podeszły pod nową głowicę 16v wykorzystując jak największą ilość części oryginalnych z ABK
ponieważ z dostępem do części z tego silnika problemów nie ma.
Leżąc ostatnio przez miesiąc pod patronatem służby zdrowia wertowałem te forum i nie znalazłem konkretnego opisu przekładki w całości., że stało to się FAKTEM. Albo słabo szukałem lub przekładka pasującej głowicy 16v ma wiele pułapek przy których chcący to zrobić - polegli.
Jeśli znacie te tematy - proszę o linka.
W sumie w głowie wszystko mam poukładane co jak zrobić, wyczytałem gdzie i jakie przeróbki mnie czekają, jakie pułapki lecz na dzisiejszy dzień do szczęścia
potrzebny mi oryginalny --- KOLEKTOR WYDECHOWY od głowicy z ACE.
Oczywiście nie pogardzę konkretną, konstruktywną dyskusją wspomnianej przekładki bez
tekstów typu - nie uda sie , nie opłaca się itp...po co to mi potrzebne.
Raz jeszcze przypomnę - może ma ktoś na zbyciu KOLEKTOR WYDECHOWY - ACE.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2014, 09:52 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 2 razy.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
a szczególnie uwypuklęJarek-LT pisze:Oczywiście nie pogardzę konkretną, konstruktywną dyskusją wspomnianej przekładki bez
tekstów typu - nie uda sie , nie opłaca się itp...po co to mi potrzebne.
z abk robiłem dziwne rzeczy i szczerze ci mowie nie opłaca się porządne strojenie i części pochłoną tyle co swap aeb a jak już chcesz coś robić to załóż kompresor bo to najprostszy sposób na podniesienie mocy w abk przy doładowaniu 0,3-0,4 moc na poziomie 130-140KM jest do ogarnięcia na abk chyba ze go odprężysz to nawet 0,6 możesz dać i wydusisz nawet 150KM mowie ci z doświadczenia abk to mało rozwojowa konstrukcjaJarek-LT pisze:nie opłaca się
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Kanały pokrywają się w obydwóch głowicach a uszczelkę można zakupić tę tamą
pod te da typy głowic 16V i 8V.
Jeśli chodzi o rozrząd jest oczywiście inny . W głowicy 16V są zęby na kole rozrządu drobniejsze co wiąże się z większą ilością zębów na pasku jednak prawie identyczną długością paska. Kółka naciągu też w innym miejscu. Ale to problemy czysto techniczne z którymi sobie radzę - dużo gorzej z elektroniką.
Na okiełznanie rozrządu widzę dwa sposoby.
Dostać koło rozrządu na silnik od 16V i założyć oryginalny pasek z górnym kółkiem od 16V
lub ABK zostawić w niezmienionej formie przy silniku wraz z paskiem a na głowicy 16V założyć kółko rozrządu głowicy - przerobione pod wałek od 16 z 8V.
Jeśli chodzi o dawkę paliwa myślę, że na początek trzeba rozwiązać wszystkie problemy aby to chodziło jak się należy na oryginalnych wtryskach od ABK 8V.
Gdy przeróbka stanie się faktem a moc na hamowni pokarze niezadowalające efekty pomyślę nad zmianą wtrysków.
PS. Po tej dyskusji spytam się również kolegów o KOŁO ROZRZĄDU Z SILNIKA OD ACE ?
może ktoś posiada ???
jacek - ja jednak chcę pozostać przy swoim ..........
Przy przekładce głowicy i zwiększeniu stopnia sprężanie na poziomie do 13atm oczywiście poprawieniu parametrów przepływu powietrza celuję teoretycznie w 175KM.
Jarek-LT
pod te da typy głowic 16V i 8V.
Jeśli chodzi o rozrząd jest oczywiście inny . W głowicy 16V są zęby na kole rozrządu drobniejsze co wiąże się z większą ilością zębów na pasku jednak prawie identyczną długością paska. Kółka naciągu też w innym miejscu. Ale to problemy czysto techniczne z którymi sobie radzę - dużo gorzej z elektroniką.
Na okiełznanie rozrządu widzę dwa sposoby.
Dostać koło rozrządu na silnik od 16V i założyć oryginalny pasek z górnym kółkiem od 16V
lub ABK zostawić w niezmienionej formie przy silniku wraz z paskiem a na głowicy 16V założyć kółko rozrządu głowicy - przerobione pod wałek od 16 z 8V.
Jeśli chodzi o dawkę paliwa myślę, że na początek trzeba rozwiązać wszystkie problemy aby to chodziło jak się należy na oryginalnych wtryskach od ABK 8V.
Gdy przeróbka stanie się faktem a moc na hamowni pokarze niezadowalające efekty pomyślę nad zmianą wtrysków.
PS. Po tej dyskusji spytam się również kolegów o KOŁO ROZRZĄDU Z SILNIKA OD ACE ?
może ktoś posiada ???
jacek - ja jednak chcę pozostać przy swoim ..........
Przy przekładce głowicy i zwiększeniu stopnia sprężanie na poziomie do 13atm oczywiście poprawieniu parametrów przepływu powietrza celuję teoretycznie w 175KM.
Jarek-LT
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Tutaj mamy teoretyczny przyrost mocy przy doprężeniu;
Znany wzór / o ile jest rzeczywisty / pozwala podstawić dane i wyliczyć przypuszczalną moc.
Trochę pobawiłem się w matematyka i wyliczyłem potrzebne dane dotyczące daprężenia silnika ABK
silnik ABK na głowicy 8V którą doprężymy zdzierając głowicę o 1mm przybędzie na sprężaniu o 1,3atm większe, o 2mm 2,6atm. Jeżeli silnik miał stopień sprężania 10,4 to obniżając ją o 2mm uzyskujemy 13atm co daje wynik wg. kalkulatora 159KM
W moim przypadku gdy zrobię to na głowicy 16V zdzierając głowicę o 1mm przybędzie na sprężaniu 1,38atm, o 2mm około 2,75atm.
Jeżeli silnik miał stopień sprężania 10,8 to obniżając głowicę o 2mm uzyskujemy stopień sprężania 13,56atm. Przy mocy wyjściowej 137KM ze stopniem sprężania 13,55 daje wynik
mocy 190KM. - TO JUŻ COŚ !!!!!!!!
Wiadomo od dawna, że to wszystko nie takie proste - ale do odważnych świat należy.
Przypomnę, że oryginalna uszczelka ma grubość 1,7mm średnio a tuningowa miedziana 0,4mm
Zmiana samej uszczelki daje nam obniżenie głowicy o 1,3mm co w konsekwencji
daje przyrost stopnia sprężania o 1,7atm + 10,8 = 12,5atm
Znany wzór / o ile jest rzeczywisty / pozwala podstawić dane i wyliczyć przypuszczalną moc.
Trochę pobawiłem się w matematyka i wyliczyłem potrzebne dane dotyczące daprężenia silnika ABK
silnik ABK na głowicy 8V którą doprężymy zdzierając głowicę o 1mm przybędzie na sprężaniu o 1,3atm większe, o 2mm 2,6atm. Jeżeli silnik miał stopień sprężania 10,4 to obniżając ją o 2mm uzyskujemy 13atm co daje wynik wg. kalkulatora 159KM
W moim przypadku gdy zrobię to na głowicy 16V zdzierając głowicę o 1mm przybędzie na sprężaniu 1,38atm, o 2mm około 2,75atm.
Jeżeli silnik miał stopień sprężania 10,8 to obniżając głowicę o 2mm uzyskujemy stopień sprężania 13,56atm. Przy mocy wyjściowej 137KM ze stopniem sprężania 13,55 daje wynik
mocy 190KM. - TO JUŻ COŚ !!!!!!!!
Wiadomo od dawna, że to wszystko nie takie proste - ale do odważnych świat należy.
Przypomnę, że oryginalna uszczelka ma grubość 1,7mm średnio a tuningowa miedziana 0,4mm
Zmiana samej uszczelki daje nam obniżenie głowicy o 1,3mm co w konsekwencji
daje przyrost stopnia sprężania o 1,7atm + 10,8 = 12,5atm
Hmm Cr a kompresja (twoje atm) to dwie różne rzeczy !!!
Widzę stosujesz je zamiennie.
Pomyśl o regulowanych kółkach.
Następna sprawa zapłon ??
Nie czytałem jeszcze tej stronki grabowskiego z linka ale cr 13.55 <ok>
Chciałbym to zobaczyć
Są hondy z wysokim Cr widziałem ciekawe tłoki, ale w audi... :roll:
Pomyśl o doładowaniu serio, ale najpierw sporo czytania.
(aha nie kompresor).
Widzę stosujesz je zamiennie.
Pomyśl o regulowanych kółkach.
Następna sprawa zapłon ??
Nie czytałem jeszcze tej stronki grabowskiego z linka ale cr 13.55 <ok>
Chciałbym to zobaczyć
Są hondy z wysokim Cr widziałem ciekawe tłoki, ale w audi... :roll:
Pomyśl o doładowaniu serio, ale najpierw sporo czytania.
(aha nie kompresor).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
można się bawić w zmiany głowić doprezanie ale
pierwsze to policz koszty
po drugie ile to wytrzyma (z doświadczenia wiem ze nie wiele)
po trzecie nigdy tego dobrze nie dostroisz
koło albo tylko na głowicy do wymiany albo na wale i na aparacie zapłonowym
tez bawiłem się z abk wydusiłem z niego 154KM 237NM ale to jest nie zdrowe dla silnika
najprostszym sposobem jest swap lub kompresor
przekonstruowywanie całego silnika to będą ciągłe problemy na które nie będzie prostych odpowiedzi
pierwsze to policz koszty
po drugie ile to wytrzyma (z doświadczenia wiem ze nie wiele)
po trzecie nigdy tego dobrze nie dostroisz
koło albo tylko na głowicy do wymiany albo na wale i na aparacie zapłonowym
tez bawiłem się z abk wydusiłem z niego 154KM 237NM ale to jest nie zdrowe dla silnika
najprostszym sposobem jest swap lub kompresor
przekonstruowywanie całego silnika to będą ciągłe problemy na które nie będzie prostych odpowiedzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Hej
Lubie takie gadatliwe talęcia chociaż sobie tego nie życzyłem...........
Wracając do meritum jestem z grupy tych którzy lubią przerabiać, kombinować, wydawać pieniądze na rzeczy które mnie rajcują ( dopóki je mam) i podtrzymują na DUCHU - bo nie wiem ile mi zostało......
Konstruktywnej dyskusji - jak w takim przypadku jak zwykle NIE MA ale jest kilka podpowiedzi które mogą być faktem. To doceniam.
Nie wiem do końca czy listwa od 1,8T pasuje bez przeróbek - czy to wiadomo czy przypuszczenia?
Bez problemu jest do dostania oryginalna od 2.0 8V którą będę musiał przerobić pod nowy kolektor ssący. Czy znacie mocniejsze zamienniki wtryskiwaczy??? to sugestia.
Przypomnę, że jak największą liczbę części chcę zostawić od kompletnego zasilania 8V
aby w każdym momencie mógł powrócić do pierwotnej formy z 8V ze splanowaną głowicą.
Rozejrzę się teraz za uszczelką tuning - miedz 0.4mm lub delikatnie grubszą - czy ktoś kiedyś taką stosował ???
Przekładkę rozpocznę chyba z tą uszczelką głowicy i zdarciem głowicy 1mm co podniesie stopień sprężania do około przypuszczalnego - 13,5. Poszukam również uszczelek o pośredniej grubości abym miał pole manewru i możliwość powrotu do tradycyjnej.
PS. następne graty do przekładki już idą. <ok>
Lubie takie gadatliwe talęcia chociaż sobie tego nie życzyłem...........
Wracając do meritum jestem z grupy tych którzy lubią przerabiać, kombinować, wydawać pieniądze na rzeczy które mnie rajcują ( dopóki je mam) i podtrzymują na DUCHU - bo nie wiem ile mi zostało......
Konstruktywnej dyskusji - jak w takim przypadku jak zwykle NIE MA ale jest kilka podpowiedzi które mogą być faktem. To doceniam.
Nie wiem do końca czy listwa od 1,8T pasuje bez przeróbek - czy to wiadomo czy przypuszczenia?
Bez problemu jest do dostania oryginalna od 2.0 8V którą będę musiał przerobić pod nowy kolektor ssący. Czy znacie mocniejsze zamienniki wtryskiwaczy??? to sugestia.
Przypomnę, że jak największą liczbę części chcę zostawić od kompletnego zasilania 8V
aby w każdym momencie mógł powrócić do pierwotnej formy z 8V ze splanowaną głowicą.
Rozejrzę się teraz za uszczelką tuning - miedz 0.4mm lub delikatnie grubszą - czy ktoś kiedyś taką stosował ???
Przekładkę rozpocznę chyba z tą uszczelką głowicy i zdarciem głowicy 1mm co podniesie stopień sprężania do około przypuszczalnego - 13,5. Poszukam również uszczelek o pośredniej grubości abym miał pole manewru i możliwość powrotu do tradycyjnej.
PS. następne graty do przekładki już idą. <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Szukałem kalkulatora do liczenia ile trzeba splanować do doprzężenia ale trafiłem na taki temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=73&t=411817
Tutaj jeszcze kalkulator dla doładowania silnika.
Tu dla stockowego ACE http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ind ... &turbo_n=1
Wystarczy wpisać w jaką moc się celuje (target power) a na dole w rubryce Expected Boost (psi) będzie ciśnienie tylko w stopach na cal kwadratowy (Pound per square inch). Aby sobie szybko przekonwertować na bary wystarczy wpisać w google np. 7psi to bar
Na dole można zobaczyć wybrać turbosprężarkę aby zobaczyć jak to będzie wyglądało na mapie sprawności turbosprężarki (sprawność względem ciśnienia/przepływu powietrza).
Tutaj jeszcze kalkulator dla doładowania silnika.
Tu dla stockowego ACE http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ind ... &turbo_n=1
Wystarczy wpisać w jaką moc się celuje (target power) a na dole w rubryce Expected Boost (psi) będzie ciśnienie tylko w stopach na cal kwadratowy (Pound per square inch). Aby sobie szybko przekonwertować na bary wystarczy wpisać w google np. 7psi to bar
Na dole można zobaczyć wybrać turbosprężarkę aby zobaczyć jak to będzie wyglądało na mapie sprawności turbosprężarki (sprawność względem ciśnienia/przepływu powietrza).