Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Szarpanie-skoki dawki.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mateo1540
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 28 maja 2008, 16:38
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

[B4 1.9 1Z] Szarpanie-skoki dawki.

Post autor: Mateo1540 » 25 maja 2014, 18:12

Witam, mam następujący problem-po włożeniu wtrysków z AEL-a zamówiłem komputer silnika 16-bitowy (ori ma 8 bitów) z A4 i zrobionym programie na włożonych wtryskach i ciśnieniu max. 1,4 bara. Tydzień pojeździłem-wszystko pięknie śmiga-hamownię po drodze też odwiedziłem i z wyniku prawie 125 KM i 328 Nm byłem mega zadowolony. Z czasem auto zaczęło delikatnie podszarpywać- gdy jechało się ze stałą prędkością. Szarpanie narastało i narastało-ustawiałem różne dawki-od 3 mg/suw do 9 i nic za bardzo się nie zmieniało. Kąt zawsze zawierał się w przedziale 40-60. RSW na czujniku ustawione idealnie na 0,760. Jak szarpał tak szarpie dalej, na ori sterowniku jest to samo. Ostatnio jak na wolnych obrotach silnikiem zaczęło lekko rzucać to dawka skakała między 3,4 a 5,8 mg/suw. Co do tej pory zrobiłem? Przełożyłem nastawnik z golfa 3 TDI i nie wiem czy był zepsuty czy coś ale silnik skakał na obrotach między 700 obr./min a 1300. Stwierdziłem że może walnięty bo po założeniu mojego chodził poprawnie na wolnych nie licząc skakania obrotów od czasu do czasu. Powiedzcie mi dwie rzeczy-czy nastawniki można przekładać byle tylko zgadały się piny we wtyczne i oczywiście typ nastawnika czy trzeba dobierać do pompy?

I drugie-czy to może być koniec pompy?

P.S. Nastawnik już czyściłem...

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 maja 2014, 15:55

Dawkę zmieniałeś przesuwaniem nastawnika czy adaptacjami?

Jaką wachę lejesz? Czy zdarza się coś "kombinowanego"?

Błędy jakieś wyskoczyły? (podejrzewam nie bo byś chyba napisał)

Wrzuć może logi statyczne. W MB i BS.

Awatar użytkownika
Mateo1540
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 28 maja 2008, 16:38
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Mateo1540 » 26 maja 2014, 17:41

Błąd był z nastawnika dawki ale to był błąd zapisany po niewłaściwym ustawieniu czujnika RSW. Gdy się go skasowało to już nie wracał. Dawkę zawsze ustawiam nastawnikiem, nie wiem nawet jak ustawić dawkę innym sposobem. Jak już leję od czasu do czasu to barkową i to dobrą, 2 TDI-ki w mojej rodzinie na tym jeżdżą i nic się przydarza od paru lat. Układ wtryskowy nigdy nie widział opału, oleju do smażenia z biedronki itp...Logi mogę zrobić najszybciej w weekend ale fakt jest faktem że z każdym dniem jest coraz gorzej, jak się przegazowuje auto to w coraz większej liczbie przedziałów prędkości obrotowej silnik musi pokonać jakieś dziwne opory.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2014, 18:08

Mateo1540 pisze:jak się przegazowuje auto to w coraz większej liczbie przedziałów prędkości obrotowej silnik musi pokonać jakieś dziwne opory.
Według mnie ,ewidentnie coś się przycina w pompie wtryskowej ,lub nastawniku ...zwykle takie rzeczy dzieją się właśnie po zatankowaniu "paliwa" ,mającego nie wiele wspólnego z olejem napędowym ;-)

Awatar użytkownika
Mateo1540
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 28 maja 2008, 16:38
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Mateo1540 » 26 maja 2014, 21:54

Pompa do mnie idzie, w piątek będzie przekładka i dam znać jak wyszło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl