[B4 2.6 ABC] ubywa oleju i płynu chłodniczego
[B4 2.6 ABC] ubywa oleju i płynu chłodniczego
witam, ostatnio zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego i oleju z silnika. oleju dolałem 1 litr przez miesiąc! płynu chłodniczego w ciągu 3 miesięcy ubyło z pól litra. czy to będzie głowica? chciałbym wiedzieć czy ktoś miał coś podobnego, bo nie chcę iść do mechanika, który sprawdzi mi co jest grane, ja go spytam co to, on mi odpowie jednym wyrazem i skasuje 50 zł:d pozdrawiam
- kubaaabee
- Forum Audi 80
- Posty: 268
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraków
Napisz chociaż ile km zrobiłeś przez ten miesiąc, V-ki lubią brać olej. Zależy od stylu jazdy. Z resztą jest na forum kilka zadbanych okazów to może któryś z kolegów się wypowie jak to jest Płyn teoretycznie przy szczelnym układzie nie powinien w ogóle zmieniać swojego stanu. Sprawdź króćce, pompę wody, chłodnicę, czy gdzieś nie pokazuje się osad z płynu. Przy dwóch głowicach ciężka sprawa określić na 100% która to
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
- kubaaabee
- Forum Audi 80
- Posty: 268
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraków
Nie zakładaj od razu że to uszczelka, auto nie jest nowe więc chłodnica może już lekko puszczać, pompa wody lub króćce tak jak pisałem. Mechanik jak rozbierze rozrząd to może popatrzyć czy któraś z tych części nie leje. Dymi Ci na biało?
W mojej okolicy za robotę przy samej głowicy czyli planowanie, mycie, wymiana uszczelniaczy, ogólny przegląd prowadnic, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów itp. to koszt około 250-300zł + uszczelka i robota mechanika + to co wyjdzie w trakcie
W mojej okolicy za robotę przy samej głowicy czyli planowanie, mycie, wymiana uszczelniaczy, ogólny przegląd prowadnic, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów itp. to koszt około 250-300zł + uszczelka i robota mechanika + to co wyjdzie w trakcie
boczek375, nikt Ci nie odpowie ile wymiana uszczelki.Wszystko zalezy co mechanik zastanie po zdjeciu glowicy(jesli to wgl uszczelka).Dopiero po rozebraniu da rade cos powiedziec o kosztach-bo jak np glowice masz cale,rowne,szczelne to koszty mniejsze a jak bedzie glowica popekana miedzy zaworami to wtedy szukaj innej.Choc oczywiscie bez planowania sie nie obejdzie.Zalezy jak wygladaja zawory itd.uszczelniacze mozesz od razu dawac nowe.Zakladaj ze wyjdzie sporo to bedziesz mile zaskoczony
We wczesnym stadium uszkodzonej uszczelki nie bedzie wcale bialego dymu jesli uszczelke przedmucha w minimalnym stopniu.Auto bedzie jezdzilo normalnie.Dopiero pozniej z wieszka iloscie km na blacie bedzie sie pojawial bialy dym.No chyba ze od razu bardzo Ci dmuchnie uszczelka to od razu bedziesz mial z auta parowoz.
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
W instrukcji do tego silnika jest napisane że może brać 1l/1000km. Ja jeżdżę oszczędnie i dolewam 1l/5000. A takim ubytkiem płynu jak masz to bym się nie przejmował, generalnie jak auto nie dymi, nie ma masła pod korkiem ani rosołu w zbiorniczku to nie trzeba robić uszczelki. Jak przyjdzie na nią czas to puści i wtedy będzie wiadomo. Sprawdź czy olej gdzieś nie wycieka, najczęstsze miejsce to czujnik ciśnienia w misce i chłodnica oleju pod filtrem.
Witam, mi osobiście ubywa niedużo płynu chłodniczego...nie mogłem znaleźć wycieku.
Co się okazało, że delikatnie podcieka z chłodnicy(jak otworze klapę silnika, po prawej stronie). Wiem, nie jest to reguła, ale polecam zajrzeć.
Olej ubywa właśnie na takim poziomie jak u Ciebie, ale zamieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i jest tam sucho. Została jeszcze uszczelka pomiędzy głowicami(tam cieknie spod takiego dekla) więc może zejdę poniżej 1 litra na dolewce
Polecam obejrzeć, jeśli nie pomoże, to oględziny uszczlek pod głowicami.
Co się okazało, że delikatnie podcieka z chłodnicy(jak otworze klapę silnika, po prawej stronie). Wiem, nie jest to reguła, ale polecam zajrzeć.
Olej ubywa właśnie na takim poziomie jak u Ciebie, ale zamieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i jest tam sucho. Została jeszcze uszczelka pomiędzy głowicami(tam cieknie spod takiego dekla) więc może zejdę poniżej 1 litra na dolewce
Polecam obejrzeć, jeśli nie pomoże, to oględziny uszczlek pod głowicami.