[80 B4 2.0] Zarowki Osram SliverStar
Ja poratowałem się chwilowo żarówkami z Biedronki za 6.99,-Są niebieskawe i lepiej świecą od zwykłych (bielsze światło),ale jest to rozwiązanie chwilowe,bo na zwykłych nie dało się jeździć.Spróbuję najpierw od lepszych firmowych żarówek.A Ty DYZIU daj znać co z tego wyszło,to może i ja spróbuję przeróbki.
Danek, a robiłeś tą instalkę na przekaźnikach?
Tak się zastanawiam, w którym miejscu dać by przekaźniki, czy dać je po 2 sztuki tuż przy reflektorach i tam dać dodatkowy bezpiecznik, a następnie opakować czymś plastikowym, by chronić w miarę przed wodą.Albo teżwbić się do tej listwy przekaźników nad półką kierowcy - to rozwiązanie będzie napewno lepsze, powiedzmy "solidniejsze", ale boję się tylko tej plątaniny przewodów
Co prawda pytam na wyrost, bo do pracy wziąłbym się dopiero na wiosnę (tak to jest mieszkać w bloku i nie mieć garażu ) ale już mnie ciekawość rozpiera
Tak się zastanawiam, w którym miejscu dać by przekaźniki, czy dać je po 2 sztuki tuż przy reflektorach i tam dać dodatkowy bezpiecznik, a następnie opakować czymś plastikowym, by chronić w miarę przed wodą.Albo teżwbić się do tej listwy przekaźników nad półką kierowcy - to rozwiązanie będzie napewno lepsze, powiedzmy "solidniejsze", ale boję się tylko tej plątaniny przewodów
Co prawda pytam na wyrost, bo do pracy wziąłbym się dopiero na wiosnę (tak to jest mieszkać w bloku i nie mieć garażu ) ale już mnie ciekawość rozpiera
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
U siebie jeszcze nie rezałem , też czekam na cieplejsze dni, poza tym mam teraz nowe oczka, więc za bardzo mi nie przeszkadza ciut słabsze światełko.
Przekaźniki i bezpieczniki tylko i wyłącznie w środku, no chyba że zabudujesz całość w jakiejś bardzo szczelnej obudowie . Wszystkie połączenia lutowane i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi, przewody ładnie ułożone i pospinane coby się nie "łajdaczyły" po całej komorze :mrgreen:
Przekaźniki i bezpieczniki tylko i wyłącznie w środku, no chyba że zabudujesz całość w jakiejś bardzo szczelnej obudowie . Wszystkie połączenia lutowane i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi, przewody ładnie ułożone i pospinane coby się nie "łajdaczyły" po całej komorze :mrgreen:
Dzisiaj porobiłem wstępne pomiary napięcia w mojej niuni. A wiec sam akumulator tuz po wyłączeniu silnika dawał mi 13V trochę poświeciły światła to spadło do 12.8V a jak włączyłem światła (tylko nie pamiętam czy na odpalonym silniku) to do kostki dochodzi tylko 11.7V :shock: A teraz odpalony silnik na akumulatorze jest 13.8V przy gazowaniu do 3tyś obr/min wzrosło do 14,4 bez obciążenia to dobrze :?: To teraz moje pytanie czy jak połączę bezpośrednio kabel od + do świateł i jak będą dodawał gazu to będą sie rozjaśniać :?: i czy takie napięcie nie spali mi żarówki :?: Bo po niedzieli biorę sie za rezanie 8-)
A i jeszcze jedna bardzo ważna sprawa zauważyłem że na kostce od żarówki mam wypalony styk :cry: tzn ten plastik. Od czego to mogło sie zrobić :?: I co mam teraz z tym zrobić wymienić tylko ten plastik :?:
[ Dodano: 2007-12-13, 02:33 ]
Witam właśnie wróciłem z rezanka. :mrgreen: zrobiłem całą instalacje według schematu i wyszło mi 14.08 V na żarówce do świateł mijania <ok> plus założyłem żarówki OSRAM Night Breaker +90% i jestem bardzo zaskoczony oczywiście pozytywnie jak świecą teraz moje oczka. Światło teraz jest takie białe a pobocze idealnie i daleko oświetlone 8-) <ok> Mam jakieś parę zdjęć podczas rezania wiec może wkleję jutro bo dzisiaj juz nie dam rady. Więc żegnaj ciemność witaj jasność :mrgreen:
A i jeszcze jedna bardzo ważna sprawa zauważyłem że na kostce od żarówki mam wypalony styk :cry: tzn ten plastik. Od czego to mogło sie zrobić :?: I co mam teraz z tym zrobić wymienić tylko ten plastik :?:
[ Dodano: 2007-12-13, 02:33 ]
Witam właśnie wróciłem z rezanka. :mrgreen: zrobiłem całą instalacje według schematu i wyszło mi 14.08 V na żarówce do świateł mijania <ok> plus założyłem żarówki OSRAM Night Breaker +90% i jestem bardzo zaskoczony oczywiście pozytywnie jak świecą teraz moje oczka. Światło teraz jest takie białe a pobocze idealnie i daleko oświetlone 8-) <ok> Mam jakieś parę zdjęć podczas rezania wiec może wkleję jutro bo dzisiaj juz nie dam rady. Więc żegnaj ciemność witaj jasność :mrgreen:
Ja mam właśnie zamiar zamontować te przekaźniki tylko nic z tego nie łapie. Czy te przekaźniki można zamontować pod kierownicą na tej półce tam woda nie dochodzi. Gdzie mam sie zgłosić do mechanika?? jest on w stanie zrobić coś takiego żeby było to pewne ?? Ja sie z instalacją nie chce bawić bo koledze już sie spaliło mondeo po kombinacji w instalacji.
http://allegro.pl/item291264284_przekaz ... iatel.html o ten przekaźnik chodzi ??
http://allegro.pl/item291264284_przekaz ... iatel.html o ten przekaźnik chodzi ??
[quote="comag"]1.
Tungsram MegaLight + 60%
zaleta cena !!! i te polecam <ok>
Używałem ich i po dość szybkim czasie już mi się jedna przepaliła. ok 4-5 miechów. To chyba trochę za krótko. Ponadto efektu wydłużenia światła nie zauważyłem. Nawet na starych które miałem od kupna auta więcej wytrzymały. Tę firmę odradzam szczerze. Pewnie dlatego nie są dobre bo to nie jest niemiecka firma.
Z tego co piszecie, to często się pojawia philips bluevision za ok 70 zeta. Chyba spróbuję gdyż niemieckie auto lubi niemieckie części. Pozdrawiam!
Tungsram MegaLight + 60%
zaleta cena !!! i te polecam <ok>
Używałem ich i po dość szybkim czasie już mi się jedna przepaliła. ok 4-5 miechów. To chyba trochę za krótko. Ponadto efektu wydłużenia światła nie zauważyłem. Nawet na starych które miałem od kupna auta więcej wytrzymały. Tę firmę odradzam szczerze. Pewnie dlatego nie są dobre bo to nie jest niemiecka firma.
Z tego co piszecie, to często się pojawia philips bluevision za ok 70 zeta. Chyba spróbuję gdyż niemieckie auto lubi niemieckie części. Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Panowie co sadzicie o takich żaróweczkach nie czerpia prawie prądu a mysle ze powinno byc jasno LINK DO AUKCJI
Poszukałem trochę i dowiedziałem się, że takie żarówki mają rozproszone światło, świecą gorzej w nocy a do tego nie posiadają homologacji o czym wspomina sam producent tych produktów. Sam się chciałem na to skusić jednak nigdzie nie ma pozytywnej opinii o żarówkach led. Trochę szkoda bo pomysł na żarówkę jest dobry, dłuższa żywotność, mniejsze zużycie prądu i na tym kończą się plusy.boskijacek447 pisze:Panowie co sadzicie o takich żaróweczkach nie czerpia prawie prądu a mysle ze powinno byc jasno LINK DO AUKCJI
A wracając do tematu. Doczytałem się, że raczej nie warto kupować żarówek o zwiększonej mocy o 60 czy 90% bo takie wynalazki mają krótką żywotność. od pół do roku. Do tego znalazłem też ciekawostkę o firmie tungsram. Jeśli żarówa padnie ci za szybko nie licz na jakąkolwiek reklamację. Myślicie że zwykłe philips bluevision bez zwiększonej mocy pozwolą mi się cieszyć jazdą w nocy? Tzn. taką, że nie pożałuję, że wydałem torchę więcej kasy na żarówki.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 23:28 przez skt84, łącznie zmieniany 1 raz.
miałem te żarówki i dopuki nie popadało jeździło się na nich świetnie, jednak na mokrej nawierzchni porażka. Zmieniłem je na Osram Night Breaker, zapłaciłem 60zł i jestem z nich zadowolony. Mogę z czystym sumieniem polecić te żaróweczki. Natomiast Blue Vision odradzam; nie warte są zakładania do autka. Pozdroskt84 pisze:to często się pojawia philips bluevision za ok 70 zeta. Chyba spróbuję gdyż niemieckie auto lubi niemieckie części. Pozdrawiam
A można wiedzieć czemu odradzasz? Czy osramy które posiadasz mają zwiększoną moc? Właśnie między osramem a philipsem teraz się waham.tomekk666 pisze:miałem te żarówki i dopuki nie popadało jeździło się na nich świetnie, jednak na mokrej nawierzchni porażka. Zmieniłem je na Osram Night Breaker, zapłaciłem 60zł i jestem z nich zadowolony. Mogę z czystym sumieniem polecić te żaróweczki. Natomiast Blue Vision odradzam; nie warte są zakładania do autka. Pozdroskt84 pisze:to często się pojawia philips bluevision za ok 70 zeta. Chyba spróbuję gdyż niemieckie auto lubi niemieckie części. Pozdrawiam
Na BV jeździło się okropnie w deszczu, bardzo niewiele było widać, a jak trafiło jechać na światłach mijania to wogóle porażka. Na osramach znacznie lepiej wszystko widać, jazda nocą w deszczu stała się o wiele przyjemniejsza i mniej nerwowa Nigt Breakery mam od grudnia tego roku. Jedynym ich mankamentem jest podobno niewielka żywotność. Jednak jak narazie sprawują się idealnie. Jeżeli miałbym wybierać z tych dwóch to bez zastanowienia brałbym osram nb.skt84 pisze:A można wiedzieć czemu odradzasz? Czy osramy które posiadasz mają zwiększoną moc? Właśnie między osramem a philipsem teraz się waham.
To mnie martwi. Nie chcę żarówki o takiej krótkiej żywotności. A właśnie zawsze na deszczu mi się najgorzej jedzie. Jest jakiś kompromis? Np. żarówka która przeżyje dłużej ale i w deszczu da mi dobry komfort jazdy.tomekk666 pisze:Na BV jeździło się okropnie w deszczu, bardzo niewiele było widać, a jak trafiło jechać na światłach mijania to wogóle porażka. Na osramach znacznie lepiej wszystko widać, jazda nocą w deszczu stała się o wiele przyjemniejsza i mniej nerwowa Nigt Breakery mam od grudnia tego roku. Jedynym ich mankamentem jest podobno niewielka żywotność. Jednak jak narazie sprawują się idealnie. Jeżeli miałbym wybierać z tych dwóch to bez zastanowienia brałbym osram nb.skt84 pisze:A można wiedzieć czemu odradzasz? Czy osramy które posiadasz mają zwiększoną moc? Właśnie między osramem a philipsem teraz się waham.