Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] AAH wersja ABT. Różnice między głowicami. Fakty

Wszystko co tyczy się silników V6
Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 18 maja 2014, 22:14

Sama w sobie to nie jest żadna metoda na podniesienie mocy, co najwyżej na rozwalenie silnika(chociaż panewek raczejei poobraca... ;) ).. Najlepszym i najtańszym pomysłem zwiększenia mocy w aah będzie założenie kompresora i wystrojenie ecumasterem... Najlepszy stosunek cena/KM i faktycznie polepszą się osiągi a nie tylko samopoczucie... ;)

Inną dobrą metodą będzie swap np na v8, 1.8t, 2.2t....

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 18 maja 2014, 23:09

Nawet gdybym swapował sam to same koszta zakupu części puszczą mnie z torbami. Koszt zakupu dobrego V8 czy 2.2t to zawrót głowy.O 1.8t nie wspominam bo jest tego pełno ale ten motor to PEDAŁ i nigdy mi nie pasował pod żadnym względem. Przemyślałem temat i doszedłem do wniosku , że nie będę świrował i skupię się na zdrowej i bezawaryjnej serii. Kiedyś jak wpadną mi niechcący wałki i sterownik to się pobawię. Sam temat jest o tyle ciekawy ponieważ spalanie nie rośnie drastycznie przy pałowaniu z tymi gratami a wręcz trochę spada przy spokojnej jeździe. Analogicznie do ABC i AAH gdzie różnica w mocy jest wyczuwalna a w spalaniu już nie. Mam dużo ludu za naszymi granicami więc może w końcu coś trafie.

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 19 maja 2014, 02:48

Można się bawić, ale warto napierw sobie policzyć ile będzie Cię kosztował 1KM... Imo doładowanie tego silnika jest najszybszym sposobem na jakiekolwiek sensowne przyrosty...

To jest kawał samochodu z napędem awd i 20KM w ta czy w tą w silniku NA wiele nie zmienią tak jak np w aucie typu seicento...

1.8 z tego co o nim czytam to bardzo dobry, rozwojowy silnik. Lekki, krótki, łatwo i tanio tuningowalny na moce rzędu 300KM... Kwestia czy polubiłbyś charakterystyke mocno doładowanego, małego 4cyl.... Fakt że do jazdy codziennej nie jest to najlepszy pomysł, ale już do np rajdówki na bazie b3/b4 jak najbardzije... :p

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 19 maja 2014, 10:20

O rajdówkach nikt tu nie mówi:) Auto ma służyć do przemieszczania się. I nie zgodzę się , że nie czuć tych 20km. Większość tych którzy jeździli AAH powiedzieli , że ABC nigdy by nie kupili. No ale tu nie tylko chodzi o samą moc a jest jej raptem 24km i 25NM różnicy a o przebieg tej mocy. AAH chętniej jedzie do odcięcia i doznania są dużo fajniejsze niż zadyszka w ABC od ok 5 tyś. Ogólnie ma to być dość szybki dupowóz. Gdybym mógł zrobić z tego 200km i 280-290NM to by mi to wystarczyło już na maksa. Domyślam się , że zawsze coś można ugrać. Zrobić dolot , zrobić wydech (koniecznie ogarnąć kolektory bo są do dupy) , grzebnąć coś przy głowicach i przyrost jest zauważalny. Nigdy nie miało być przyrostów typu 50-100km to już multum kasy i nie opłacalny zabieg. Kiedyś jak się dorobię większej kasy to i tak włożę V8 bo to dla mnie bajka. Dla samego dźwięku warto:) I uwierz mi wolę te 300-340km z V niż 400-450 z 1.8t. Po prostu tak mam i koniec.

mlody_mk2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:12
Lokalizacja: 3city

Post autor: mlody_mk2 » 24 maja 2014, 14:40

wejdz na strone rewara i zadzwon. cenny są niskie i przerobi ci twoje wałki na takiej jakie da się z nich zrobić. Wtedy zrobić program i masz te 190 kunia.... oczywiscie nie wspominam o splanowaniu, obrobieniu kanałów i wydechu...

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 28 maja 2014, 18:06

Spoko. Czy ktoś z forum wie ile wysokości ma fabrycznie nowa głowica z AAH i jaki wymiar graniczny kwalifikuje ją jeszcze do użytku?

[ Dodano: 2014-05-28, 18:22 ]
Minimalna wysokość dla głowic 12V to 132.75 a dla 30V 139.25. Zaczerpnięte z Sam naprawiam Audi A4. Mądra książka , wyczerpuje każdy temat.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 29 maja 2014, 23:13

do normalnej jazdy to tylko dolot wydech i porting...wałki zmienią charakterystyke i jesli beda mpcno przerobione to falowanie na wolnych obratach .
zabralem sie sam za polerowanie kanalow ale zostawilem to w polowie bo mi czasu zabraklo i zrobilem tylko przepustnice i obrobke laczen kolektor dolotowy-głowica plus polerka poczatku kanałów(mam trochę głowicdo v6to meksperymentuje)

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 29 maja 2014, 23:59

Zostawiłem temat. O wysokość głowic pytałem tylko dlatego , że oddałem swoje z AAH do remontu i chce je pomierzyć przed odbiorem. Tym razem nie może być żadnej lipy. Z dolotem nic raczej nie zrobię prócz wymiany wkładki na jakąś K&N (nie chce się bawić w stożki). Do tego mam zamiar kupić jakiś dedykowany wydech z kwasówki. Czy wydech dedykowany do 2.6 i 2.8 porządnej firmy za gruba kasę coś da czy to tylko wyrzucanie kasy w błoto i lepszy dźwięk?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 30 maja 2014, 08:45

Wydech rób customowy pod potrzeby. Jeśli doprężysz lekko, dasz krótki dolot a paliwem jest dobrze podlane to 2,5 cala na dwóch tłumikach (w tym jeden pełen przelot) i powinno być cacy. 2,25 też będzie spoko.

Z wkładką to uważaj. Ja miałem Simotę i nic złego się nei działo. Ale już kilka osób wspominało, że zbyt duży przepływ powietrza powoduje gaśnięcie silnika na jałowych. Dopasuj lepiej jakiś stożek w odseparowaniu. U mnie znacznie poprawiło to wkręcanie się silnika (zimniejsze powietrze bez zbędnych zawirowań) a i przepływka dłużej pożyje.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 30 maja 2014, 09:56

Gdzieś mam plik pdf jak poprawić serię V6. szlifowanie kolektorów dolot-wylot I takie tam pierdółki.
Jestem właśnie na etapie wyciągania V6 2.8 z budy I wsadzania go na miejsce 2.0 16V. Szkoda mi tylko cięcia łap od R4 I szukam sposowbu na zmieszczenie silnika na tych łapach tyle że obnizenie poduszki na wysokość poduszek V6. Niestety możliwość takiej zabawyy jest bardzo mała I bez cięcia jednak się nie obedzie.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 30 maja 2014, 15:41

Kombinuj. Masz widzę więcej zabawy niż ja ze swoja przekładką. Radzę Ci przewietrzyć te AAh zanim je włożysz bo później będziesz miał dużo ciężej coś zrobić.
Bloku czy taki wydech to lipa?:
http://www.gumtree.pl/c-ViewAdLargeImag ... ageIndex=1
FOX. Nowy kosztuje w przeliczeniu z euro ponad 3 tyś.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2014, 15:46 przez mesiah, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 30 maja 2014, 15:45

Nie widzę fotki. Nie mniej jednak ja do Quatrówki zapłaciłem mniej a miałem tłumiki RM i 2,5 cala pełny kwas aż do kolektorów. Więc można customowo taniej zrobić i równie solidnie - druga sprawa, że tłumiki robisz pod siebie a nie tak jak Ci to narzuca producent.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 30 maja 2014, 15:47

Już edytowałem . Sorry

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 30 maja 2014, 15:50

Wygląda, normalnie. Używany. Nie wiem jak puszka, czy już powypalała wszystko, czy coś jeszcze jest. Nowy to nowy - wygrzewasz go tak jak Ty chcesz. Kto wie czy ten był wygrzewany czy od razu pełen ogień nonstop. Jeśli jest w dobrej cenie (dałbym maks 1k) i nie pierdzi to może być.

Osobiście wolałem odłożyć i zorbić kompleksowo - do ośki taniej wyjdzie niż do Quattro więc pewno w 2k możnaby się zmieścić.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 30 maja 2014, 16:03

Gdzie robiłeś ten wydech? Nie znam nikogo w swojej okolicy kto się tym zajmuję. Chyba , że w olsztynie coś się znajdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl