Witam.
Jako że JN wywalił uszczelkę zdecydowałem się zmienić silnik. Mogę kupić za niewielkie pieniądze silnik 3A w fajnym stanie, pytanie tylko czy bez większej ingerencji będę w stanie wepchnąć ten silnik zamiast mojego JN.
Z tego co udało mi się wyczytać to łapy pod silnik są takie same więc z tym nie ma problemu.
Nie wiem tylko jak z układem zasilania, obydwa silniki to mechaniczny wtrysk z tym że pojemnosć w 3A jest większa no i inaczej wygląda regulacja obrotów biegu jałowego. W JN zawór powietrza dodatkowego, a w 3A "silnik krokowy". poza tym 3A ma dodatkowe krańcówki przy przepustnicy do informowania k-jeta o pełnym wciśnięciu gazu. Silnik 3A mam z kolektorami i tu moje pytanie czy kolektor dolotowy z 3a będzie działał z przepływomierzem-rozdzielaczem paliwa z mojego JN na gumie z JN? Ewentualnie jak jest z głowicami czy kolektor z JN siada w głowice 3A? I główne pytanie czy jest mozliwość że 3A będzie poprawnie pracowało na moich gratach z JN?
[B3 JN] swap 3a
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak nie będziesz przekładał całego osprzętu 3A to nie będzie z tym problemu.d8vit pisze: poza tym 3A ma dodatkowe krańcówki przy przepustnicy do informowania k-jeta o pełnym wciśnięciu gazu.
Z wolnymi obrotami też sobie można poradzić podkręcając przepustnicę bo chyba w osprzęcie JN nie ma czujnika zamknięcia przepustnicy więc takie podkręcenie nie zaszkodzi na stabilizację wolnych obrotów. W JNie ten zwór dodatkowego powietrza otwiera się gdy silnik jest zimny albo obroty za bardzo spadną.
Następna sprawa to podejrzewam że do 3A nie dostanie się aparatu zapłonowego na "większą dziurę" z mechaniczną regulacją wyprzedzenia zapłonu. Chyba że w 3A niema jeszcze takiego aparatu tylko jest taki jak w JN
https://audi80.pl/b3-18sf-i-20-abk-u ... t53821.htm
Znajomy kiedyś wsadził AAD na osprzęcie JN ale nie jechało to zbyt dobrze.
Właśnie tego się obawiam, zwłaszcza że pracuje to u mnie na gazie i przy JN nie miałem żadnych problemów (strzałów etc) i jechać do końca nawet jechało.
O i tu mnie zaskoczyłeś ale faktycznie w 3A jest chyba rozdzielacz sterowany z k-jeta. więc czekała by mnie dodatkowo rzeźba rozdzielacza. Tylko pytanie czy będzie jechało...
Jeśli pojedzie choć troche lepiej od JN to warto by było spróbować bo koszty takiej operacji niewielkie.
O i tu mnie zaskoczyłeś ale faktycznie w 3A jest chyba rozdzielacz sterowany z k-jeta. więc czekała by mnie dodatkowo rzeźba rozdzielacza. Tylko pytanie czy będzie jechało...
Jeśli pojedzie choć troche lepiej od JN to warto by było spróbować bo koszty takiej operacji niewielkie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
kolega ma JN i jak sprawdzaliśmy który silnik lepiej jedzie to to co my zaobserwowaliśmy to jego silnik do 3tyś się lepiej rozpędzał a mój pow 3000tyś miał lepsze przyśpieszenie skrzynie mieliśmy takie same i oba na gazie z tym że mój silnik po remoncie jest a jego nie a teraz mój po wywaleniu klapki z przepływomierza na każdym zakresie obrotów odstawiał JN i właśnie rozdzielacz jest na większą dziurę. Tylko że moja pali 15 a jego 10. Ale muszę ruszyć w końcu aparat zapłonowy bo sprawdzałem to mam 5 stopni wyprzedzenia zapłonu ale nie mogłem za chiny ruszyć aparatu tak sie zasiedział .