[80 B4] Elektryczne szyby - problem z przekaźnikiem 363
[80 B4] Elektryczne szyby - problem z przekaźnikiem 363
Witam, mam następujący problem. Mam 4 fabryczne elektryczne szyby (brak szyberdachu), od jakiegoś czasu jedna z nich odmawia posłuszeństwa - można ją opuścić, jednak podniesienie jest już problematyczne. Słychać klikanie pod deską rozdzielczą i szyba nie chce iść do góry - po wielu próbach czasami się udaje. Przyczyną awarii jest przekaźnik 363. Czeka mnie długa trasa, a jazda bez sprawnej szyby od strony kierowcy przez całą Polskę niezbyt mi się uśmiecha, więc prosiłbym o pomoc
Moje pytania:
1. Przekaźnik 363 (4A0 959 257) - nigdzie nie mogę go dostać, nowy na zamówienie kosztuje 100 euro Czy można go zastąpić jakimś innym? Jaka będzie różnica w działaniu instalacji?
2. Czy często opisywany moduł komfortu to właśnie ten przekaźnik?
3. Czy można usunąć go z instalacji (wg tego schematu znalezionego na forum)? Wtedy wszystkie szyby będą działały tak jak tylne, czy szyba od pasażera (bez domykania, bez możliwości poruszania szybą do otwarcia drzwi, po wyłączeniu zapłonu)?
4. Ewentualnie czy można przycisk do otwierania tej szyby podpiąć jakoś inaczej, tak aby ominąć cały ten przekaźnik, nie ruszając podłączenia innych szyb? Albo do przycisku sterowania szybą w drzwiach za kierowcą (która działa jak należy), podłączyć silniczek w drzwiach kierowcy?
Zimnych lutów i styków przekaźnika jeszcze nie sprawdzałem, mam nadzieje, że to rozwiąże sprawę, ale ze względu na brak czasu nie mogę dopisywać na bieżąco relacji z naprawy elektryki. Pytania które zadałem, to rzeczy, których nie znalazłem na forum (przejrzałem cały dział o szybach, mogłem coś przeoczyć) i nawet jeśli mój problem uda się łatwo rozwiązać, na pewno jeszcze komuś się przydadzą
Pozdrawiam
Moje pytania:
1. Przekaźnik 363 (4A0 959 257) - nigdzie nie mogę go dostać, nowy na zamówienie kosztuje 100 euro Czy można go zastąpić jakimś innym? Jaka będzie różnica w działaniu instalacji?
2. Czy często opisywany moduł komfortu to właśnie ten przekaźnik?
3. Czy można usunąć go z instalacji (wg tego schematu znalezionego na forum)? Wtedy wszystkie szyby będą działały tak jak tylne, czy szyba od pasażera (bez domykania, bez możliwości poruszania szybą do otwarcia drzwi, po wyłączeniu zapłonu)?
4. Ewentualnie czy można przycisk do otwierania tej szyby podpiąć jakoś inaczej, tak aby ominąć cały ten przekaźnik, nie ruszając podłączenia innych szyb? Albo do przycisku sterowania szybą w drzwiach za kierowcą (która działa jak należy), podłączyć silniczek w drzwiach kierowcy?
Zimnych lutów i styków przekaźnika jeszcze nie sprawdzałem, mam nadzieje, że to rozwiąże sprawę, ale ze względu na brak czasu nie mogę dopisywać na bieżąco relacji z naprawy elektryki. Pytania które zadałem, to rzeczy, których nie znalazłem na forum (przejrzałem cały dział o szybach, mogłem coś przeoczyć) i nawet jeśli mój problem uda się łatwo rozwiązać, na pewno jeszcze komuś się przydadzą
Pozdrawiam
Sprawdź zimne luty na przekaźniku, u mnie były 2 przelutowałem i problem się rozwiązał. 20 min roboty i po problemie <ok>
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-na ... zimne+luty
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-na ... zimne+luty
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 maja 2013, 07:29
- Lokalizacja: Gdynia
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm