Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Czujnik Przepływki [Film]

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 31 maja 2014, 21:52

Oryginalnie w tym miejscu jest zaślepka, jak jej nie ma to ktoś tam już kręcił, ten wkręt służy do regulacji składu mieszanki. http://images38.fotosik.pl/127/cc184eb7a8b7ff94med.jpg
Zdjęcie jest pożyczone z tego tematu.
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,60.htm

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 01 cze 2014, 13:27

lepiej będzie, jak zaślepiona czy nie ?

a co sądzisz o tym całym przepływomierzu? w tym temacie na olx.pl za 30 zł ?

na razie wymieniać nie potrzeba fest bo auto palić pali :) jednak te wysokie obroty to i spalanie wyższe, zanim nie przełącze na gaz.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 01 cze 2014, 14:48

Ta zaślepka nie ma wpływu na prace silnika ale jak jej nie ma to raczej ktoś tam już regulował skład mieszanki.
Co do tego przepływomierza to pewności nie ma, na pierwszy rzut oka to widzę, że klapa jest cała, nie pogięta, brakuje potencjometru. Cena nie jest wysoka więc jak by miało pomóc to czemu nie. Trzeba się liczyć z tym, że po wymianie trzeba wszystko ustawić na nowo. Ja bym jeszcze posprawdzał ten przepływomierz co masz teraz w aucie czyli czy klapa jest cała czy jest dobrze ustawiona i tłoczek nie zatarty, szczelność dolotu wszystkie wężyki i tą gumę.
Piszesz, że wymieniłeś czujnik więc jego można wyeliminować. Możesz spróbować wykręcić ten wkręt (tylko nie za dużo po pół obrotu i za każdym razem odczekując chwile) zubażając mieszankę pamiętając jego położenie, zeby powrócić do poprzedniego ustawienia. Więcej informacji masz w tym temacie https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... t27045.htm

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 01 cze 2014, 15:25

pamiętam, jak robiliśmy głowice a potem składaliśmy do kupy to były problemy z tą klapką.

zatykała się i nie chciała podnosić, ale jakoś się ją wyregulowało, a co do szczelności no coś syczy, z tej gumy, ale nie mogę dojść gdzie.

a co jeszcze ma wpływ na to, że bez wciśnietego gazu Audi nie odpala ? odpięty wtrysk roz. ? odpięta kostka tego regulatora ciśnienia ?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 01 cze 2014, 15:38

emczy pisze:ale jakoś się ją wyregulowało
Jakoś? To ma być ustawione według tej naklejki co jest na niej naklejona, ma pracować bez żadnego przycięcia. Jak jest źle ustawiona i sie przycina to najpierw zrób to bo to podstawa. Jak syczy to też musisz szukać, popsikaj nawet plakiem w okolicach syczenia i jak wzrosną obroty to będziesz wiedział gdzie jest nieszczelność. A co do odpalania to te dwie rzeczy na to wpływają. Po pierwsze regulator nie wzbogaca mieszanki a wtryskiwacz nie daje paliwa przy rozruchu.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 01 cze 2014, 16:41

a po czym poznać, że przycina? ustawialiśmy ją tak, zeby chodziła i nie zatykała się :D

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 01 cze 2014, 17:07

Poruszaj nią i będziesz czuł czy gdzieś ociera. Masz mieć ustawione tak jak na tym zdjęciu.
Obrazek

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 01 cze 2014, 17:48

no tak, nawet jeśli się go dobrze ustawi (przykładając, że teraz jest źle) to czy to rozwiąże problem ?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 01 cze 2014, 19:23

Problemu w 100% nie rozwiąże ale na pewno pomoże. Do pracy na benzynie ta klapa musi być dobrze ustawiona, ona odpowiada w największym stopniu za ilość paliwa. Czym większe podciśnienie tym bardziej sie wychyla i zwiększa ilość paliwa podawanego na wtryskiwacze. Sprawdź i jak trzeba to wyreguluj w odpowiednie położenie wtedy będziemy myśleć dalej. :-)

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 01 cze 2014, 21:58

no w sumie, tu dużą role odgrywa ciśnienie, a przy odpalaniu jakby go brak potem dopiero wzrasta.

czyli odpięcie tej wtyczki jaki ma wpływ na ciśnienie ? coś jak tryb awaryjny ?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 02 cze 2014, 20:52

Kolego jakie ciśnienie? Ja pisałem o podciśnieniu. Ciśnienie paliwa w tym układzie (tak jak w każdym innym) daje pompa która umieszczona jest pod podwoziem koło prawego koła. Podciśnienie wytwarzane jest w cylindrze. Dodając gazu otwierasz przepustnice i podciśnienie z cylindrów podnosi tą klapę zwiększając dawkę paliwa. Dlatego musi być prosta i ustawiona poprawnie. Odpinając tą wtyczkę na zimnym silniku zmieniasz dawkę paliwa ponieważ ten regulator wzbogaca mieszanke na zimnym silniku. Na ciepłym jak masz dobrze wyregulowany wtrysk odpięcie tej wtyczki nic nie zmienia w pracy silnka.
Więc tak jak pisałem ustaw tą klapę jak jest źle bo w większości to ona i najprawdopodobniej rozregulowany wtrysk jest problemem.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 02 cze 2014, 20:56

fakt. mój błąd, źle przeczytałem ale ...
dzisiaj zauważyłem, że odpiecię krokowca nie powoduje reakcji? ma to też jakiś wpływ?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 02 cze 2014, 21:19

Tak ma być, bez żadnej zmiany w obrotach. Pisałeś kiedyś o tej wtyczce czujnika temperatury, zrobiłeś to już, żeby te piny się nie zwierały? Jak to można wyeliminować i masz dobrze ustawioną klapę a go zalewa to bym spróbował regulacji wkrętem żeby zubożyć trochę mieszankę, oczywiście pamiętając położenie w którym jest teraz, żeby w razie czego można było wrócić do tego ustawienia.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 02 cze 2014, 21:39

tak, czujnik temperatury jest już z nową kostką podpięty.

a jak to się reguluje? czy można to samemu w miarę zrobić ?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 02 cze 2014, 21:45

Wyciągasz zaślepkę jak ją masz jeszcze wkładasz długiego imbusa tylko nie wiem jaki rozmiar i wykręcasz po pół obrotu. Wyciągasz klucz odczekujesz chwilkę i jeżeli za mało to wykręcasz dalej. Zapamiętaj pierwotne ustawienie i licz ile wykręciłeś, żeby wrócić do poprzedniego ustawienia jak będzie gorzej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl