80 [B4 ABK] Grzeje się do 100stopni
80 [B4 ABK] Grzeje się do 100stopni
Witam, mam problem ze swoja 80. Auto grzeje się cały czas do 97-100 stopni C. Wymieniłem po kolei pompę wody, termostat, waz chłodnicy który ciekł i króciec na którym są czujniki (czujniki również nowe). Układ odpowietrzony zalany zalecana ilością płynu, wszystko tak jak ma być. Chłodnica grzeje całą, jak i górę tak i dół. Przy okazji wymieniłem rozrząd, wyczyściłem cala chłodnice, przewody zbiorniczek wyrównawczy, pasek na wentylatorach itp.
Moje pytanie brzmi: co może być serio walnięte ? Uszczelka pod głowica, sama głowica?
Czy może podpiąć go pod kompa? Czekam na rozsądna rade. Pozdrawiam
Moje pytanie brzmi: co może być serio walnięte ? Uszczelka pod głowica, sama głowica?
Czy może podpiąć go pod kompa? Czekam na rozsądna rade. Pozdrawiam
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jakiej firmy czujniki :?: zamienniki często oszukująVoffer pisze:(czujniki również nowe).
możesz, porównasz wtedy temp z dwóch rożnych czujnikówVoffer pisze:Czy może podpiąć go pod kompa?
Wentylatory się często włączają :?: węże mocno twarde :?: jeśli nie to po prostu masz przekłamanie na zegarach a najprawdopodobniej na samym czujniku
Czujniki budżetowa z toprana. Jak i stary tak nowy pokazują to samą temperaturę. Węże w porządku jak dla mnie, wentylatory tez ok często się nie włączają. Dziwni mnie ze termostat otwiera dopiero jak jest własnie jakieś 100 stopni i odpalają się wentylatory. Może masz racje i dobrze kupić ori czujniki czy z delphi np.
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
Witam koledzy ja tez mam podczas jazdy 89-91 stopni a w postoju jak jest ponad 20 stopni na zewnątrz to mam 95- 98 stopni przejadę kawałek i znów 90. Wymieniłem chłodnice prawie wszystkie węże układu chłodzenia, termostat wahler, korek zbiorniczka bo były twarde węże teraz już są miękkie nawet jak mam 98 stopni, czujniki oba z firmy FAE bo wcześniej były topran ale wskazania są te same. Oba króćce z przodu i z tylu na ORI z serwisu VW kosztowały około 150 zł, auto mam zalane borygo eko zielonym. U nas w radomiu pojechałem na zlocik i wszyscy maja podobna temperaturę w korkach w różnych modelach silnikowych czyli około 97 stopni jak się długo stoi w korku później podczas jazdy spada do 90. Na początku się tym przejmowałem ale teraz olałem temat ważne żeby nie rosła więcej, poza tym u na w bryczkach niema sprzęgła wiskotycznego i wentylator kreci się tylko jak zostanie załączony przez czujnik na dole w chłodnicy wiec moim zdaniem to normalna sprawa. Poza tym na dole chłodnicy jak według książki występuje 93 stopnie żeby załączyć 1 prędkość wentylatora to u góry tam gdzie czujniki przy głowicy w króćcu na pewno będzie o wiele cieplej przynajmniej o te 5 stopni ( prawa grawitacji) jak mawiał mój profesor na polibudzie grawitacji nie oszukasz. Ja robiłem błąd porównując swoje 80 b3 1,8 PM do passata b5 przed liftem z 98 roku w którym występuje sprzęgło wiskotyczne i taka sytuacja nie ma miejsca, czyli silnik nie przekracza 90 stopni. pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-06-03, 16:24 ]
Do głowy mi przychodzi jeszcze jedna myśl bo u mnie ważną rolę odgrywa ustawienie zapłonu ale u Ciebie chyba sterowane jest kompem. Z tego co dobrze pamiętam to jak zapłon będzie za późno lub za wcześnie to własnie autko się będzie przegrzewało.
[ Dodano: 2014-06-03, 16:24 ]
Do głowy mi przychodzi jeszcze jedna myśl bo u mnie ważną rolę odgrywa ustawienie zapłonu ale u Ciebie chyba sterowane jest kompem. Z tego co dobrze pamiętam to jak zapłon będzie za późno lub za wcześnie to własnie autko się będzie przegrzewało.
2 nówki z verneta.12adriatexs15 pisze:Jakiej firmy? Tzn. już 2 nowe miałeś ? Czasem nowa część może się trafić uszkodzona, pracowałem na hurtowni takich części i wiem, że to czasem lata po całym magazynie więc
Przy wymianie rozrządu chłodnica była ściągana. Wyczyszczona, grzeje całością.luk448 pisze:A moze chlodnica jest jeszcze nie drozna?Mialem kiedys tak w NG.Wszysto nowe a sie grzal.Po wymianie chlodnucy jak reka udjal.Pozniej przez x lat zero klopotow z ukladem chlodzenia
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM