[b4 1.9 1Z] zamiana fotela stronami jest mozliwosc ?
[b4 1.9 1Z] zamiana fotela stronami jest mozliwosc ?
Witam potrzebuje zamienic fotel pasazera w miejsce kierowcy bo juz sie przetarl ale boje sie ze regulacje beda obcierac. myslalem tez nad zmiana samego oparcia bez stelazu slyszalem tez ze mozna wymienic sam material ale nie wiem czy jest to realna ?? Moze ktos ma lepszy pomysł...........
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2012, 19:55 przez Neo, łącznie zmieniany 1 raz.
- mayday2001
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 sty 2011, 19:55
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No właśnie. Widzę, że temat omawiany już prawie rok temu, ale nie znalazłem w nim satysfakcjonującej odpowiedzi więc pytam jeszcze raz po swojemu:
Chciałem zamienić stronami oparcia siedzeń przednich w audi 80 b4 sedan 1992r. Mógłbym zamienić miejscami całe fotele, ale najważniejszy problem pojawia się przy zapięciu pasów bezpieczeństwa - zapinki przekładają się razem z siedziskiem.
Po co kombinuję z przełożeniem oparć? Generalnie chodzi mi o to żeby pokrętła regulacji oparcia (które znajdują się nad tunelem środkowym) przełożyć na drugą stronę - przy drzwiach. Dzięki temu uzyskam więcej miejsca na podłokietnik. W tym momencie między pokrętłami regulacji mam 13cm i niestety ładnego podłokietnika o tej szerokości nie kupię, więc po pozbyciu się pokręteł regulacji uzyskam dodatkowe 2cm, a wtedy mam już dużo większe możliwości manewru. 15cm między siedzeniami daje mi kilkanaście razy więcej towaru do wyboru.
Czy ktoś wie jak zamienić oparcia w siedzeniach? Jeden fotel dzisiaj ściągnąłem i odkręciłem plastiki maskujące. Dostałem się w ten sposób do łączenia oparcia z siedziskiem, ale tutaj utknąłem i nie mam pojęcia jak rozmontować oparcie. Jest widoczna tylko jedna śruba (x) z każdej strony fotela, która nie chce się w żaden sposób odkręcić. Czy jest jakaś magiczna metoda na odkręcenie oparć foteli? I najważniejsze - czy jeśli już je odkręcę to czy bez żadnego problemu uda mi się przykręcić oparcie pasażera do siedziska kierowcy i odwrotnie?
Czy może mi ktoś pomóc? Czy ktoś już to kiedyś robił i wie co i gdzie przekręcić?
Pomocy
Chciałem zamienić stronami oparcia siedzeń przednich w audi 80 b4 sedan 1992r. Mógłbym zamienić miejscami całe fotele, ale najważniejszy problem pojawia się przy zapięciu pasów bezpieczeństwa - zapinki przekładają się razem z siedziskiem.
Po co kombinuję z przełożeniem oparć? Generalnie chodzi mi o to żeby pokrętła regulacji oparcia (które znajdują się nad tunelem środkowym) przełożyć na drugą stronę - przy drzwiach. Dzięki temu uzyskam więcej miejsca na podłokietnik. W tym momencie między pokrętłami regulacji mam 13cm i niestety ładnego podłokietnika o tej szerokości nie kupię, więc po pozbyciu się pokręteł regulacji uzyskam dodatkowe 2cm, a wtedy mam już dużo większe możliwości manewru. 15cm między siedzeniami daje mi kilkanaście razy więcej towaru do wyboru.
Czy ktoś wie jak zamienić oparcia w siedzeniach? Jeden fotel dzisiaj ściągnąłem i odkręciłem plastiki maskujące. Dostałem się w ten sposób do łączenia oparcia z siedziskiem, ale tutaj utknąłem i nie mam pojęcia jak rozmontować oparcie. Jest widoczna tylko jedna śruba (x) z każdej strony fotela, która nie chce się w żaden sposób odkręcić. Czy jest jakaś magiczna metoda na odkręcenie oparć foteli? I najważniejsze - czy jeśli już je odkręcę to czy bez żadnego problemu uda mi się przykręcić oparcie pasażera do siedziska kierowcy i odwrotnie?
Czy może mi ktoś pomóc? Czy ktoś już to kiedyś robił i wie co i gdzie przekręcić?
Pomocy
Niestety to nic nie da, bo jeden fotel (kierowcy) mam z regulacją wysokości a drugi nie. Czytałem gdzieś że jest możliwa zamiana samych oparć i to właśnie by mnie urządzało najbardziej. Siedziska razem z zapinkami do pasów bezpieczeństwa zostaną wtedy na swoim miejscu a pokrętła regulacji nachylenia oparć przełożę w stronę drzwi. Nad tunelem środkowym zostanie puste miejsce do zagospodarowania przez podłokietnik Nie chcę bawić się w rozbieranie całych siedzeń i ściąganie oryginalnych obić (tapicerki) foteli tym bardziej że obicia są rozpięte na drutach i tak nimi przymocowane do stelaża fotela, że nie będę w stanie potem tak samo ładnie napiąć obicia jak fabryka. Czy ktoś zmieniał już same oparcia?
Słuchaj potrzebny jest Ci dobry klucz i trochę siły. Śruba z którą nie możesz sobie poradzić najpewniej była wkręcona na klej do gwintów i trzeba więcej siły żeby ją zluzować. Ja kiedyś zamieniałem oparcia u siebie i też początkowo był problem z odkręceniem tych śrub, jak już sobie poradzisz to bez problemu zdejmujesz oparcia i zamieniasz stronami. Tu masz fotostory z rozbierania foteli http://audi.pacula.eu/category/b4-avant/wnetrze/
Do: mario2560 Chodzi mi dokładnie o tę śrubę z obrazka nr07. No właśnie ona nie chce puścić. Próbowałem ją tak intensywnie odkręcić, ze już trochę wyrobiłem te rowki i teraz boję się że jak zaczę robić to całkiem siłowo to tak wyrobię śrubę ze już jej nie odkręcę. Dzięki serdecznie ze foto - bardzo pomocne. W takim razie skoro już wiem graficznie jak wygląda sprawa przełożenia oparć to powiedz mi jeszcze czy jak przełożę całe oparcie to mechanizm regulacji nachylenia będzie normalnie działał z pokrętłem po drugiej stronie oparcia?