[B4 1.9mTDi 1Z] zmiana silnika AAZ na 1Z z mechaniczną pompą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:20
Witam , jestem własnie po zamontowaniu M-TDI jestem bardzo zadowolony z tej modyfikacji , gdyż wiele osób zapomniało ze pompa az AAZ jest seryjnie zablokowana
Wystarczy zamontować BOOST-PINa i samochód śmiga ładnie
Jesli chodzi o pracę silnika również jest bardzo ładna na niskich obrotach jak na wysokich
Jest ładniejszy dzwiej niż seryjny AAZ , Spalanie również się zmiejszyło
około 6l/100km przy 120 wiec jest ok . Dodam jeszcze ze wszystko pasowało od AAZ oprórz rurek do wtrysków , a tak zostawiłem koło zamachowe od AAZ i wszystkie znaki się zgrywają 8-)
Pozdrawiam :mrgreen:
Wystarczy zamontować BOOST-PINa i samochód śmiga ładnie
Jesli chodzi o pracę silnika również jest bardzo ładna na niskich obrotach jak na wysokich
Jest ładniejszy dzwiej niż seryjny AAZ , Spalanie również się zmiejszyło
około 6l/100km przy 120 wiec jest ok . Dodam jeszcze ze wszystko pasowało od AAZ oprórz rurek do wtrysków , a tak zostawiłem koło zamachowe od AAZ i wszystkie znaki się zgrywają 8-)
Pozdrawiam :mrgreen:
Sorry za odkop..
Panowie zabieram się za montaż mtdi.
Teraz tak...
- Pompę mam upatrzoną (tylko trzeba po nią podjechać) Jest to komplet z aaz. Z tego co czytałem to tańczy z golfa passata itp.
- Pedał gazu.. Czy tu musi być tylko i wyłącznie pedał z b4 td? Czy np. jest jakaś możliwość podpięcia do tego co mam?
- Linkę kupuje się nową, czy muszę szukać na szrotach?
- Co z przepływomierzem?
- Co z zaworkiem n75?
_________________________
Plan jest taki...
Kupuję pompę aaz, pompiarz składa ją z falą z pompy z 1z. do tego boostpin z 1.6td.
Pisałem z kilkoma ludźmi, twierdzą że to będzie chodzić spokojnie pod 110km. Jakie wasze zdanie?
Znajomy zaproponował mbc. Czy potrzebuję do tego mbc? Żeby to latało w miarę...
Jak to będzie ze spalaniem, na tym wszystkim?
Proszę o odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Panowie zabieram się za montaż mtdi.
Teraz tak...
- Pompę mam upatrzoną (tylko trzeba po nią podjechać) Jest to komplet z aaz. Z tego co czytałem to tańczy z golfa passata itp.
- Pedał gazu.. Czy tu musi być tylko i wyłącznie pedał z b4 td? Czy np. jest jakaś możliwość podpięcia do tego co mam?
- Linkę kupuje się nową, czy muszę szukać na szrotach?
- Co z przepływomierzem?
- Co z zaworkiem n75?
_________________________
Plan jest taki...
Kupuję pompę aaz, pompiarz składa ją z falą z pompy z 1z. do tego boostpin z 1.6td.
Pisałem z kilkoma ludźmi, twierdzą że to będzie chodzić spokojnie pod 110km. Jakie wasze zdanie?
Znajomy zaproponował mbc. Czy potrzebuję do tego mbc? Żeby to latało w miarę...
Jak to będzie ze spalaniem, na tym wszystkim?
Proszę o odpowiedzi.
Pozdrawiam!
paji, może trochę więcej info w jakim aucie z bazowym jakim silnikiem chcesz montować?
a co do pompy, to owszem pompiarz może i ją złoży poprawnie ale nie sądzę a nawet jestem dość mocno przekonany że na M-TDI taki składak poskładany przez pompiarza i wyregulowany na stole nie będzie chciał chodzić jak należy, lepsze efekty będą po dostrojeniu pompy na silniku. a miałem już okazję kilka, może parenaście pomp ustawiany do takich wydumek na stołach poprawiać.
na stole wyregulować można max wydatek, i wydatek resztkowy, ale ustawienie kąta wtryski statycznego i dynamicznego, proponowałbym przeprowadzić na silniku, i do niego dostroić,
jeśli chodzi o audi B3/B4 to pedał gazu pasuje na pewno z B3 D/TD jak i sporej części benzynowych, na pewno z 2,3NG.
jeśli wkładasz do auta które miąło TDI lub swoje przerabiasz na TDI to pedał musi zostać zmieniony.
co do skrzyni biegów szukaj czegoś dłuższego.
co do spalania jeśli będzie dobrze wystrojone, to nie będzie źle, średnie spalanie to będzie około 4-5l przynajmniej ja jak swego czasu miałem audi 80 B4 pierwotnie w TD ale po padzie głowicy, przeróbka na M-TDI, na mega krótkiej skrzynce od TD ( krótsza niż AKM w B3 1.6TD) spalanie w trasie przey prędkościach do 120kmh oscylowało w okolicach 4-4,5l takie silniki nie przepadają za obrotami w trasie powyżej 3300-3500rpm
jak przerabiałem kolejne B4 z TDI na M-TDI to tutaj już na ori osprzęcie( skrzynia, turbo, IC) przy strojeniu na połowie baku przy jeździe mieszanej( sporo krótkich przebiegów,, sporo miasta, no i też trochę tras zrobilem coś koło 450km a ogólnie jak już dostroiłem to mi sięjuż poprostu nudziło za kierownicą i czekałem na tankowanie, następny właściciel z tego co wiem przy ciężkiej nodze odnotowuje spalanie około 6-6,5l
mnie się nie udało do tego pułapu dojść nawet w trakcie strojenia, więc właściciel musiał mieć jednak naprawdęciężką nogę.
auto na wtryskach AFN, pompie 11mm i T2 zbierało się tylko tak:
na dłuższej skrzyni byłoby fajniej i z większym turbo
a co do pompy, to owszem pompiarz może i ją złoży poprawnie ale nie sądzę a nawet jestem dość mocno przekonany że na M-TDI taki składak poskładany przez pompiarza i wyregulowany na stole nie będzie chciał chodzić jak należy, lepsze efekty będą po dostrojeniu pompy na silniku. a miałem już okazję kilka, może parenaście pomp ustawiany do takich wydumek na stołach poprawiać.
na stole wyregulować można max wydatek, i wydatek resztkowy, ale ustawienie kąta wtryski statycznego i dynamicznego, proponowałbym przeprowadzić na silniku, i do niego dostroić,
jeśli chodzi o audi B3/B4 to pedał gazu pasuje na pewno z B3 D/TD jak i sporej części benzynowych, na pewno z 2,3NG.
jeśli wkładasz do auta które miąło TDI lub swoje przerabiasz na TDI to pedał musi zostać zmieniony.
co do skrzyni biegów szukaj czegoś dłuższego.
co do spalania jeśli będzie dobrze wystrojone, to nie będzie źle, średnie spalanie to będzie około 4-5l przynajmniej ja jak swego czasu miałem audi 80 B4 pierwotnie w TD ale po padzie głowicy, przeróbka na M-TDI, na mega krótkiej skrzynce od TD ( krótsza niż AKM w B3 1.6TD) spalanie w trasie przey prędkościach do 120kmh oscylowało w okolicach 4-4,5l takie silniki nie przepadają za obrotami w trasie powyżej 3300-3500rpm
jak przerabiałem kolejne B4 z TDI na M-TDI to tutaj już na ori osprzęcie( skrzynia, turbo, IC) przy strojeniu na połowie baku przy jeździe mieszanej( sporo krótkich przebiegów,, sporo miasta, no i też trochę tras zrobilem coś koło 450km a ogólnie jak już dostroiłem to mi sięjuż poprostu nudziło za kierownicą i czekałem na tankowanie, następny właściciel z tego co wiem przy ciężkiej nodze odnotowuje spalanie około 6-6,5l
mnie się nie udało do tego pułapu dojść nawet w trakcie strojenia, więc właściciel musiał mieć jednak naprawdęciężką nogę.
auto na wtryskach AFN, pompie 11mm i T2 zbierało się tylko tak:
na dłuższej skrzyni byłoby fajniej i z większym turbo
Więcej o aucie.. hmm 80 b4 1.9tdi na boshu.
2lata temu nastawnik potencjometryczny był na regeneracji i po tym 2 latach już padł na nowo. Stąd plan na przeróbkę mtdi.
Pompa będzie bazowo z 1.9 td z passata b4. W niej fala plus tłoczek czy coś z tdi 10mm.
Do tego w przyszłym czasie chcę wsadzić boost pina z 1.6 td.
Pedał mam już namierzony za 30 zł, razem z linką.
Do tego mam całą pompę na linkę za 50 zł.
Jeszcze tylko muszę się z gościem od pomp dogadać z tym.
Skrzynie biegów mam zmienioną ale nie wiem na jaką. Przy 160km/h mam lekko ponad 3tyś obrotów Także jest wypas.
arwam, myślisz, że ona po tych zabiegach dalej będzie tak robić? :mrgreen:
2lata temu nastawnik potencjometryczny był na regeneracji i po tym 2 latach już padł na nowo. Stąd plan na przeróbkę mtdi.
Pompa będzie bazowo z 1.9 td z passata b4. W niej fala plus tłoczek czy coś z tdi 10mm.
Do tego w przyszłym czasie chcę wsadzić boost pina z 1.6 td.
Pedał mam już namierzony za 30 zł, razem z linką.
Do tego mam całą pompę na linkę za 50 zł.
Jeszcze tylko muszę się z gościem od pomp dogadać z tym.
Skrzynie biegów mam zmienioną ale nie wiem na jaką. Przy 160km/h mam lekko ponad 3tyś obrotów Także jest wypas.
arwam, myślisz, że ona po tych zabiegach dalej będzie tak robić? :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to to ja wiem 8-) tylko usiłuję sprowadzić na ziemię napalających się na mTDI i zauważyć ,że chocby zbliżenie się do ori 90 koni ,na pompie z AAZ -ta, a tym bardziej uzyskanie większej mocy ,to nie takie proste i temat dla cierpliwych ,lubiacych grzebać i mających duuuużo czasu na eksperymenty ...przekładając tylko pompę ,można zapomnieć nawet o ori 90 koniach Mamy toczydło ,które ledwo wykrzesało by moze te 70 koni ,a nie sprawnie przyspieszające auto i taka jest prawda niestetyarwam pisze:MUNIOR, da sie ale trzeba przy tym naprawdę posiedzieć, i się pobawić pompą,
MUNIOR, zagadzam sie ze na orj pompie z aaz nie jest mozliwe osiagniecie 90KM, trzeba sie z pompa pobawic, ale M-TDI jest bardziej nie zawodne ze wzgledu na prostote, ale jak sie cos zwali, to juz trzeba troche wiedzy zeby naprawic, bo niepodepniemy vag-a.
Ale moje zdanie o 1Z'cie jest takie ze to najlepsza jednostka do m-tdi, w kazdym badz razie nie odpowiada charakterystyka 1Z wolalbym juz seryjne 2.5tdi aat 115KM
Ale moje zdanie o 1Z'cie jest takie ze to najlepsza jednostka do m-tdi, w kazdym badz razie nie odpowiada charakterystyka 1Z wolalbym juz seryjne 2.5tdi aat 115KM
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A moje jest takie ,że 1z jest najlepszy tak jak go wymyślono ,czyli sterowany uproszczoną do minimum liczbą czujników i prostym sterownikiem,najlepiej podrasowanym na sto parę koników ,a nie pompą na linke ,która w opcji zapewniającej mu pełny potencjał ,po prostu nie istnieje 8-) 2,5 jest fajne ,jak ktoś śmiga dużo po trasie ...na miasto i krótkie odcinki,niestety nie jest w stanie konkurować w spalaniu z 1z ,bo jakieś 1,5 litra ,trzeba dołożyć na napojenie 5 tego gara ,a że na trasie jest mega oszczedny ,to wiadomo fakt że 2,5 r5 ,to zajebisty silnik i zawsze podziwiam odgłos jaki z siebie wydaje...jarjarjar ...a nie klekleklekel ,jak 1z :mrgreen: ...jak ja to mówie ,odgłos pracy rzedowego 2,5 tdi ,to głośna benzyna pewnie gdyby nie dwa zetory które posiadam ,zakupił bym sobie takie a6 C4 z 2,5 tdi ,bo chodziło mi to po głowie ,ale żadnego z zetorów sprzedawać nie zamierzam ,a trzecie auto na jednego kierowcę ,to już lekka przesadaarwam pisze:moje zdanie o 1Z'cie jest takie ze to najlepsza jednostka do m-tdi,
paji, linki z 1.6,D/TD i 1.9D/TD
MUNIOR, co do pompy to pozwolę się sobie nie zgodzić,
można zrobić mocna pompę do M-TDI ale to wymga czasu i wiedzy, a potem jeszcze czasu na dopieszcznie jej nastaw.
inaczej mamy tylko przeciątną pompę, za to w miarę dobrze zrobiona pompa pozwala w M-TDI spalać śmieszne ilości paliwa,
mi jakoś ori 1Z'em nigdy nie udało się zejś poniżej 4l w trasie, nawet przy delikanej jeździe, M-TDI w trasie potrafi przy płynnej nawet sybkiej jeździe spalać około 3,6-3,8l wiem zaraz będziesz drwił, ale zanim to zrobisz to polecam spróbować najpierw samemu
w każdym bądźrazie jeśli bym chciałmega oszczędne aut to do B3, trafiłoby 1Z na mechanicznej pompie z długą skrzynką,
a co do większego spalania w mieście przez 2.5TDI to w C4 auto waży ponad 1500Kg
i tam karmisz masę, w coupe mam około 1300kg i spanie mieści się w 6,5l jeśli się nie szaleje tylko jeździ rozsądnie
poprostu, a uważam 1Z'a za silnik owszem w miarę oszczędny i dobry do dojazdów do pracy, ale naprawdę oszczędny staje się pokonwersji na mechaniczną pompę, wtedy dynamika schodzi na drugi plan, a ja chce dynamicznej jazdy to eonomia schodzi na drugi plan i biorę TD,
choć tam życie umilają skuteczne nadwyżki ciepła,
ale wtedy jest umiarkowanie ekonomiczne na codzień i iście piekielna machina, "pędzona siarką"
wtedy zakres obrotów użytecznych nie kończy sie na 5000rpm
poprostu ilu ludzi tyle gustów...
MUNIOR, co do pompy to pozwolę się sobie nie zgodzić,
można zrobić mocna pompę do M-TDI ale to wymga czasu i wiedzy, a potem jeszcze czasu na dopieszcznie jej nastaw.
inaczej mamy tylko przeciątną pompę, za to w miarę dobrze zrobiona pompa pozwala w M-TDI spalać śmieszne ilości paliwa,
mi jakoś ori 1Z'em nigdy nie udało się zejś poniżej 4l w trasie, nawet przy delikanej jeździe, M-TDI w trasie potrafi przy płynnej nawet sybkiej jeździe spalać około 3,6-3,8l wiem zaraz będziesz drwił, ale zanim to zrobisz to polecam spróbować najpierw samemu
w każdym bądźrazie jeśli bym chciałmega oszczędne aut to do B3, trafiłoby 1Z na mechanicznej pompie z długą skrzynką,
a co do większego spalania w mieście przez 2.5TDI to w C4 auto waży ponad 1500Kg
i tam karmisz masę, w coupe mam około 1300kg i spanie mieści się w 6,5l jeśli się nie szaleje tylko jeździ rozsądnie
poprostu, a uważam 1Z'a za silnik owszem w miarę oszczędny i dobry do dojazdów do pracy, ale naprawdę oszczędny staje się pokonwersji na mechaniczną pompę, wtedy dynamika schodzi na drugi plan, a ja chce dynamicznej jazdy to eonomia schodzi na drugi plan i biorę TD,
choć tam życie umilają skuteczne nadwyżki ciepła,
ale wtedy jest umiarkowanie ekonomiczne na codzień i iście piekielna machina, "pędzona siarką"
wtedy zakres obrotów użytecznych nie kończy sie na 5000rpm
poprostu ilu ludzi tyle gustów...