[ABK B4] szary czujnik padl??
Na początku to sprawdziłbym czy to nie wskaźnik albo zegary szwankują, zdejmij wtyczkę z szarego czujnika i zewrzyj jakimś kabelkiem 2 piny ( nie pamiętam już które, metoda prób i błędów). Po zwarciu wskazówka od temperatury powinna powędrować do końca. Jeżeli tak się nie stanie masz winowajcę. Jeżeli wskazówka ruszy zostaje czujnik lub termostat.
Przy dłuższej jeździe gdy masz pewność, że silnik jest rozgrzany otwórz maskę i podotykaj węże od płynu chłodniczego, szczególnie te dolne wychodzące z chłodnicy.
Przy dłuższej jeździe gdy masz pewność, że silnik jest rozgrzany otwórz maskę i podotykaj węże od płynu chłodniczego, szczególnie te dolne wychodzące z chłodnicy.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
bialas1, dolny gruby waz goracy ze 2-3 sekundy dalem rade go utrzymac w rece, gorny gruby jeszcze bardziej goracy bo moze z 1 sekunde udalo mi sie go utrzymac, a ten cienszy co wychodzi z chlodnicy nad dolnym grubym i idzie do dolu zbiorniczka z plynem jest chlodny
[ Dodano: 2014-06-05, 20:33 ]
Witam. Dzisiaj wymienilem czujnik ale od wentylatorow bo tez mi padl a cieplo idzie to sie przydadza wiatraki hehe Szary po niedzieli kupie i tez chyba EPS. Ale nie o tym chciaem pisac hehe nizej daje fotke jaka mi temperatuje pokazuje na zegarach jak silnik jest rozgrzany i smigam po miescie. Natomiast wiatraki sie wlaczaja wedlug zegarow jeszcze przed 90 stopni. Termostat sie otwiera i wtedy goracy jest tez dolny waz. I co wywalic szary czujnik??
[ Dodano: 2014-06-05, 20:33 ]
Witam. Dzisiaj wymienilem czujnik ale od wentylatorow bo tez mi padl a cieplo idzie to sie przydadza wiatraki hehe Szary po niedzieli kupie i tez chyba EPS. Ale nie o tym chciaem pisac hehe nizej daje fotke jaka mi temperatuje pokazuje na zegarach jak silnik jest rozgrzany i smigam po miescie. Natomiast wiatraki sie wlaczaja wedlug zegarow jeszcze przed 90 stopni. Termostat sie otwiera i wtedy goracy jest tez dolny waz. I co wywalic szary czujnik??
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
Witam
Różnica pomiędzy wskazaniem temperatury na liczniku a odczytem VAG jest 10 stopni (licznik zaniża). Po zwarciu dwu pinów w trzypinowej wtyczce szarego czujnika wskaźnik pokazał 120 stopni. Po zwarciu powinien chyba pójść dalej, do końca, a przecież na cyferblacie po 120 jest jeszcze jedna kreska. Czy tak?
Czy dobrze zrozumiałem, że powinienem szukać przyczyny w liczniku (styki, masa, zimne luty)?
Reszta działa bez zarzutu. A przynajmniej tak mi się wydaje.
Dzięki.
Różnica pomiędzy wskazaniem temperatury na liczniku a odczytem VAG jest 10 stopni (licznik zaniża). Po zwarciu dwu pinów w trzypinowej wtyczce szarego czujnika wskaźnik pokazał 120 stopni. Po zwarciu powinien chyba pójść dalej, do końca, a przecież na cyferblacie po 120 jest jeszcze jedna kreska. Czy tak?
Czy dobrze zrozumiałem, że powinienem szukać przyczyny w liczniku (styki, masa, zimne luty)?
Reszta działa bez zarzutu. A przynajmniej tak mi się wydaje.
Dzięki.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tak, wiem, ale mam dwa liczniki na części i choć mam obawy by przy okazji nie narobić jakichś szkód to jednak miło by było mieć prawidłowe wskazania.PieterB pisze:10 stopni to jeszcze nie tragedia
Jeżeli, po zwarciu pinów we wtyczce szarego czujnika wychylenie wskazówki do 120°C to za mało - wskazywałoby to na problemy w liczniku.
Jezeli wychylenie do 120°C jest prawidłowe to skłaniałbym sie do wymiany samego czujnika.
Jak powinno być?
[ Dodano: 2019-03-10, 22:31 ]
U mnie różnica 10°C jest stała. Wskaźnik przy normalnej jeździe nie pokazuje więcej niż 80°CKrzysiek 84 pisze:ale jak już jest te 90 to odchyłka minimalna jest.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie realne....Edi73 pisze:to jednak miło by było mieć prawidłowe wskazania
A skąd wiesz że w ECU jest prawidłowa??Edi73 pisze:Różnica pomiędzy wskazaniem temperatury na liczniku a odczytem VAG jest 10 stopni (licznik zaniża).
Tu zaniża tam zawyża temat nie do ogarnięcia nie przy analogowych wskaźnikach. Zawsze bedzie "coś"