Witam.
Od jakiegoś czasu jadąc po lekkich nierównościach, typu szuter, droga brukowa(kamienna) słyszę jakieś dziwne blaszane odgłosy jakby w tłumika.
Przypomina to trzeszczenie blaszki, ostatnio podniosłem auto, wszystko z nadwoziem jest ok, wydech na całej długości rozruszałem i wszystko jest dobrze pomocowane itp.
Jest opcja żeby to katalizator tak dzwonił lub łącznik elastyszny wydechu się posypał ??
Dodam że podczas jazdy na zakręcie też to słychać..
Filmik poglądowy:
I jeszcze jedna rzecz pojawiła się 3 dni temu, chyba że mam jakieś shizy, hehe.
Otóż jak stanę na jakimś twardym, łączonym podłożu typu kamieniówka itp i kręce kierownicą, nawracam lub skręcam to słychać dziwny dzwięk. Ale uwaga, tylko we wnętrzu auta. Poprosiłem aby znajomy kręcił kółkiem, otwarłem maske i nasłuchiwałem, ale nie słychać, żeby coś się działo ze wspomaganiem, kierownica chodzi lekko, poziom płynu w normie..
Filmik poglądowy:
Możliwe żeby łożyska kolumn na amortyzatorach taki dzwięk wydawały ??
[B4 1.9 1Z] Coś chrupie w wydechu, dziwne dzwięki kręcenia k
Hm.. ale stukający przegub chyba raczej tak grzechota? A tu taki dzwięk jakby blaszka o blaszke stukała.
Bo nawet jak na prostych kołach jadę, słychać te brzęczenie.
Wiesz Wertyn, też myślałem że pompa wspomagania, ale za każdym razem gdy to obczajam nasłuchując właśnie okolice pompy to raczej nie to..
Odgłos ten slychać tylko we wnetrzu. Pasek od pompy niemal nówka i jest odpowiednio naciągniety.
Mam porównanie z padniętą pompą u brata w VW, a też tak lekko by wspomaganie nie chodziło wtedy..
Bo nawet jak na prostych kołach jadę, słychać te brzęczenie.
Wiesz Wertyn, też myślałem że pompa wspomagania, ale za każdym razem gdy to obczajam nasłuchując właśnie okolice pompy to raczej nie to..
Odgłos ten slychać tylko we wnetrzu. Pasek od pompy niemal nówka i jest odpowiednio naciągniety.
Mam porównanie z padniętą pompą u brata w VW, a też tak lekko by wspomaganie nie chodziło wtedy..
Co do pierwszego filmu to raczej nie przegub. Ja bym tu obejrzał zawieszenie. Szczegółowo stabilizator. Co do drugiego filmu to zobacz czy kierownica nie obciera o obudowę pająka.Wertyn pisze:jak dla mnie to ja słyszałem na pierwszym filmiku stukający przegub, a co do drugiego to pompa wspomagania tak wyje
nie wymieniałem, ale nastawiałem się na to żeby wymienić.
Kwestia tylko jaki płyn wspom leje sie do b4 ?? I ma ktoś foto jaki powinien być dokładnie poziom płynu w zbiorniczku?
Wiec tak, dziś ściągnąłem koła, obejrzałem ogólnie zawieszenie i nie widać żeby coś było przyczyną tego ''metalicznego'' stukania, więc obstawiam tłumik środkowy(głośne drgania dochodzą z niego na zimnym silniku) lub katalizator..
Co do głośnej pracy to znów wziąłem tym razem brata, obserwowałem wszystko pod maską.
Maglownica lekko się poci na samym końcu, ale ogólnie działa płynnie i niemal wogóle jej nie słychać.
Ale gdy bardziej się kręci to odgłos we wnętrzu się potęguje tak jak na filmie, ale nawet już głośniej, że aż wycie słychać i tj. strzały z okolicy węża z maglownicy do pompy..
Kierownica ogółem chodzi lekko, jedną ręką krece bez wysiłku, w czasie jazdy po zakręcie praktycznie sama wraca do pozycji na wprost, ale dziś już nawet podczas powolnej jazdy był ten hałas <osohozi>
Koledzy od czego zacząć?
Wymienić płyn, pasek pompy czy od razu zrzucać i regenerować??
Niezbyt mam teraz kasy, żeby sie szarpnąć na niespodziewany wydatek, tym bardziej że nic nie wskazywało na taki problem
[ Dodano: 2014-06-10, 20:22 ]
Sprawa trochę nabrała tempa. Co do ''pukania'' to zauważyłem tuleja na lewym wahaczu ma trochę luz i poruszając nią wydobywa się identyczny dzwięk(film 1 na początku wątku). Ale w czwartek podjadę na stację dokładnie jeszcze obejrzeć wszystko z kanału..
Druga rzecz, głośna praca wspomagania, hałas podczas kręcenia kierownicą:
Sprawdzałem płyn- jest w nornie i ma ładny zielony kolor(ale i tak wymienię)
Pasek od pompy był już wcześniej wymieniany, jest niemal nówka dobrze naciągniety;
Z pompy nic nie wycieka, przewody wychodzące ze zbiorniczka płynu są trochę spocone(chyba nowe klamry załatwią sprawę, bądz wymiana);
Ale nadal podczas skręcania jadąc pomału lub podczas kręcenia w miejscu coś trze
Zrobiłem test na sucho( na wyłączonym zapłonie i identyczny dzwięk z wnętrza ukazał się w okolicy maglownicy.
Daję 2 filmiki:
[ Dodano: 2014-06-12, 14:06 ]
Wymieniony płym wspomagania, ale nić nie pomogło.
Pompa sucha, żadnego wycieku.
Pozostaje maglownica, ale to na początek lipca jakoś umówię sie na regenerację w Kożuchowie..
Przejrzane zawieszenie, dwie tujeje wahaczy są do wymiany i jedna koncówka drążka.
Środkowy tłumik brzęczy na zimnym silniku.
Kwestia tylko jaki płyn wspom leje sie do b4 ?? I ma ktoś foto jaki powinien być dokładnie poziom płynu w zbiorniczku?
Wiec tak, dziś ściągnąłem koła, obejrzałem ogólnie zawieszenie i nie widać żeby coś było przyczyną tego ''metalicznego'' stukania, więc obstawiam tłumik środkowy(głośne drgania dochodzą z niego na zimnym silniku) lub katalizator..
Co do głośnej pracy to znów wziąłem tym razem brata, obserwowałem wszystko pod maską.
Maglownica lekko się poci na samym końcu, ale ogólnie działa płynnie i niemal wogóle jej nie słychać.
Ale gdy bardziej się kręci to odgłos we wnętrzu się potęguje tak jak na filmie, ale nawet już głośniej, że aż wycie słychać i tj. strzały z okolicy węża z maglownicy do pompy..
Kierownica ogółem chodzi lekko, jedną ręką krece bez wysiłku, w czasie jazdy po zakręcie praktycznie sama wraca do pozycji na wprost, ale dziś już nawet podczas powolnej jazdy był ten hałas <osohozi>
Koledzy od czego zacząć?
Wymienić płyn, pasek pompy czy od razu zrzucać i regenerować??
Niezbyt mam teraz kasy, żeby sie szarpnąć na niespodziewany wydatek, tym bardziej że nic nie wskazywało na taki problem
[ Dodano: 2014-06-10, 20:22 ]
Sprawa trochę nabrała tempa. Co do ''pukania'' to zauważyłem tuleja na lewym wahaczu ma trochę luz i poruszając nią wydobywa się identyczny dzwięk(film 1 na początku wątku). Ale w czwartek podjadę na stację dokładnie jeszcze obejrzeć wszystko z kanału..
Druga rzecz, głośna praca wspomagania, hałas podczas kręcenia kierownicą:
Sprawdzałem płyn- jest w nornie i ma ładny zielony kolor(ale i tak wymienię)
Pasek od pompy był już wcześniej wymieniany, jest niemal nówka dobrze naciągniety;
Z pompy nic nie wycieka, przewody wychodzące ze zbiorniczka płynu są trochę spocone(chyba nowe klamry załatwią sprawę, bądz wymiana);
Ale nadal podczas skręcania jadąc pomału lub podczas kręcenia w miejscu coś trze
Zrobiłem test na sucho( na wyłączonym zapłonie i identyczny dzwięk z wnętrza ukazał się w okolicy maglownicy.
Daję 2 filmiki:
[ Dodano: 2014-06-12, 14:06 ]
Wymieniony płym wspomagania, ale nić nie pomogło.
Pompa sucha, żadnego wycieku.
Pozostaje maglownica, ale to na początek lipca jakoś umówię sie na regenerację w Kożuchowie..
Przejrzane zawieszenie, dwie tujeje wahaczy są do wymiany i jedna koncówka drążka.
Środkowy tłumik brzęczy na zimnym silniku.