[B4 2.0 ABT] Szybkie włączanie się wentylatora
[B4 2.0 ABT] Szybkie włączanie się wentylatora
Witam .
W mojej Audi ( odkąd ją mam ) -występuje następujący problem .
Po przejechaniu kilkuset metrów - silnik rozgrzewa się do około 87 stopni - czyli prawidłowo .
Problem polega na tym , że silnik nie trzyma tej temperatury - temperatura rośnie do 92 stopni i włącza się wentylator . Zbija temperaturę i po 2 minutach znowu 92 stopnie i wentylator . Sytuacja taka występuje zawsze - chyba że jestem poza miastem i poruszam się ze stałą prędkością . Niby wydaje się to normalne , ale nie jest to normalna sytuacja - bo wystarczy niecałe 5 minut jazdy po skrzyżowaniach , światłach w mieście i włącza się wentylator . Nie jest to jazda ekstremalna , wystarczy że 3 razu ustane na czerwonym świetle po 30 sekund i już wentylator śmiga . To samo jak wróce do domu ze sklepu ( 1 km ) i jak otwieram garaż żeby wstawić auto - wentylator już się załącza .
Wymieniony termostat i króciec przy głowicy . Również układ chłodzenia zalany nowym płynem - poziom płynu w normie . Dzieje się tak odkąd mam auto .
W czym może być problem ?
W mojej Audi ( odkąd ją mam ) -występuje następujący problem .
Po przejechaniu kilkuset metrów - silnik rozgrzewa się do około 87 stopni - czyli prawidłowo .
Problem polega na tym , że silnik nie trzyma tej temperatury - temperatura rośnie do 92 stopni i włącza się wentylator . Zbija temperaturę i po 2 minutach znowu 92 stopnie i wentylator . Sytuacja taka występuje zawsze - chyba że jestem poza miastem i poruszam się ze stałą prędkością . Niby wydaje się to normalne , ale nie jest to normalna sytuacja - bo wystarczy niecałe 5 minut jazdy po skrzyżowaniach , światłach w mieście i włącza się wentylator . Nie jest to jazda ekstremalna , wystarczy że 3 razu ustane na czerwonym świetle po 30 sekund i już wentylator śmiga . To samo jak wróce do domu ze sklepu ( 1 km ) i jak otwieram garaż żeby wstawić auto - wentylator już się załącza .
Wymieniony termostat i króciec przy głowicy . Również układ chłodzenia zalany nowym płynem - poziom płynu w normie . Dzieje się tak odkąd mam auto .
W czym może być problem ?
no nie wiem czy to takie normalne ..... ja dzis jezdzilem moim b4 aby przetrzec troche hamulce i wentylator zalaczyl mi sie tylko raz a jezdzilem takze po miescie , swiatła itp. Masz napewno sprawny czujnik ktory zalcza wentylatory ? Wyglada to na czujnik bo o ile 90stopni to normalna temp do i tak powininno ci isc do 100 stopni i wtedy sie zalacza wentylator i zbija do 90 stopni.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W przypadku ABT czujnik ma 95 włączanie i zbija do 90 a że włączają sie przy 92 to o te 3stC nie ma się co kłócić bo to jest próg błędów pomiarowych. Po drugie ma nowy termostat który może trzymać górną granicę wtedy chłodnica nie nadąży schłodzić.90stopni to normalna temp do i tak powininno ci isc do 100 stopni i wtedy sie zalacza wentylator i zbija do 90 stopn
marrcin pisze:bo wystarczy niecałe 5 minut jazdy po skrzyżowaniach , światłach w mieście i włącza się wentylator
Przy ostatnich gorączkach nie ma co się czepiać.marrcin pisze:wystarczy że 3 razu ustane na czerwonym świetle po 30 sekund i już wentylator śmiga
Witam,
podepnę się do tematu by nie robić spamu mimo ,iż mam silnik 1Z i sytuacja wygląda u mnie wręcz przeciwnie. Wczoraj w upalny dzień jeździłem parę godzin po mieście i również miałem problem z temperaturą w układzie chłodniczym ,lecz ku ździwieniu wiatrak się nie włączył. Przy postojach na światłach lub nawet w podczas jazdy włączałem ogrzewanie i nawiew na max. by zbić temperaturę ,bo aż się bałem. Wskazówka ewidentnie przekraczała 90'.
Z tego co koledzy wyżej pisali czujnik bądź termostat może być popsuty ? Może w dieslach i cabrio wentylatory włączają się w wyższych temperaturach(cabrio z mojego dośw. mają mocniejsze przetwornice)? Wolałbym jednak się poradzić bardziej doświadczonych ludzi ode mnie zanim udam się do mechanika
Zapraszam również do problemu z regenerującym się sprzęgłem : https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-sprze ... htm#939688
Pozdrawiam
podepnę się do tematu by nie robić spamu mimo ,iż mam silnik 1Z i sytuacja wygląda u mnie wręcz przeciwnie. Wczoraj w upalny dzień jeździłem parę godzin po mieście i również miałem problem z temperaturą w układzie chłodniczym ,lecz ku ździwieniu wiatrak się nie włączył. Przy postojach na światłach lub nawet w podczas jazdy włączałem ogrzewanie i nawiew na max. by zbić temperaturę ,bo aż się bałem. Wskazówka ewidentnie przekraczała 90'.
Z tego co koledzy wyżej pisali czujnik bądź termostat może być popsuty ? Może w dieslach i cabrio wentylatory włączają się w wyższych temperaturach(cabrio z mojego dośw. mają mocniejsze przetwornice)? Wolałbym jednak się poradzić bardziej doświadczonych ludzi ode mnie zanim udam się do mechanika
Zapraszam również do problemu z regenerującym się sprzęgłem : https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-sprze ... htm#939688
Pozdrawiam
Sprawdź najpierw podpięcie kabelków może ktoś je zamienił:)TheSorrow pisze:Witam,
podepnę się do tematu by nie robić spamu mimo ,iż mam silnik 1Z i sytuacja wygląda u mnie wręcz przeciwnie. Wczoraj w upalny dzień jeździłem parę godzin po mieście i również miałem problem z temperaturą w układzie chłodniczym ,lecz ku ździwieniu wiatrak się nie włączył. Przy postojach na światłach lub nawet w podczas jazdy włączałem ogrzewanie i nawiew na max. by zbić temperaturę ,bo aż się bałem. Wskazówka ewidentnie przekraczała 90'.
Z tego co koledzy wyżej pisali czujnik bądź termostat może być popsuty ? Może w dieslach i cabrio wentylatory włączają się w wyższych temperaturach(cabrio z mojego dośw. mają mocniejsze przetwornice)? Wolałbym jednak się poradzić bardziej doświadczonych ludzi ode mnie zanim udam się do mechanika
Zapraszam również do problemu z regenerującym się sprzęgłem : https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-sprze ... htm#939688
Pozdrawiam
Wracając do mojego tematu .
Nie jest to normalne . Normalne to by było jakby się włączył po kilkunastu minutach , ale nie po dwóch skrzyżowaniach . Dzieje się tak od zawsze , nie tylko w takie upały . Przy takich upałach , dzieje się to poprostu praktycznie natychmiastowo .
Wczoraj jeździłem dwoma innymi autami i wentylatory nie włączały się odrazu po osiągnięciu temperatury 90 stopni . W poprzednich trzech moich autach też .
I ten wentylator jak się załączy i wyłączy to będzie się co 30 s włączał - aż nie wyjade z miasta
Gdzie moge szukać przyczyny ?
Czujnik temperatury rozwalony i za szybko załącza wiatrak ?
Nie jest to normalne . Normalne to by było jakby się włączył po kilkunastu minutach , ale nie po dwóch skrzyżowaniach . Dzieje się tak od zawsze , nie tylko w takie upały . Przy takich upałach , dzieje się to poprostu praktycznie natychmiastowo .
Wczoraj jeździłem dwoma innymi autami i wentylatory nie włączały się odrazu po osiągnięciu temperatury 90 stopni . W poprzednich trzech moich autach też .
I ten wentylator jak się załączy i wyłączy to będzie się co 30 s włączał - aż nie wyjade z miasta
Gdzie moge szukać przyczyny ?
Czujnik temperatury rozwalony i za szybko załącza wiatrak ?
Kolego ja mam audi 80 b3 1,8 PM na monowtrysku +lpg. Jesli juz silnik sie rozgrzeje u mnie do 90 i pojezdze troche bez stawania w korkach to trzyma 90 jak zatrzymam sie w korku to po jakis 2-3 minutach temp rosnie i gdzies przy 93 wlacza mi sie wentylator a temp nie spada. jesli stoje dalej to rosnie max do 98 stopni i wlacza sie wentylator ( jeszcze mi nie przekroczyla 100 na szczescie), jesli stoje nadal w korku wentylator wlacza sie na 30 sekund co okolo 2 minuty. Jak tylko rusze i przejade sie kawalek bez zatrzymania temp spada z 98 do 90 stopni. Jak sie wentylator zalacza to wszystko super gorzej by bylo jakby tego nie robil. Ja na poczatku tez panikowalem z ta temperatura, zmieniłem chłodnice , oba krocce, termostat , oba czujniki temp, przewody swiece kopułke palec oraz ustawilem zaplon na lampe błyskowa oraz gaz na analizatorze spalin (zeby miesznaka nie byla za uboga-wysoka temp spalania). Te samochody tak maja, byłem na zlocie audi 80 u siebie w radomiu i u wszystkich to samo. NIe ma u nas sprzegła wiskotycznego na wentylatorze takze jak nie bedzie chlodnica chlodzona pedem powietrza to bedzie temp rosnac to normalne, Moim zdaniem nie masz sie co przejmowac.
Mam 3A i w upalny dzień po rozgrzaniu do 90 stopni i przejechaniu kilku skrzyżowań już ma 94 stopnie i wentylator się załącza. Z tym że u mnie w korku wentylator chodzi przez dwie-trzy minuty i zbija temperaturę do 90, później ta rośnie do 94 i tak w kółko. Gdy temperatura jest większa niż 25 stopni to po przejechaniu trasy 15km i kilku postojach na skrzyżowaniach gdy wyłączam silnik przeważnie załącza się wentylator i chodzi z 5 minut. Na początku myślałem, że coś z nim nie tak ale z tego co czytałem to po to by wtryski się nie zapiekły. Ogólnie mam wrażenie, że w gorący dzień w mieście układ chłodzenia niemiłosiernie się męczy. W innych samochodach się z tym nie spotkałem.
U mnie jak wentylator właczy sie i zgasze samochód to przestaje działać, ale według ksiązki tylko niektóre wersje silnikowe miały ze działa pozniej nawet po wylaczeniu silnika tak jak u kolegi wyżej. A w korku kilometrowym stoje codziennie jak jade do pracy po prostu wentylator czesciej bedzie sie wlaczal i tyle. Jak włącze klime i stoje w korku to max 91 stopni mam bo wentylatory caly czas pracuja. Poza tym jak stoimy obroty sa 950 okolo wiec i sam przeplyw wody w układzie chłodzenia słabszy bo małe obroty jak jedziemy obroty wieksze pompa sie szybciej kreci i jeszcze dodatkowo chłodzenie pędem powietrza. Tak jak pisałem wczesniej nie ma wentylatora na sprzegle wiskotycznym , który by wymuszał przeplyw powietrza przez chłodnice tak jak to ma miejsce u mojego staruszka w passacie b5.
Pozdro :mrgreen:
Pozdro :mrgreen: