[80 B4 1.9 TDI 1Z] Twarda praca silnika,wibracje karoserii
[80 B4 1.9 TDI 1Z] Twarda praca silnika,wibracje karoserii
Witam. Chciałbym żeby w temacie wypowiedziały się osoby ktre miały podobny problem i poradziły sobie z nim.Chodzi o to żeby każdy kto ma jakiś rozsądny pomysł na zlikwidowanie tego problemu coś tu napisał.No i oczywiście kwestię poduszek i zawieszenia tłumika można pominąc.Problem raczej leży po stronie silnika a przynajmniej tak mi się wydaje.Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuje.
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nagraj ten dżwiek ,bo nikt tu nie jest w stanie zgadnąć o jaką" twardą pracę silnika " się Tobie rozchodzi :roll: Moja odpowiedż bedzie wyczerpująca ,w tym temacie ,bo przerabiałem już wszystkie mozliwe "twarde prace silnika ", i wszystkie przypadki zostały ogarnięte...oczywiście w większości przypadków "twardej pracy " ,przyczyną było nieprzestawianie dynamicznego kąta wtrysku ,przez pompę wtryskową .Zwykle takie auto ,wcześniej trafiło do "speców", którzy jako metodę "naprawy "(bo żle odpalało ) przestawiali kąt wtrysku ,na zbyt wczesny :roll: ,zwykle na oko i dobrze poza zakres ,bo sterownik ciagle łapał bład "kąt wtrysku poza zakresem "...ale co tam bład ,pewnie go nawet nie widzieli ....ważne że zaczął palić deko lepiej i było za co skasować O przypadkach "trzepania się kierownicy " i wibracjach w kabinie ,spowodowanych podróbami poduszek silnika ,czy skrzyni ,pisać nie muszę ,bo to oczywiste .Ale dla niektóych wibracje w kabinie i twarda praca silnika ,to to samo Sprawdzenie kąta wtrysku w nastawach podstawowych ,czyli basic seting ,to pierwsza rzecz jaką należy zrobić ,można też sprawdzić działanie samego n108 ,w tdi na pierburgu można to zrobic w bloku 004 ,przełaczając w nastawy podstawowe ,a na "boschu" niestety tylko w output test,gdzie bedzie słychać zmianę pracy silnika z klekoczącej do normalnej ...jak nic się nie zmienia ,to pompa nam nie przestawia dynamicznie kąta wtrysku ...Także bez vaga i sprawdzenia kąta wtrysku ,nie dowiesz się niczegogrysiuu pisze:Chciałbym żeby w temacie wypowiedziały się osoby ktre miały podobny problem i poradziły sobie z nim.
kąt wtrysku wynosi 48 Mam Boscha więc diagnostyka sami wiecie jaka .Twarda praca silnika to inaczej mówiąc wibracje karoserii i kierownicy podczas jazdy jak i na wolnych obrotach ale bez przesady. Miałem okazję jechać innymi autami z tym silnikiem i było znacznie gorzej ale u innych jedzie się prawie jak benzyną i zastanawiam się skąd takie różnice . Generalnie trochę mnie to irytuje i chciłbym coś z tym zrobić . Jeśli chodzi o zmianę kąta w czasie jazdy to na Boschu też można to sprawdzić poprawcie mnie jeśli się mylę .Mam również wrażenie że na zimnym silniku jest trochę lepiej niż na rozgrzanym .Czyżby miało to coś wspólnego z dawką paliwa?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Bardziej może z obrotami, zimny silnik ma troszke wyższe obroty.grysiuu pisze:Mam również wrażenie że na zimnym silniku jest trochę lepiej niż na rozgrzanym .Czyżby miało to coś wspólnego z dawką paliwa?
Zerknij pod auto czy masz ori poduszki, jak ori to bedziesz miał tam wygrawerowane logo i numery tych poduszek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeśli chodzi o kąt wtrysku czy dawkę paliwa ,to akurat diagnostyka na boschu ,jest równie skuteczna ,co na kazdym innym nowszym tdi 8-)grysiuu pisze:kąt wtrysku wynosi 48 Mam Boscha więc diagnostyka sami wiecie jaka .
Jeżeli taką wartość miałeś w basic seting ,to ok 8-) Dawka powinna wynoscić ok.20-24 , w sumie nawet jak ori ,to zdarza się i 30 ,czyli 6 mg .Ale nie ona będzie tu przyczyną .grysiuu pisze:kąt wtrysku wynosi 48
To akurat albo wina zbyt niskich obrotów ,co zwykle sie zdarza po grzebaniu w nastawniku i podginaniu styków na ścieżkach Ale bardziej pradowpodobne jest to co pisze Krzysiek 84,grysiuu pisze:warda praca silnika to inaczej mówiąc wibracje karoserii i kierownicy podczas jazdy jak i na wolnych obrotach ale bez przesady.
wystarczy jedna podróba z twardej gumy przy skrzyni i już da się odczuć że coś jest nie tak w kabinie ,jak do tego dojdzie choćby jedna poduszka silnika ,już mamy jak starym ciągniku ,trzęsie się kierownica i telepie deska .Niech moje osobiste doświadczenie ,będzie przykładem ...jedna poduszka nie ori ,i to nawet nie od silnika ,tylko lewa od skrzyni ....efekt wibrato w srodku ,nie duże ,ale od razu poczułem różnicę ,bo miałem w tym czasie jeszcze TD-eka w poprzedniej 80 tce ,gdzie wszystko było ori ....na szczęscie sprawczyni jeszcze świeciła się nowością z daleka i od razu została namierzona i wywalona ...ori używka za 30zł i po wibracjach 8-) Na szczęscie nikt nie czepił sie pozostałych poduszek ori poduszek Nigdy nie dajcie się namówić na wymianę ori poduszek ,bo jedyny powód jaki predysponuje taką poduszkę do wymiany ,to rpaej fizyczne uszkodzenie .Często spece od siedmiu boleści ,szukając przyczyny szarpań ,w jakimś zakresie obrotów ,czepiają się ,na pewno nie winnych tego stanu rzeczy ,poduszek silnika ,czy skrzyni ,wymieniaja je na tanie podróby ,robiąc z audi ,telepiący się w środku i przenoszący wibracje do środka ,traktor . W moim tdi ,jak go kupiłem ,podobny "miszczu ", wymienił tą poduchę ,szukając prawdopodobnie przyczyny szarpania w zakresie 1800-2200 obr ,bo i kabelki przy trzy pinowej wtyczce z tyłu pompy ,były pocięte i pozaklejane izolacją ( diagnosta od siedmiu boleści ) a przyczyną był oczywiscie brudny nastawnik indukcyjny ,co już ja sam doprowadziłem do ładuKrzysiek 84 pisze:czy masz ori poduszki
Ostatnio zmieniony 07 cze 2014, 20:35 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
czyli nie ma żadnego godnego zamiennika z tego co piszecie.Przecież są firmy które robią dla audi częsci a na rynek wypuszczają ten sam produkt z zamazanym (zaszlifowanym) znaczkiem czy tak ? A może to tylko kit sprzedawców?Czy raczej chodzi tu o produkt z tamtych czasów kiedy to ekonomia nie rządziła jeszcze światem a części i samochody robiono solidnie? Co do dawki paliwa u mnie jest 15 a obroty 40 więc chyba w normie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A gdzie ja napisałem że nie ma :?: oczywiscie że są ,za kilka stówek ,ale są ...mowa tu o poduszce olejowej silnika ,fachowo nazywanej hydropodstawą 8-) Ale jest pełno ori uzywek w dobrym stanie.Ale jak ktoś się uprze na nową ,to na pewno taka za 50zł zrobi mu z audi ,telepiącą się w środku masakręgrysiuu pisze:czyli nie ma żadnego godnego zamiennika z tego co piszecie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce