Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Zmiana tarcz ham litych na wentylowane

ODPOWIEDZ
Vojtas87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 139
Rejestracja: 19 paź 2011, 08:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Vojtas87 » 26 kwie 2014, 21:08

Kolega ma założone w Hondzie nawierty + nacinki i nie ma z nimi żadnych problemów.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 12 cze 2014, 21:19

witam panowie nie zakladam nowego tematu może w tym mi odpowiecie w miom 1z przednie tarcze są wentylowane 256 na 13,ostatnio dorwałem zaciski przy rozbiórce z jarzmami za cene złomu girling 54 co tylko zmierzyłem to ze stara tarcza miała 21 mm ale jaka wysokosc,chdzi o to że chce przejśc na 280 na 22 i czy napewno dobre zaciski mam ,nie dałem redy zmierzyc starych ,jak to poznać ,a drapnołem te do przeszczepu z jarzmami

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 cze 2014, 21:23

zaciski dla tarcz wentylowanych 256x22,, i dla 280x22mm są takie same, są inne jarzma dla 280x22mm
w sumie mając 256mm wentylowane, wystarczy tylko zmienić tarcze i jarzma, i mamy już wszystko

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 12 cze 2014, 21:24

aha a na jarzmie jest jaki symbol jaki symbol do jakiego zestawu pasują

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 cze 2014, 22:10

pewnie jest ale nie pamiętam, musiałbym do garaży pójść i isprawidzić, pasują także z golfów z tarczami 280x22mm jakbyś chciał to mam taki komplet

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 05 lis 2014, 01:09

czyli zmieniając tarcze z 256na 13 na 280 na 22 zaciski też aut bo już sam nie wiem te zaciski co mam maja takie samo oznaczenie jak zaciski do tarcz wiekszych

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 lis 2014, 12:56

Tylko jarzma

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 07 lis 2014, 15:36

karolas123 pisze:Tylko jarzma
aha fajnie
a jest jakaś różnica między zaciskami girling a lucas

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 08 lis 2014, 16:36

karolas123, czy ty sie slyszysz? Chlopak pisze o zmianie z litych 256mm na 280mm na wentylu, zaciski maja wiekszy wymiar w czesci ktora miesci tarcze wraz z klockami

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 12 lis 2014, 17:19

karolas123 pisze:Te tarcze kończą sie równo z klockami.
Karolas, skąd takie wnioski.. - ogólnie wszystkie rozmowy o heblach mozna wyrzucić do kosza... - powodów jest milion.. "polecanie" zestawów to w dużej mierze bzdura, niestety.. jak się ktoś uczepi mojej wypowiedzi to rozwinę temat.

Ale wracając do meritum - pytanie za 100 punktów mam - jest problem dostać tarcze 276x25mm pod 2 tłoki, dlatego myślę o 280x22mm - i tutaj 2 pytania:

- czy tarcza 280mm zmieści się bez rzeźby w zaciskach girling 60?
- czy grubość tarczy 22mm w niczym nie będzie przeszkadzała? TZN, czy klocek będzie miał taką drogę jak powinien mieć do tarczy, czy ta różnica 3mm jednak zostanie - powiedzmy że względem oryginalnego luzu, dojdą te 3mm i np, hamulec będzie łapał nieco później i czy ostatecznie dojadę klocki do końca czy dojdą one do pewnego momentu i klocek jeszcze będzie ale heble już hamowały nie będą..? Jak rozumiem klocków z tarczy 280mm nie mogę zastosować bo będą za małe...?

Mam nadzieje że w miarę jasno się określiłem - jeżeli ktoś ma tarcze 28mm i zaciski dwutłoczkowe, to bardzo proszę o info co i jak, bo moje klocki i tarcze się skończyły i muszę coś zamówić a Mikoda zaprzestała produkcji tarcz 276mm.... i kupa.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 26 sty 2017, 13:19

czyli jeśli się chce wentyle 280x22mm potrzebne sa zaciski lucas 54 z jarzmami. zwykle są girling 54 i tez by mogły zostac tylko jarzma zakladam od Lucasa 54? i ciensze klocki?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sty 2017, 19:47

Zakłada się komplety, a niby skąd weźmiesz cieńsze klocki? musiał byś po 5mm spiłować z standardowych a to mija się z celem.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 11 lut 2017, 11:38

takich klocków to. mam. pełno. Również juz równo wytarte wiec nie będzie z tym problemu

[ Dodano: 2017-02-11, 11:38 ]
edit : wiec tak... do przejscia na wentyle potrzebujemy tylko. jarzma od Lucasa 54 (zaciski takie mialem nawet nie wiedzialem) i tarcze wentylowane. klocki normalnie pasuja tw grube. wszystko p&p.

na plus nic nie bije przy kilku nasto krotnim hamowaniu.
i tak hamuje slabo i tak. sądzę, że coś ze serwem albo pompą hamulcowa. założę z golfa4 i sie zobaczy czy coś bedIe lwpiej

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 26 lut 2017, 21:10

Witam,krótko i na temat.
Chciałbym wstawić lepsze hamulce, czy z 2.8 v6 Girling 60 podejdą do 1Z chodzi o to czy ori felgi 15 wejdą bez problemu,czy same zaciski wystarczą czy może pompa będzie potrzebna?
Jakie są wasze odczucia po zmianie na taki zestaw?
A może coś innego zapodać?
Z góry dziękuje za odpowiedzi :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 lut 2017, 21:26

Wystarczy samo przejście na wentylowana tarczę , chyba że chcesz bardziej wydajnie to dwu-tłoczkowe zaciski.

Wchodzą normalnie na koła 15" .

Pompa nie koniecznie , ale może pedał wpadać bardziej do podłogi trochę , jak chcesz już pompę hamulcową zmieniać , to 25,4 montować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl