Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] proszę o pomoc w eksploatacji

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 12 cze 2014, 21:52

Spokojnie możesz tak zrobić ,ja jak kupiłem swoja audi w 2005roku to była zalana castrolem 10w30.Ja ją zalałem 5w30 i do dzisiaj na takim oleju śmigam i jest ok.

AdiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:46
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: AdiN » 12 cze 2014, 21:57

raczej nie, ale zrób lepiej tak, że zmienisz sobie na 10W40, przejedziesz tysiąc kilometrów, i znów wymienisz olej, niech cały syf się spłucze.. ;)

I jak byś miał możliwość do przy drugiej wymianie zdejmij miskę i ją oczyść ;)

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 12 cze 2014, 21:58

No ale to nadal w syntetycznych, a ten glut mineralny :/ nie chciałbym nic uszkodzić w silniku czerwoniutkiej bo bije mi serwisowe ciśnienie na cylinder :p

AdiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:46
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: AdiN » 12 cze 2014, 22:20

musisz zrobić tzw. płukanke ;)
Czyli wymienić częściej olej niż zalecane 10 tys ;)

Miodnie by było jakbyś zamiast od razu takiego przeskoku, zrobił to stopniowo, wypłukując silnik z tego syfu jakim jest mineral :/

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 13 cze 2014, 12:11

Tzn. jak stopniowo ? Chcę zejść na półsyntetyk. :p Obawiam się o film olejowy, bo na minerlanym jest znacznie większy, może to oznaczać że na półsyntetyku panewki dostałyby teraz po dupie ? Czy nie ?

AdiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:46
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: AdiN » 13 cze 2014, 13:08

Stopniowo, czyli zmniejszyć okres pomiędzy wymianami, a nie na hej siup ;)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 cze 2014, 15:45

Bez zdejmowania miski nie pozbędziesz się minerału całkowicie.

Półsyntetyki 10W40 są w pełni mieszalne z minerałami.

Na razie płukankę odradzam. Najpierw zmień na 10W40 i dopiero po zmianie stwierdzisz jak jest z olejem. Czy ubywa, czy gdzieś się nie zaczęło sączyć. Jeżeli wszystko suchutkie przy kolejnej zmianie 10W40 na 10W40 możesz zastosować płukankę. Ale jak kolor oleju ok i ciśnienie oleju to niekoniecznie trzeba stosować płukankę.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 13 cze 2014, 19:23

A co się ma niby stać? Zmieniaj i się nawet nie zastanawiaj, szkoda silnika. A jaki syf jest w silniku? Dzisiejsze oleje mineralne mają środki myjące może nie w takim stopniu jak syntetyki ale mają. Co to za olej który zostawia nagary i syf w silniku? Zmieniaj na Mobila 10W40 i jak nic sie nie będzie dziać (na pewno nic się nie stanie) przy następnej wymianie pokusił bym się o Mobila 5W50 albo troche lepszego Agipa 5W50. Prawdziwy olej syntetyczny a nie "pseudo syntetyczny" i po rozgrzaniu jest gęstszy. Sam zrobiłem zmianę na półsyntetyk, a na następną wymianę planuje właśnie któryś z tych co podałem. :-)

AdiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:46
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: AdiN » 13 cze 2014, 19:59

od siebie polecam Valvoline Max Life ;)

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 15 cze 2014, 22:55

Koledzy właśnie planowałem zmienić na Valvoline 10W40 jakiś :) Czyli powinienem zmienić na 10W40, ale lepiej miskę wyczyścić wcześniej ? A mianowicie jak dokładnie wykonać płukankę, bo szczerze mówiąc to nigdy takowego czegoś nie robiłem :p

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 16 cze 2014, 05:27

Krys1994, agipa juz nie ma, teraz jest eni jak się nie mylę

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 16 cze 2014, 10:54

Zalezy o.jakiej plukance mowa
np.taka.z Liqui Moly to wlewasz przed spuszczeniem.oleju,zapalasz silnik i niech popracuje sobie te 10min.I zlewasz.Jest nawet na opakowaniu instrukcja.Z Liqui sa bodajze dwa rodzaje.
A co do czyszczenia miski-odkrecasz myjesz z calego.syfu np pedzelkiem itp i skrecasz na nowej uszczelce.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 16 cze 2014, 15:44

To tak też zrobię przy następnej wymianie :) Dzięki Panowie za poradę ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl