Witam!
Mam taki problem od jakiegos czasu ciezko odpala mi na lpg ( musze chwilke pokrecic), na benzynie jest ok, nie wiem o co chodzi ale wczesniej bylo za przekreceniem kluczyka, jak zgasze i odpale ponownie to za raz zapali a jak chwile postoji to juz musze pokrecic. filterek sprawdzony, elektro zawory dzialaja poprawnie.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-06-22, 14:20 ]
tag w twoim przypadku powinien tak wyglądać :!:
[B3 1,8 NE] problem z odpalaniem na lpg
- marek25aa2
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 paź 2008, 22:39
- Lokalizacja: Siedlce
[B3 1,8 NE] problem z odpalaniem na lpg
Ostatnio zmieniony 22 cze 2014, 14:19 przez marek25aa2, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
marek25aa2, przecież parownik w takich warunkach nie będzie chodził wiecznie. Napisz może jaka to instalacja i jakiego to motoru dotyczy(tego co masz w profilu?) może ktoś z kolegów bardziej obcykanych w lpg się wypowie.
a filterka się nie sprawdza tylko wymieniamarek25aa2 pisze:filterek sprawdzony
- marek25aa2
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 paź 2008, 22:39
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Powody mogą być dwa
1. Po zgaszeniu parownik powoli zalewa kolektor gazem
zobacz czy dobrze będzie palił z benzyny, tylko przy gaźniku musisz szybko napompować benzynę i zgasić aby nie przepalił gazu który ulatnia się z reduktora w niekontrolowany sposób. I zobacz czy z benzyny po zgaszaniu na gazie dobrze odpali. I jeszcze sprawdź po przepaleniu po jakimś czasie na benzynie czy jeszcze raz odpali tak samo na benzynie (bez jeżdżenia na gazie).
2. Elektrozawór gazu za późno się otwiera przy zapalaniu. Przyczyną tego może być zaklejony elektrozawór albo przełącznik od gazu słaby wykrywa obroty nie załączy gazu na czas.
1. Po zgaszeniu parownik powoli zalewa kolektor gazem
zobacz czy dobrze będzie palił z benzyny, tylko przy gaźniku musisz szybko napompować benzynę i zgasić aby nie przepalił gazu który ulatnia się z reduktora w niekontrolowany sposób. I zobacz czy z benzyny po zgaszaniu na gazie dobrze odpali. I jeszcze sprawdź po przepaleniu po jakimś czasie na benzynie czy jeszcze raz odpali tak samo na benzynie (bez jeżdżenia na gazie).
2. Elektrozawór gazu za późno się otwiera przy zapalaniu. Przyczyną tego może być zaklejony elektrozawór albo przełącznik od gazu słaby wykrywa obroty nie załączy gazu na czas.
- marek25aa2
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 paź 2008, 22:39
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
chodzi o to że trzpień w zaworze przez lepką maź wytrącającą się z gazu nie otwiera się od razu, szczególnie jak jest niskie napięcie (przy kręceniu rozrusznikiem). Podłącz sobie kabel pod plus któregoś elektrozaworu i podłączaj do plusa i słuchaj czy elektrozawór na reduktorze i zaworze ciekłego gazu (jeśli nie jest zintegrowany z reduktorem) pstryka.marek25aa2 pisze:co znaczy zaklejony elektrozawor
Najwyżej zrób sobie przełącznik zwierany połączony z plusem po zapłonie i zasilaniem elektrozaworów aby przed włączeniem rozrusznika podać startową dawkę gazu.