Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2014, 15:28

lszyper pisze:a tak po za tym wszystko dobrze?
TAK 8-) ,Sprawdż jeszcze ile ładuje z odpiętym wężykiem z gruszki

lszyper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:16
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: lszyper » 23 cze 2014, 18:46

Właśnie zmieniłem uszczelkę pod kolektorem i między kolektorem, a kolankiem tą na górze . Węże mam sprawdzone i są całe. Dalej dymi, a kiedyś tak nie było. Może jutro kupię zegar to zmierzę. Myślę , że może przez zimę było lepiej bo i powietrze chłodniejsze dlatego teraz tak mi to w oko wpadło że poddymia. Odmę teraz puściłem na dół i dalej to samo. Może być to wina nastawnika? Bo mi zaczyna szarpać jak jadę stałą prędkością albo powoli przyspieszam na 4 i 5 biegu ale jak daję mu więcej gazu to nie. Może wtedy coś mu się przestawiać i dawkę jakąś podaje mega wielką i stąd ten dym? Pewnie jestem za wrażliwy :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2014, 21:29

Nie ,ten dym to na pewno nie wina nastawnika ...przyczyną jest zbyt niskie faktyczne doładowanie ,w stosunku do rządanego,bo paliwo podciągnięte w sofcie ,doładowanie również ,tyle że niestety ,faktycznie ładuje jak w ori i brakuje przeszło 0,2 bara ,a to nie jest mało ...Niestety coś jest tego przyczyną ....co nie wiem ,pewnym szczelnego dolotu można być tylko po jego odpowiednim zaślepieniu i sprawdzeniu czy trzyma ciśnienie ...w przeciwnym wypadku nigdy nie wiadomo czy jest szczelny ...Tak jak mówiłem ,nalezy sprawdzić ile będzie ładował po zdjęciu wężyka z gruszki ....a na tą chwilę ,jedynym rozwiązaniem ,jest zmniejszenie dawki o co najmniej 1 mg
Ostatnio zmieniony 24 cze 2014, 17:00 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

lszyper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:16
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: lszyper » 24 cze 2014, 14:58

Wyjmę wszystko na wierzch razem z ic i sprawdzę jak przestanie padać, bo u nas na mazurach teraz to porażka. Godzina słońce, godzina deszcz i tak już tydzień :)

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 02 lip 2014, 00:15

Witam, proszę o ocenę logów. Pacjent to Sharan taty 1.9 TDI 96r 1Z komp 16bit z chipem. Autko zamulone, ciężko odpala i kopci.
Logi statyczne:
000,001,003
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178161.html
004,007,013
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178164.html
Basic:
000
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178167.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178165.html
004
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178166.html

Dynamiczne:
000,003,004
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178163.html
008,010,011
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178168.html

Tylko takie udało się zrobić ze względu na słabą baterię w laptopie.

W sharanie była turbina regenerowana. Wtryski zwykłe

Od czego zacząć żeby było wszystko tak jak być powinno?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lip 2014, 00:26

sylar pisze:Pacjent to Sharan taty 1.9 TDI 96r 1Z komp 16bit z chipem. Autko zamulone
Co do zamulenia to przyczyna ewidentna <ok> doładowania brak i cała reszta tym spowodowana ,czyli maf leży ,dawka paliwa obcięta na maxa przez ECU :-/ Co do
sylar pisze:ciężko odpala i kopci.
Tego akurat w logach nie widać ,bo zwykle przyczyna jest mechaniczna ,czyli zwykle coś z pompą wtryskową ,lub paliwem 8-)

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 04 lip 2014, 23:38


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2014, 08:23

sylar pisze:Czy wszystko z autkiem w porządku?
Prócz stanowczo za dużej korekcji na pierwszym wtrysku ,bo aż -2 ,reszta w porządku 8-) Ale widzę że jakoś w cudowny sposób się oznaczenie sterownika zmienia z BD na D :shock:

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 05 lip 2014, 11:15

Logi musiały się pomieszać. To zrobię jeszcze raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2014, 11:26

sylar pisze:Logi musiały się pomieszać. To zrobię jeszcze raz.
W B4 orginalnie nie może siedzieć sterownik BD ,bo to 16 tka z A4 ;-) Za to D ,jak najbardziej jest z b4 8-)

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 05 lip 2014, 11:29

Logi robiłem na dwóch kompach a wcześniej logowałem sharana więc musiał załapać sterownik sharana a logi były moje. Przynajmniej tak mi się wydaję :-)

[ Dodano: 2014-07-05, 19:37 ]
Teraz ponownie logi sharan'a komp 16 z chip
Dynamiczne 000, 001, 003
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178586.html
000,001,004
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178601.html
008, 010, 011
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178591.html
Statyczne
000,001,003
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178587.html
004,007,013
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178589.html
basic
000
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178600.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178588.html
004
http://vaglog.rtnet.pl/szymonmichalak507_178590.html

Trochę pomieszane ale mam nadzieję że będzie co nieco widać :-)

Jak dobrze patrze to brakuje mu trochę doładowania?
Powyżej 120 km/h słabo ciągnie, nie wpada w tryb awaryjny ale też nie idzie tak jak powinien.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2014, 23:50

sylar pisze:Jak dobrze patrze to brakuje mu trochę doładowania?
Taaa ...brakuje przeszło 0,3 bara ...wiec nie takie trochę :roll: ... doładowanie osiągane na poziomie ori 0,85 bara ,a ECU po tuningu woła 1,14

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 06 lip 2014, 07:03

Czyli tylko to jest powodem tego że nie ciągnie powyżej 120 ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lip 2014, 09:34

sylar pisze:Czyli tylko to jest powodem tego że nie ciągnie powyżej 120 ?
Tego bym nie powiedział ;-) ...to może być powodem zbyt dużego podkapcania na czarno ...a czemu nie jedzie powyżej 120 ,przynajmniej do 3 tys obr. w logach nie widać ...co prawda widać jeszcze jedną nieprawidłowość ,ale występuje ona powyżej 3 tys obr ,i jest to niewyrabianie przestawiania dynamicznego kąta wtrysku ...i to jak najbardziej moze być przyczyną tego że nie zbiera się jak należy,bo powyżej 3 tys ,drastycznie spadają rzeczywiste wartości kąta ,w stosunku do specyfiakcji . Więc bardziej powinieneś zwrócić uwagę przy jakich obrotach ci "nie jedzie" ,niż na prędkość ....ewentualnie zrobić log w którym widać prędkość i log bloku 004 z kątem . Tuningowy soft który masz ,należało by również sprawdzić w innym podobnym aucie ,które jest w 100% sprawne ...nie twierdzę że tak jest w tym przypadku,ale czasem jest skopany soft i to jest przyczyną że auto nie jedzie ...dlatego auto zawsze sprawdzamy i logi robimy na ori sterowniku ,żeby być 100% pewnym 8-) Ogólnie to soft jest jakiś dziwny ,bo paliwa podlane na max 51 mg ,a doładowanie podniesione trochę mało ,bo tylko 1,14bara :roll: gdzie przy takim podlaniu paliwem ,powinno być ( i w softach od Kostrza które mam, tyle jest 8-) ) przynajmniej 1,2 bara,a przy softach pod większe wtryski 210 tki ,co najmniej 1,3 -1,35 bara ,żeby nie było lokomotywy z tyłu ;-)

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 07 lip 2014, 22:15

MUNIOR pisze:
mareki pisze:Moje pytanie brzmi, czy dynamika wzrostu ciśnienia od 1500 do tych 2600 jest prawidłowa,
Na jakim biegu jechałeś od znacznika 26.98 :?: bo jak na trójce ,to trochę pużno doładowanie wstaje ,jak na wyższym ,to tym bardziej ...zloguj to samo z odpiętym wezykiem gruszki ,i zloguj też 003 z przepływką
Dzisiaj odpiąłem gruszkę i poczułem, że w końcu wkręca się na obroty jak należy (ostro wyrywa już od najniższych obrotów).
Co udowadnia test odpięcia gruszki, przy zdrowym osprzęcie?

Czy dodatkowe skrócenie sztangi pozwoli na uzyskanie tego fajnego efektu po ponownym podpięciu gruszki ? Czy konieczna jest korekta softu na większy boost (teraz jest 1,15 bar myślałem 1,2 bo 1,3 przy afnach i seryjnej pompie i IC to pewnie za dużo)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl