Hej
Mam prośbę o pomoc, kupiłem A4, 2001 r. AJM 1.9TDi 116 KM, i mam problem z brakiem mocy, po wpięciu na VAG, pokazuje przeładowanie turbiny, sprawdzono szczelność węży podciśnienia, gruszka chodzi lekko. Podejrzenie jest na przepływomierz, ale nie jestem tego do końca pewien. Normalnie na autostradzie od 100 w górę bardzo ciężko się zbiera, i nie przekracza 130, silnik jakby był zamulony jakby nie miał turbiny. Lecz ostatnio czasami, ale rzadko zdarza się że normalnie się rozpędza, i teraz jest kwestia, czy to wina softu na kompie, bo już wiele osób sprawdzało i nikt nie wie czemu tak się dzieje.
Jeżeli ktoś miał podobny problem, proszę o podpowiedź jak sobie z tym poradzić.
Dziękuję.
[1.9TDi AJM]- brak mocy
[1.9TDi AJM]- brak mocy
Ostatnio zmieniony 24 cze 2014, 12:57 przez adamorek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wytłumacz mi jakoś sensownie ,jak przepływomierz może być winny temu ,że masz przeładowanie :?: :shock: I co za "specjalista " postawił Ci taką "sensowną " diagnozę :?:adamorek pisze:kupiłem A4, 2001 r. AJM 1.9TDi 116 KM, i mam problem z brakiem mocy, po wpięciu na VAG, pokazuje przeładowanie turbiny, sprawdzono szczelność węży podciśnienia, gruszka chodzi lekko. Podejrzenie jest na przepływomierz
To czy geometria chodzi lekko ,można sprawdzić tylko po odpięciu cięgła z gruszki ...sprawdzanie tego bez rozpinania ,to strata czasu i żaden miarodajny test.Ciegło kierownic , po odpięciu z gruszki ,ma opadać pod wlasnym cięzarem i nie ma prawa się nawet delikatnie przycinać 8-)adamorek pisze:po wpięciu na VAG, pokazuje przeładowanie turbiny, sprawdzono szczelność węży podciśnienia, gruszka chodzi lekko.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Jeśli Ci podczas jazdy odcina moc, jedziesz normalnie nagle brakuje mocy i muł się robi, to moży być winny czujnik w dolocie, ostatnio kolega też miał z tym problem przeczyścił bo było zasyfione olejem, i na jakiś czas poskutkowało <ok>
nie twierdze że może być akurat ten czujnik winny, ale taki przypadek miał miejsce
nie twierdze że może być akurat ten czujnik winny, ale taki przypadek miał miejsce
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Wybaczcie koledzy ale Munior tu dał jedną konkretną i sensowną odpowiedź. Sprawdź jeszcze zaworek n-75 rozwiązania problemu szukaj przy turbinie i w jej sterowaniu. Zrób logi i sprawdź na 3 biegu czy ci w tryb awaryjny nie wlazi.. jest tego trochę na necie poczytaj i ogarniesz. Test diody zrób na przeplywce itd. Poczytaj poszukaj i pogrzeb podd maską a znajdziesz rozwiązanie problemu.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Można też poszukać :
https://www.google.pl/search?newwindow= ... DLQbtdXLnM
http://forum.vw-passat.pl/threads/11497 ... %85d-17965
No i jak to VNT taki problem wynika również z jazdy czysto ekonomicznej. Niestety VNT trzeba czasem przegonić <ok>
https://www.google.pl/search?newwindow= ... DLQbtdXLnM
http://forum.vw-passat.pl/threads/11497 ... %85d-17965
No i jak to VNT taki problem wynika również z jazdy czysto ekonomicznej. Niestety VNT trzeba czasem przegonić <ok>