[B4 2.0 ABK] dziwna jazda na benzynie
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
kiedyś koledze tomek1982 świrował z powodu czujnika spalania stukowego. Ma on wpływ na pracę na PB jednakże LPG z niego nie korzysta. Spróbuj podmienić.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2014, 17:14 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dzieki chłopaki za odpowiedzi . Dzisiaj bede testowwał . Zaczne od wtrysków wyciagnać przewód powrotny i przekrecić zapłon tak? Pozniej na noc odlacze klemy. Tylko wlasnie też chodzi o to że narazie jezdzi normalnie na benzynie i nic nie moge zdzialac i nagrac co sie dzieje. Ale sprawdze wszystko to co napisaliscie. Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-06-25, 17:14 ]
Dodam też że wczoraj wymieniłem filtr paliwa. Stary był czyściutki .
[ Dodano: 2014-06-25, 17:14 ]
Dodam też że wczoraj wymieniłem filtr paliwa. Stary był czyściutki .
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zapytam jeszcze jak samochod jest odpalony na benzynie po wypieciu kostki od przeplywomierza co powino sie stac silnik powinien zgasnac czy co ? A druga sprawa taka sama sytuacja tylko jak bym wypial kostke od silniczka krokowego ? Francis u dillera audi nowa przeplywka 1000zl . Do Vaga nie mam jak sie podpiac bo jestem w Holandii a u mechaniora podpiecie samo kosztuje 110 euro
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Francis1982 pisze:Jak masz lapka kabel kosztuje jakieś 15-20 euro i do tego win XP najlepiej. A oprogramowania jest masa na necie.
[ Dodano: 2014-06-25, 18:03 ]
Mi po odpięciu przepływki gasł.
Win mam 7 starter to jest Netbook . Kable w sklepie potoryzacyjnym kupic czy gdzie ? postarał bym sie to ogarnać. A w abk jakie jest wejść , chcę wiedzieć aby odpowiedni kabel dobrać OBD1 czy OBD2 jest u nas?
[ Dodano: 2014-06-25, 18:58 ]
wtyczki tej 1 pinowej wyciagnolem ale tej 2 nie moge . Jak ona jest wlozona gdzies sie naciska ja czy jak?? A kiepskie przyspieszenie tez by było na gazie czy nie?tomek1982 pisze:a jak wygląda sprawa z sondą odepnij ja calkowicie i przejedz się,u mnie nowa boscha zdechła po niecałym roku problem był z grzałką robiłą jakies zwarcie i sonda szalala ,co objawiało się okropnie nie równą pracą,i kiepskim przyspieszeniem.
[ Dodano: 2014-06-25, 19:01 ]
aldi pisze:Zobacz czy masz dobre ciśnienia paliwa. Jak nie masz możliwości wpięcia manometru to odkręć przewód powrotny z listwy wtryskowej i zobacz czy benzyna leci z listwy. Jak nie poleci to znaczy że pompa daje za małe ciśnienie że nawet regulator nie musi upuszczać nadmiaru ciśnienia.
Powrotny to ten od strony chłodnicy czy aku ? To ten metalowy przewód tak?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
1. Jeśli wersja 32 bity (możesz sprawdzić w systemie) to ruszy. Kabel kupisz na jakiejś aukcji typu Ebay. Vag KKL na USB i OBD II plus przejściówka na OBD I .
2. Pod autem masz katalizator i w niego wkręcona jest sonda (powinna być). Idziesz kabelkami i powinna być wtyczka 2-pinowa. Idą do niej 2 białe przewody, na których ma być 12V. To jest grzałka sondy, bez której sonda nie będzie poprawnie działać. Jest też od tego bezpiecznik.
3. Obstawiam ten cieńszy.
Podejrzewam, iż masz raczej II gen. Wątpię by ktoś pakował I gen. do ABK. Zrób foto silnika i okolic. I i II gen są bardzo podobne (flansza zasilająca między filtrem powietrza a przepustnicą).
2. Pod autem masz katalizator i w niego wkręcona jest sonda (powinna być). Idziesz kabelkami i powinna być wtyczka 2-pinowa. Idą do niej 2 białe przewody, na których ma być 12V. To jest grzałka sondy, bez której sonda nie będzie poprawnie działać. Jest też od tego bezpiecznik.
3. Obstawiam ten cieńszy.
Podejrzewam, iż masz raczej II gen. Wątpię by ktoś pakował I gen. do ABK. Zrób foto silnika i okolic. I i II gen są bardzo podobne (flansza zasilająca między filtrem powietrza a przepustnicą).
Po odpieciu sondy wiecej ma mocy na benzynie tak mi sie wydaje przynajmniej, lecz zauważyłem że są takie momenty że (tak jakby chodziłna 3 cylindry) może to być spowodowane nieszczelnościa w ukladzie powietrza. ?? To co wczesniej opisywalem po odpieciu jak narazie sie nie robiło. Zobqaczymy co bedzie dalej. Teraz klemy zdjołem jutro bede testował co i jak. System w Netbooku mam 32bitowy.tomek1982 pisze:a jak wygląda sprawa z sondą odepnij ja calkowicie i przejedz się,u mnie nowa boscha zdechła po niecałym roku problem był z grzałką robiłą jakies zwarcie i sonda szalala ,co objawiało się okropnie nie równą pracą,i kiepskim przyspieszeniem.
[ Dodano: 2014-06-26, 15:04 ]
Dzieki wielkie bardzo sie przydało bo u mnie przewodami było tak otoczone że to sie tak zgrało ze nie było widać a cały czas tam szukałem w tym miejscu hehehePieterB pisze:Tu masz wtyczki sondy polewej wtyczka grzałki a po prawej przewód sygnałowy.
[url=http://images61.fotosik.pl/1113/0cf0484bf7bad585.jpg]Obrazek[/URL]
[ Dodano: 2014-06-26, 15:08 ]
Francis1982 pisze:1. Jeśli wersja 32 bity (możesz sprawdzić w systemie) to ruszy. Kabel kupisz na jakiejś aukcji typu Ebay. Vag KKL na USB i OBD II plus przejściówka na OBD I .
Podejrzewam, iż masz raczej II gen. Wątpię by ktoś pakował I gen. do ABK. Zrób foto silnika i okolic. I i II gen są bardzo podobne (flansza zasilająca między filtrem powietrza a przepustnicą).
Tak mi się wydaje że 2 gen bo ja w b3 na gazniku miałem 1 generacji
Mogł byś jakiś zestaw z allegro podesłać?? wtyczka diagnostyczka jest w skrzynce bezpieczników?
[ Dodano: 2014-06-26, 15:12 ]
Dodam też że po wymianie filtra paliwa. pompke paliwa słysze w srodku a wczesniej nie było jej słychać tylko jak odpalalem silnik.
[ Dodano: 2014-06-26, 15:13 ]
Byłem dzisiaj w sklepie z gratami , niestety mierników już nie mieli. Może jak się uda to w sobote kable vag i miernik siostra mi do Holandii przywiezie . Tylko prosil bym o podesłanie jakiegoś zestawu kabli z allegro .
[ Dodano: 2014-06-26, 15:15 ]
Mam stary miernik ale niestety jeden z kabli jest przerwany. :cry:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeden z kabli przerwany... no to faktycznie bardzo poważny problem
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2- ... -obd1.html
Poza tym skoro przepływka wymagała wymiany musiał być strzał. A jak strzał bardzo prawdopodobne, że gdzieś także dostaje się lewe powietrze. Skoro wygina aluminium to jak działa na gumę można sobie wyobrazić.
Ale po omacku bez miernika lub vaga (screeny z vag-coma) to jest loteria.
Poza tym dalej jestem przekonania, że przepływka być może do regulacji, bo to się robi na konkretnym silniku. To tak jak z krokowcami. Można kupić nowe po 700 i więcej ale mają one na końcach imbusy do regulacji skoku tłoczka.
Można zapoznać się z tym:
https://audi80.pl/b4-20-abk-b4-20-ab ... t88845.htm
Z tym, że można pominąć ustawienie rozrządu/zapłonu o ile nikt nie kopał (choć na pewno sprawdzenie tego pozwoli spać spokojnie <ok> ) , TPS. Z tego co widzę stukowca można zostawić na koniec.
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2- ... -obd1.html
Poza tym skoro przepływka wymagała wymiany musiał być strzał. A jak strzał bardzo prawdopodobne, że gdzieś także dostaje się lewe powietrze. Skoro wygina aluminium to jak działa na gumę można sobie wyobrazić.
Ale po omacku bez miernika lub vaga (screeny z vag-coma) to jest loteria.
Poza tym dalej jestem przekonania, że przepływka być może do regulacji, bo to się robi na konkretnym silniku. To tak jak z krokowcami. Można kupić nowe po 700 i więcej ale mają one na końcach imbusy do regulacji skoku tłoczka.
Można zapoznać się z tym:
https://audi80.pl/b4-20-abk-b4-20-ab ... t88845.htm
Z tym, że można pominąć ustawienie rozrządu/zapłonu o ile nikt nie kopał (choć na pewno sprawdzenie tego pozwoli spać spokojnie <ok> ) , TPS. Z tego co widzę stukowca można zostawić na koniec.
Francis1982 pisze:Jeden z kabli przerwany... no to faktycznie bardzo poważny problem
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2- ... -obd1.html
Poza tym skoro przepływka wymagała wymiany musiał być strzał. A jak strzał bardzo prawdopodobne, że gdzieś także dostaje się lewe powietrze. Skoro wygina aluminium to jak działa na gumę można sobie wyobrazić.
Ale po omacku bez miernika lub vaga (screeny z vag-coma) to jest loteria.
Poza tym dalej jestem przekonania, że przepływka być może do regulacji, bo to się robi na konkretnym silniku. To tak jak z krokowcami. Można kupić nowe po 700 i więcej ale mają one na końcach imbusy do regulacji skoku tłoczka.
Można zapoznać się z tym:
https://audi80.pl/b4-20-abk-b4-20-ab ... t88845.htm
Z tym, że można pominąć ustawienie rozrządu/zapłonu o ile nikt nie kopał (choć na pewno sprawdzenie tego pozwoli spać spokojnie <ok> ) , TPS. Z tego co widzę stukowca można zostawić na koniec.
Z przepływka nie twierdze że tak może być zestaw fajny aby by brakowalo oprogramowania , rozrzad mam nowy SKF niecale 2 tysie kilomerow wymieniany.
Zobaczymy jutro reakcje po odlaczeniu klem. A dlaczego mogł tak jak by chodzic na 3 cylindry tzn tak bylo slychać alle to przez chciwlke i znowu smigal okej ;D