Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Kłęby płynu chłodniczego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tevion86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2009, 18:08

[B4 2.0 ABT] Kłęby płynu chłodniczego

Post autor: tevion86 » 27 cze 2014, 15:21

Mam pewien problem.
Dziś, gdy wjeżdżałem na parking poczułem "słodki" zapach. Po zaparkowaniu okazało się, że małe kłęby pary wydobywają się spod maski.
Po podniesieniu maski okazało się, że para wydobywa się spod kolektora wydechowego i słychać świst. Dobre w tym wszystkim, że pary nie było dużo. Po odkręceniu korka zbiornika płynu świst ustał.

Aktualnie płyn chłodniczy czysty. Olej bez majonezu. => może dlatego, że od tego momentu samochód nie był użytkowany i dopiero to się stanie.

Jakieś sugestie?
Czy możliwe, że uszczelka w bloku silnika ma mała nieszczelność?
Czy czekają mnie duże koszty?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 cze 2014, 15:59

tevion86, podejrzewam że cieknie Ci z pod kolektora ssącego i kapie na wydechowy bo z pod wydechowego raczej nie prawa ciec płyn chłodniczy.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 27 cze 2014, 16:18

Kolego zobacz króciec z tyłu głowicy może z nie go ci kapie i paruje :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 cze 2014, 16:25

KAROLEK22XX pisze:Kolego zobacz króciec z tyłu głowicy może z nie go ci kapie i paruje :mrgreen:
a no też może być o tym zapomniałem dopisać ;-)

tevion86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2009, 18:08

Post autor: tevion86 » 27 cze 2014, 18:09

"króciec z tyłu głowicy" - rozumiem, że chodzi o połączenie z nagrzewnicą. Jeśli nie prośba o korektę.

Kolektor ssący - w załączeniu zdjęcie. Organoleptycznie teraz to miejsce jest suche.

Problem w tym, że kłęby miały raczej charakter ciągły, tak jakby para wydobywała się z jakiegoś miejsca lub coś miało ciągły styk z gorącą powierzchnią.

Pytanie dodatkowe - poniżej głowicy blok silnika jest jednolitą bryłą metalu i nie ma prawa z tego ciec? No chyba, że pękniecie w bloku.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 27 cze 2014, 19:18

To samo miałem tydzień temu-tam do kolektora idzie wąż chłodziwa i kapało mi na wydech, płyn się wypalał i dymiło spod maski-zdejmij filtr powietrza i będziesz miał dostęp do węża ,albo jest źle dokręconmy albo ma pękniecie.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 27 cze 2014, 22:01

tevion86 pisze:"króciec z tyłu głowicy" - rozumiem, że chodzi o połączenie z nagrzewnicą. Jeśli nie prośba o korektę.
NIe nie chodzi o połączenie z nagrzewnica. na tylnej scianie glowicy masz króciec .Aby go zobaczyc musisz wiazke tych wszystkich kabli lekko odchylic.Te krócce lubia pękać wymiana nie jest trudna ale upierdliwa , wbrew pozorom kiepskie dojście.Ja mam aluminiowy więc mam ten problem z głowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl