Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe] Problem pompka

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

[Coupe] Problem pompka

Post autor: Kofper » 21 cze 2014, 23:30

Siema. Ledwo minął miesiąc po założeniu sterownika do centralki a tu już coś się zepsuło. Pompka w ogóle nie reaguje na pilot ani na kluczyk, czasem jeszcze zamknie ale bardzo rzadko. Przed zakładaniem sterownika było tak, że z kluczyka zawsze zamykał a nie zawsze otwierał, ale po założeniu wszystko normalnie działało. Teraz w ogóle ani z pilota ani z kluczyka nie zamyka ani nie otwiera. Moje stwierdzenie pompka. Rozebrałem pół auta żeby się do pompki dostać bo jest w tak nie fajnym miejscu i ją mam. Jest to pompka na dwie kostki i z tego co czytałem jest to ta gorsza, podobno siadają przekaźniki które są w środku a jest ich 3. Można dostać jeszcze takie przekaźniki ewentualnie jakimi można je zastąpić. Jest jeszcze jedna sprawa, zauważyłem że w jednym z przekaźników nie jest w ogóle przylutowany jeden koniec i nie wiem czy to tak ma być czy ma gdzieś być przylutowany. A nie wiecie może jak sprawdzić czy pompka jest dobra ? Trochę to pomieszane ale inaczej nie umiałem, jak czegoś nie możecie zrozumieć to piszcie i proszę o pomoc <piwo>

http://scr.hu/0gde/igmps
http://scr.hu/0gde/rfzmb

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 cze 2014, 11:27

Szukaj przyczyny w instalacji. Te przekaźniki mało się psują raczej 0.000001% że są popsute.

Pompkę można sprawdzić na stole według schematów.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 22 cze 2014, 12:57

A powiedz mi, może to być spowodowane że jest uszkodzony master w siłowniku kierowcy? Już go kiedyś podejrzewałem o niepoprawne działanie. :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 cze 2014, 19:46

Jak byś nie miał centralki to bym powiedział "tak" a od pasażera działa normalnie?

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 22 cze 2014, 22:23

No właśnie też bez pilota bym powiedział tak, bo z pilota działało normalnie i bez problemu. Już to gdzieś opisywałem, była taka sytuacja że z kluczyka zawsze działało mi zamykanie całego auta, a co do otwierania to była loteria czasem z kluczyka otwierało się wszystko, a czasem tylko drzwi kierowcy a resztę trzeba było ręcznie. Wstawiłem centralkę, jakby ręką odjął wszytko działa. Teraz nie działa w ogóle choć wczoraj spotkałem się z taką sytuacją, że otwarłem całe auto ręcznie i klikałem kilka razy na pilot na zamykanie i się zamknęło. Trochę mam teraz też nie fajną sytuacje na stacjach bo zamek zepsuł mi się w pozycji zamknięcie i mam zamkniętą klapkę od wlewu paliwa i muszę odginać blaszkę i wypychać palcem ten bolec.

bigben
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 08 sie 2011, 20:18

Post autor: bigben » 24 cze 2014, 10:52

Witam,
Mam ten sam problem.

Znalazłem taki opis pinów, jednak do mojej pompki (te same numery) podłączenie +12V pod pin 5 nic nie daje.
http://www.digakom.de/template/download ... 62257A.pdf

Przy przekręcaniu kluczyka słychać tylko przekaźniki. Nie mogę znaleźć żadnego godnego uwagi schematu żeby ją sprawdzić na stole.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 27 cze 2014, 23:01

Dziś założyłem pompkę z powrotem i wymieniłem siłownik na 100% sprawny i dalej to samo. Zamykać zamyka z pilota i z kluczyka a otworzyć nie chce. Jak zamyka to pompkę słychać normalnie a przy otwieraniu z pilota słychać tak jakby pompka nie dawała rady np. jeśli przy zamykaniu pompka chodzi 3s to przy otwieraniu około 1s.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 cze 2014, 10:37

A sprawdź czy gdzieś nie jest założony trójnik z zaworkiem zwrotnym. Wtedy będzie działać w jedną stronę. Kolejna sprawa to odepnij bagażnik i wtedy sprawdź. Bywały problemy właśnie z mechanizmem klapy (blokował a wtedy central nei zamknie)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2014, 12:28

Kofper pisze:jeśli przy zamykaniu pompka chodzi 3s to przy otwieraniu około 1s.
Do sprawdzenia wyłącznik ciśnieniowy w pompce. Te białe na zdjęciu wewnątrz pompki. Od strony lutowania masz blaszki stalowe do jej regulacji.

Zdejmij wężyk i porównaj czy wtedy długo chodzi na zamykanie jak i na otwarcie i drygi raz zobacz zatykając palcem czy wytwarza spore ciśnienie jak i podciśnienie. Jeżeli tak to masz do regulacji wyłącznik ciśnieniowy lub zatkany wężyk lub załamany.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 28 cze 2014, 12:38

No dobra wszystko mogę sprawdzić tylko on zamyka a nie otwiera więc nie może być załamania przewodu, w sumie teoria bloka może i by była dobra tylko on przez jakiś miesiąc działało poprawnie. Spróbuję odpiąć ten bagażnik i zobaczymy.

[ Dodano: 2014-06-28, 12:40 ]
A jeszcze występuje taki objaw, że podczas gdy na pilocie naciskam otwieranie i ta pompka chodzi tą 1s to rygle drzwi jakby drgają na dół, nie tak jak powinny do góry tylko na dół

[ Dodano: 2014-06-28, 13:11 ]
Przed chwilą odłączyłem bagażnik i dalej to samo, nie ma zmiany :mrgreen:

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 cze 2014, 14:20

A czy sterownik ma opuźnienie? Wiem, że z niektórymi zewnętrznymi sterownikami na pilota były jaja bo nie miału opóźnienia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2014, 14:53

bloku pisze:A czy sterownik ma opuźnienie?
Z klucza to samo wiec nie wina sterownika pilota.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 28 cze 2014, 15:08

No właśnie z klucza to samo. Ale mam taką sytuację, że w sterowniku jest opcja na zamek pneumatyczny i elektroniczny i 0,5s i 3,5s. I według tego co czytałem to my mamy mieć ustawione na 3,5s a mi działał na 0,5s i na 3,5s. Tylko że to wina już chyba sterownika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl