[VW 1,6D] Pęknięty blok
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[VW 1,6D] Pęknięty blok
Przeglądając ogłoszenia natknąłem się na Golfa II z silnikiem 1,6 D za grosze. Jedyny problem to pęknięty blok silnika.
Co o tym sądzicie. Jakie mogły być tego przyczyny, jakie skutki, czy da się to zrobić i ile to by kosztowało. W garażu mam jeszcze blok od 1,6 TD, wujaszek wymieniał silnik bo coś mu szwankował, ale tak naprawdę nie doszedł do przyczyny co było nie tak tylko wymienił silnik.
Co o tym sądzicie. Jakie mogły być tego przyczyny, jakie skutki, czy da się to zrobić i ile to by kosztowało. W garażu mam jeszcze blok od 1,6 TD, wujaszek wymieniał silnik bo coś mu szwankował, ale tak naprawdę nie doszedł do przyczyny co było nie tak tylko wymienił silnik.
Prawdopodobnie będzie płyn chłodniczy dostawał się do oleju. Możesz spróbować oczyścić gwint i wkręcić śrubę głowicy na klej wytrzymały na temperaturę i obciążenia (mają je np. w dobrych sklepach z łożyskami). Kleju musi być tyle aby wkręcająca się śruba wcisnęła go do szczelin.
Mimo tego, że poradzisz sobie z uszczelnieniem to możesz mieć problemy z przycieraniem się tłoka. Śruba po wkręceniu będzie wciskała tuleję cylindrową w kierunku tłoka tym bardziej im pęknięcie jest głębsze. Sprawdź na gładzi cylindra obok tego gwintu czy nie ma śladu przytarcia. Jeżeli do tej pory cylinder się nie odkształcił to jest szansa, że jeszcze trochę pochodzi.
Zanim jednak zabierzesz się za klejenie lub spawanie i obróbkę mechaniczną zapytaj poprzedniego właściciela czy przypadkiem w oleju nie było płynu bo być może panewki sa przytarte i gra nie będzie warta świeczki.
Mimo tego, że poradzisz sobie z uszczelnieniem to możesz mieć problemy z przycieraniem się tłoka. Śruba po wkręceniu będzie wciskała tuleję cylindrową w kierunku tłoka tym bardziej im pęknięcie jest głębsze. Sprawdź na gładzi cylindra obok tego gwintu czy nie ma śladu przytarcia. Jeżeli do tej pory cylinder się nie odkształcił to jest szansa, że jeszcze trochę pochodzi.
Zanim jednak zabierzesz się za klejenie lub spawanie i obróbkę mechaniczną zapytaj poprzedniego właściciela czy przypadkiem w oleju nie było płynu bo być może panewki sa przytarte i gra nie będzie warta świeczki.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2007, 23:05 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W zasadzie możliwe że był jakiś dzwon i blok dostał strzała i stąd to pęknięcie,ale to tylko przypuszczenia.Labiel, rozejrzyj się w razie czego za jakimiś blokami po złomach,tanio możesz trafić taki który jeszcze trochę pociągnie.Mój ojciec jakieś 2-3 lata temu kupił na złomie silnik(kompletny) 1.8 który później wsadziliśmy do starej B2-ki i pięknie śmigał,za 300 zł
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mnie takie pęknięcie (tyle że głębiej) kosztowało wymianę silnika).Spawanie bloku nieopłacalne.W moim przypadku podejrzewam,że w otworze na gwint była woda lub płyn i rozsadziło od temp. i ciśnienia.Błąd mechanika przy wymianie uszczelki.A silnik 1.6D JK leży u mnie pod płotem i czeka na rozbiórkę i na "wagę" z powodu braku zainteresowania.
Labiel szkoda,że Golf przeszedł Ci koło nosa,ale czasami też bywa że i może lepiej.
Labiel szkoda,że Golf przeszedł Ci koło nosa,ale czasami też bywa że i może lepiej.
mowisz o tym z mojego foto niesiedze tak bardzo w oznaczeniach ale dobrze wiedziec jk ..powiem ci ze dalem go moze 2 razy na allegro i gosc byl zdecydowany go wziasc z osprzetem za 900 ale trza bylo na drugi koniec polski go wyslac wiec gosciowi odmowilem niebardzo mi to pasuje.A narazie niech stoji kazdy silnik ma swojego klijenta
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przerabiałem takie odzyskiwanie bloków. Stracony czas. Wytrzymują trzy tygodnie po złożeniu. Kleje nie wiele pomagają no chyba, że dziś na rynku są cudowne średki którymi nie dysponowałem. Prędzej czy póżniej woda w oleju, olej w wodzie i woda na tłokach. Dopuszczalne są także wszystkie inne możliwe kombinacje :mrgreen:
Gwarantuję, że właściciel nie pierwszą uszczelkę pod głowicą już wymienił w tym silniku i nie jedna szpilka jest przeciągnięta.
Nie ma czego żałować , ktoś kupił sobie problem
Gwarantuję, że właściciel nie pierwszą uszczelkę pod głowicą już wymienił w tym silniku i nie jedna szpilka jest przeciągnięta.
Nie ma czego żałować , ktoś kupił sobie problem