Panowie i panie , mam do Was takie zapytanie
Ja jestem już w sumie człowiek starej daty ale uległem namowom syna który chce aby audika troszkę z tuningować :shock: na razie zaczynamy od zawiasu.
Powiedzmy że mam już sprężyny na przód -40, i teraz od kilku dni przeszukuje allegro i nie tylko w poszukiwaniu sprężyn na tył obniżających ale tylko -20 no może -30 ale to góra bo ze względu na butlę lpg tył jest i tak troszkę niżej szczególnie jak się zatankuje na full. No i niestety nic takiego nie znalazłem, większość dotyczy obniżenia właśnie -60/40 lub -40/40 lub -35. Przez kilka dni też przeglądam nasze forum ale większość tematów dotyczy obniżenia -60/40 a na temat takiego jak ja chcę nic właściwie niema. Jakieś tam pojedyncze posty-tematy z linkami do allegro które dawno już wygasły.
Dodam tylko że amory na razie zostają w serii bo jak wyczytałem nie ma potrzeby ich wymiany przy tak mały opuszczeniu.
No i teraz prośba do Was koledzy o jakieś linki bo może ja źle szukam ewentualnie inne podpowiedzi też mile widziane co gdzie i jak.
Jako że nie znalazłem za wiele na ten temat postanowiłem założyć nowy i w nim wsio opisać.
Sorrki że się tak rozpisałem
[B4 2.0 ABK] Obniżenie zawieszenia -40/20
Patrząc na perypetie kilku kolegów z forum, którym mimo niesymetrycznego obniżenia (teoretycznie przód niżej niż tył) cztery litery stoją wyżej od przodu m.in. dlatego, że posiadają gadżet w postaci butli LPG w bagażniku, to polecałbym najpierw zając się przodem i wymienić sprężyny na -40 (z niższej półki MTS, TA, Jamex), ew. -35 (Eibach, Vogtland) i zobaczyć jak to będzie wyglądało, a potem martwić się tyłem.
Jeśli chciałbyś od razu kupić komplet np. ze względów ekonomicznych, co powinno wyjść taniej, to w grę wchodzi chyba tylko Eibach (-35/30) lub AP (-40/30). Widziałem też kiedyś na allegro Sparco (-35/30 mm)
Co do sprężyn -20mm na tył, to na pewno Competition takie posiadało i chyba wersje V6Q (ale nie wiem czy w standardzie). Problem będzie taki, że tylne sprężyny z Q chyba niekoniecznie podejdą do ośki. Posiadacze FWD V6 musieliby się wypowiedzieć w temacie i potwierdzić/zanegować obecność seryjnych sprężyn -20mm na pokładzie.
Gdzie szukać? np. http://www.mapet-tuning.com/sklep
Jeśli chciałbyś od razu kupić komplet np. ze względów ekonomicznych, co powinno wyjść taniej, to w grę wchodzi chyba tylko Eibach (-35/30) lub AP (-40/30). Widziałem też kiedyś na allegro Sparco (-35/30 mm)
Co do sprężyn -20mm na tył, to na pewno Competition takie posiadało i chyba wersje V6Q (ale nie wiem czy w standardzie). Problem będzie taki, że tylne sprężyny z Q chyba niekoniecznie podejdą do ośki. Posiadacze FWD V6 musieliby się wypowiedzieć w temacie i potwierdzić/zanegować obecność seryjnych sprężyn -20mm na pokładzie.
Gdzie szukać? np. http://www.mapet-tuning.com/sklep
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
właśnie z tego co wiem to od Q właśnie nie podejdą tylne sprężyny. A takie obniżenie by mnie właśnie interesowało.orsa_83 pisze:Co do sprężyn -20mm na tył, to na pewno Competition takie posiadało i chyba wersje V6Q (ale nie wiem czy w standardzie). Problem będzie taki, że tylne sprężyny z Q chyba niekoniecznie podejdą do ośki.
orsa_83, Napisałem już do kilku firm co handlują takimi gratami o obaczę jak odpowiedzą, co do Twojego linka też w tej sprawie napiszę.
Tez myślałem o opuszczeniu najpierw przodu a potem szukaniu czegoś na tył ale że nic na allegro itp nie więc więc zacząłem się zastanawiać czy w ogóle coś takiego jest do kupienia. I dlatego chciałbym się poradzić i upewnić.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
orsa_83, problem w tym że wtedy mnie może nie być ale dzięki za zainteresowanie.
Ze sprężynami na przód -40 nie ma problem. Problemem okazało się że jak lukłem w neta to nie znalazłem na tył nic mniej niż też -40. No i zacząłem się obawiać że opuszczę przód a na tył nic nie znajdę tylko tyle samo co na przód a założenie tam tyle samo może być za dużo i dlatego założyłem temat.
A dodam też że nie chcę zbyt dużo stracić z komfortu jazdy.
Ze sprężynami na przód -40 nie ma problem. Problemem okazało się że jak lukłem w neta to nie znalazłem na tył nic mniej niż też -40. No i zacząłem się obawiać że opuszczę przód a na tył nic nie znajdę tylko tyle samo co na przód a założenie tam tyle samo może być za dużo i dlatego założyłem temat.
A dodam też że nie chcę zbyt dużo stracić z komfortu jazdy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
dostałem od nich odpowiedź takąorsa_83 pisze:Gdzie szukać? np. http://www.mapet-tuning.com/sklep
Kod: Zaznacz cały
witamy
o tak malym obnizeniu raczej nie bedzie
dopiero ok -40
pzdr
No i teraz mam zagadkę
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Ja do Eibacha Pro Kit mam uraz. Zresztą EDD wsadził do swojego C4 i usiadł owszem...tylko z przodu a tył się podniósł :-|
Jeśli ma być komfort to ja poleciłbym H&R spreżynę progresywną (robią -35 oraz -25 więc można dopasować). Do tego seryjny Bilstein B4 lub wspomniane BOGE. Będzie otymalnie.
Obecnie do C5 wsadziłem na przód -30 APEXi na seryjnym B4 i komfort został. Zrobło się nieco sztywniej.
Polecam firmę venom24.pl Są z 3miasta ale mają wysyłkę i potrafią doradzić.
Jeśli ma być komfort to ja poleciłbym H&R spreżynę progresywną (robią -35 oraz -25 więc można dopasować). Do tego seryjny Bilstein B4 lub wspomniane BOGE. Będzie otymalnie.
Obecnie do C5 wsadziłem na przód -30 APEXi na seryjnym B4 i komfort został. Zrobło się nieco sztywniej.
Polecam firmę venom24.pl Są z 3miasta ale mają wysyłkę i potrafią doradzić.