Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NG 2.3 90] montaz kompresora

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
piotr15159
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2013, 10:36
Lokalizacja: Tarnów

[NG 2.3 90] montaz kompresora

Post autor: piotr15159 » 28 lip 2013, 09:13

Witam wszystkich
Chcial bym zalozyc do swojej lali kompresor :-) prosil bym o jakies propozycje sugestie :)
Ostatnio zmieniony 08 lip 2014, 17:14 przez piotr15159, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 lip 2013, 11:51

piotr15159 pisze:prosil bym o jakies propozycje sugestie :)
1. Ortografa, montaż
2. Poszukaj, jest kilka projektów tu na forum i na internecie
https://audi80.pl/23-ng-projekt-komp ... t80814.htm
https://audi80.pl/b3-18-projekt-komp ... t54160.htm
https://audi80.pl/80b4abk-kompresor- ... 94,345.htm
https://audi80.pl/b4-abk-czy-mozna-z ... t72348.htm
https://audi80.pl/b4-20-abt-modyfika ... t10245.htm
https://audi80.pl/coupe-20-ciekawost ... t56276.htm
3. Nikt ci nie wyłoży potrzebnej wiedzy tak na tacy bo:
a) skąd wiadomo co wiesz, czego nie wiesz, co wiedzieć potrzebujesz - zadawaj konkretne pytania.
b) nikomu nie zechce się pisać pracy magisterskiej tylko dla ciebie

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 28 lip 2013, 14:45

najpierw napisz co chcesz uzyskać i ile chcesz wydać wtedy Ci powiemy czy sobie dać spokój ;-)

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 28 lip 2013, 15:08

kompresor +- 1000zł spawanie kolektora +-200-300zł
trzeba policzyć ile powietrza potrzebuje silnik i ile przy jakich obrotach daje kompresor
trzeba policzyć przełożenie dorobić łapy i jakoś napędzić ten kompresor trzeba by zwiększyć lekko dawkę paliwa trzeba ok 2k zł trochę wiedzy minimum podstawy dobrze narzędzia i materiały

i nie ładuje w ten silnik bóg wie ile tylko 0,2-0,25 co daje i tak przyrost 10km i 30nm

u mnie wyglądało to tak

kompresor 800zł
modyfikacja obudowy kompresora +redukcja pod przepustnicę 120zł
rury stalowe 50zł
łączniki silikonowe 100zł
pasek do napędu kompresora 70zł
ecu master od znajomego 200 zł
rolka napinacza 100zł
i kilka gratów o których nie pamiętam i to jeszcze nie jedzie tak jak powinno

piotr15159
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2013, 10:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: piotr15159 » 28 lip 2013, 17:06

Myslalem nad zalozeniem Eaton m65
najgorsze bd wedlug mnie zestrojenie tego wszystkiego w kupe. I redukcja pod przepustnice.
Ogolnie na caly ten sprzecik przeznaczylem sobie okolo 3tys wiec mysle ze powinno wystarczyc
Tak jak mowi jacek myslalem tak na 0.3 doladowac

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 28 lip 2013, 17:41

i jaki sens jest ladowac 2- klocki i miec 10 koni wiecej :mrgreen:
Ecu master w tamtym msc kupilem za 500zl ;/ i ogolnie ciezko go dostac
potem ktos kumaty musi to zestroic

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 29 lip 2013, 22:02

dr.lolek pisze:i jaki sens jest ladowac 2- klocki i miec 10 koni wiecej
ale jest banan na mordzie ze samemu się ogarnęło i ze jest efekt :-P

piotr15159
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2013, 10:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: piotr15159 » 01 sie 2013, 05:43

Dokladnie jacek :D taka wlasnie prawda nie sztuka kupic wozek z kompresorem czy tam z turbem . A zrobic samemu taki to jest to , ze ci sie samemu udalo takie cos dokonac niewarzne jaki czas przy tym spedziles ale wazne ze sie udalo :-D

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 08 lip 2014, 16:28

Orientuję się ktoś jak wygląda sytuacja założenia kompresora lub Turbo do Ng który nie ma mechanicznego wtrysku tylko elektroniczny i wtryski od 1.8T? 50KM przyrostu mocy wystarczy stanowczo. Chodzi mi co i jak trzeba zrobić i jakie koszta. Jakie części itd...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lip 2014, 20:59

emanuel33 pisze: jak wygląda sytuacja założenia kompresora lub Turbo do Ng który nie ma mechanicznego wtrysku tylko elektroniczny i wtryski od 1.8T?
Sytuacja wygląda dużo lepiej niż posiadanie wtrysku, którego strojenie nie jest tak bezproblemowe, jak strojenie DECa. Zresztą są dwie osoby na forum, które dołożyły kompresor i jeździły na gazie na mikserze.
Wtryski w 1.8T przy fabrycznych 4barach ciśnienia paliwa obrabiają 47,5KM z cylindra (190KM), więc przy 5 garach powinny wystarczyć na 237,5KM <ok>

Co do kosztów, to przy kompresorze trzeba (wersja budżetowa):
kompresor: 800-1000 używka
trochę rur metalowych, łączników gumowych, opaski zaciskowe + ewentualnie spawanie max 500zł
jakiś zawór DV albo blow-off 50-200zł
do tego pasek do napędzania + kółko na wał (jak nie wykorzysta się istniejącego)
+w huk roboty

przy turbo najtaniej wyszłoby wsadzenie kolektora razem turbosprężarką od silnika 2.2 10V turbo MC (jakoś nie mogę znaleźć ogłoszeń). Dojdzie więcej spawanie rur, bo trzeba będzie wydech przerobić, zrobić spływ oleju oraz doprowadzenie oleju do turbosprężarki. Nawet już ktoś kombinował na http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 68757.html

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 09 lip 2014, 22:29

piotr15159 pisze:Myslalem nad zalozeniem Eaton m65
najgorsze bd wedlug mnie zestrojenie tego wszystkiego w kupe. I redukcja pod przepustnice.
Ogolnie na caly ten sprzecik przeznaczylem sobie okolo 3tys wiec mysle ze powinno wystarczyc
Tak jak mowi jacek myslalem tak na 0.3 doladowac
Jesli chcesz po kosztach to montaż gażnika przed kompresorem i doładowanie nie przekraczające 0,4 bara. Efekt napewno będzie zadowalający ;-)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 10 lip 2014, 07:18

Szkoda że nie ma żadnych fotek. W temacie tez nie wiele jest opisane. Szkoda. Fajnie by było zobaczyć chociaż fotki jak to wyglądało i przeczytać jak jeździło i czy nadal jeździ :-P

A jak założyć Turbo pozostawiając fabryczny kolektor od Ng?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2014, 11:33

emanuel33 pisze:A jak założyć Turbo pozostawiając fabryczny kolektor od Ng?
To raczej niemożliwe, bo na wyjściu tego kolektora pewnie nie będzie miejsca na wsadzenie jakiejkolwiek turbosprężarki.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 10 lip 2014, 11:35

Trzeba to będzie oblukać i pomierzyć. Nie pali się, więc na spokojnie.

[ Dodano: 2014-10-22, 11:50 ]
Obrazek

Jakieś NG widać jeździ już na Turbo.

Co trzeba zrobić żeby zaturbić NG:

Blok 2.3 10v NG z audi 90quattro dowiercony spływ oleju z turbo
Tłoki 2.3 10v NG zmodyfikowane celem odprężenia silnika
Korby 2.2 20v turbo (audi s2,s4,s6,rs2)
Głowica od 2.0JS na mechanicznej regulacji luzów zaworowych
Wałek rozrządu z 2.1 10v WC
Osprzęt silnika - kolektor wydechowy, podstawa filtra oleju z zasilaniem turbo z 2.2 10v turbo (audi 100)
Turbo KKK K24 Z 2.2 10v turbo (audi 100)
Kolektor dolotowy 2.0 10v JS (passat) plus przepustnica z TPS od volvo
Konwersja z mechanicznego wtrysku na EFI - Sterowanie silnikiem - komputer standalone - Ottomotive DEC1
Wtryskiwacze i zmodyfikowana listwa wtryskowa z 2.2 20v turbo (audi s2,s4,s6,rs2)

rumker28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2009, 20:33
Lokalizacja: lublin

Post autor: rumker28 » 22 mar 2015, 22:03

Witam. Panowie, czy turbinka k 14 da rade doladować 2.3 bez laga od dołu do 5 tyś, tak do 0.4-0.6 bara?? bo mam dziwny pomysł:). nie chcę dużo ładować, bo napędy tego nie wytrzymają, bo wcześniej było 1.8..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl