[B4 2.0 ABT] Paląca się kontrolka oleju oraz cykanie silnika
[B4 2.0 ABT] Paląca się kontrolka oleju oraz cykanie silnika
Witam drogich kolegów,
Chciałem się poradzić w jednej kweestii przed wizytą u mechanika.mianowicie od jakiegoś czasu moje audi zaczeło brać coraz więcej oleju,ostatnimi czasu około litra na 3-4tyś,coraz częściej przy zapalaniu przez kilka sekund paliła się kontrolka oleju gdzie wcześniej gasła szybciej.
Czasami podczas zapalania słychać było cykanie silnika i kontrolka oleju nie gasła, wówczas po dodaniu gazu problem ustępował, jednak wczoraj przy odpaleniu dodanie gazu już nie pomaga:( Na desce pali się kontrolka ciśnienia oleju a górnej części silnika wydobywa się charakterystyczne cykanie, identyczne jakie wydobywało się przy zapalaniu gdy miałem niski poziom oleju. Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną, oczywiście mam już swoje pomysły ale nie chciałbym niczego sugerować:)
Chciałem się poradzić w jednej kweestii przed wizytą u mechanika.mianowicie od jakiegoś czasu moje audi zaczeło brać coraz więcej oleju,ostatnimi czasu około litra na 3-4tyś,coraz częściej przy zapalaniu przez kilka sekund paliła się kontrolka oleju gdzie wcześniej gasła szybciej.
Czasami podczas zapalania słychać było cykanie silnika i kontrolka oleju nie gasła, wówczas po dodaniu gazu problem ustępował, jednak wczoraj przy odpaleniu dodanie gazu już nie pomaga:( Na desce pali się kontrolka ciśnienia oleju a górnej części silnika wydobywa się charakterystyczne cykanie, identyczne jakie wydobywało się przy zapalaniu gdy miałem niski poziom oleju. Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną, oczywiście mam już swoje pomysły ale nie chciałbym niczego sugerować:)
Tak też prorokowałem:) Głupi tylko byłem że kilka razy przegazowałem licząć że problem zniknie jak to było wcześniej:( W końcu silnik chodził bez oleju...
[ Dodano: 2014-07-11, 17:50 ]
Witam ponownie,
Niestety nie mogę sobie poradzić z problemem, przez jakiś czas mnie nie było ale w końcu muszę naprawić auto, wymieniłem pompę olejową fakt od b3 1.8 ale dopasowałem, przed chwilą wymieniłem filtr oleju a silnik jak cykał tak cyka:( Co jeszcze może być przyczyną?
Zapomniałbym wspomnieć że, po wymianie pompy jak mechanik zdjął aparat zapłonowy i zakręcił wiertarką pompą silnik po odpaleniu się uspokoił,ucieszyłem się że po problemie,tego samego dnia jeździłem i wszystko było ok kontrolka zgasła,następnego dnia z powrotem zaczął cykać.
[ Dodano: 2014-07-11, 17:50 ]
Witam ponownie,
Niestety nie mogę sobie poradzić z problemem, przez jakiś czas mnie nie było ale w końcu muszę naprawić auto, wymieniłem pompę olejową fakt od b3 1.8 ale dopasowałem, przed chwilą wymieniłem filtr oleju a silnik jak cykał tak cyka:( Co jeszcze może być przyczyną?
Zapomniałbym wspomnieć że, po wymianie pompy jak mechanik zdjął aparat zapłonowy i zakręcił wiertarką pompą silnik po odpaleniu się uspokoił,ucieszyłem się że po problemie,tego samego dnia jeździłem i wszystko było ok kontrolka zgasła,następnego dnia z powrotem zaczął cykać.
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
jeśli wymieniłeś pompe, filtr, zakładamy, czysto teoretycznie, że kanały olejowe są drożne, to teraz prawdopodobnie będziesz zmuszony już do wymiany szklanek (popychaczy hydraulicznych) do wymiany na nowe. A czemu?> Bo swoje już po tyłku dostały chodząc na "sucho". Pompa jeśli jest ok to bym tym się zajął, jakoś super drogo nie wychodzi, ok 20pln/szt x 8szt. Jedyna komplikacja - do wymiany trzeba zdjąć rozrząd, ale to akurat pikuś w ABT
A pytanko jeszcze, na jakim oleju jeździłeś?
Co zalałeś po zmianie pompy?
A pytanko jeszcze, na jakim oleju jeździłeś?
Co zalałeś po zmianie pompy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
sprawdzić ciśnienie sprężania, to raz, ale na moje to padła panewka któraś, tak jak kolega powyżej sugeruje. Wpiąć manometr w magistralę olejową i sprawdzić ile jest tego ciśnienia rzeczywiście. zdjąć miskę olejową i zajrzeć na panewki bez rozbierania silnika, ale podejrzewam, że już jest po ptokach.
Odpisuję dopiero teraz bo byłem na weselu:)A więc reasumując,Panowie,jak kolega mechanik zakręcił pompą olejową zdejmując aparat zapłonowy używając do tego wiertarki i dorobionej nasadki:)to po wyjeździe od niego cały dzień jeździłem autkiem i wszystko było OK wróciło do normy,czyli kontrolka ciśnienia oleju zgasła i silnik z powrotem pięknie pracował,więc szklanki,panewki itd chyba bym odrzucił bo gdyby to było przyczyną to zakręcenie pompą oleju nic by nie zmieniło.Jeżdżę na valvoline 10w40,olej był wymieniany z 8tyś przed problemem,powstaniem problemu. Autko ma na 100% autentyczne 170tyś więc raczej nie jest to zajeżdżona jednostka to tak na marginesie:) Może to jednak te kanały są zasyfione,ale czy na dobrym półsyntetyku to by się stało?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pompa oleju jest pod aparatem zapłonowym dokładnie na jego osi. Jak wyjmie się aparat widać "płetwę" wałka pompy. Aparat odbiera napęd od wałka pośredniego i kręci się sam razem z pompą. Widać to na tym zdjęciu: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 23bbc56ab0Jarewa pisze:Niby kur...a jak?? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:paweldzwo pisze:Panowie,jak kolega mechanik zakręcił pompą olejową zdejmując aparat zapłonowy używając do tego wiertarki
Przy wymianie pompy zmieniałeś ją razem ze smokiem? Może jest zapchany i pompa nie może zacząć ssać oleju. Albo uszczelnienie smoka jest dziurawe. Kiedyś ktoś na forum opisywał jak musiał przegazować auto, aby pompa zassała olej aż w końcu ktoś z domowników wziął auto nie przegazował i zatarł silnik.
Kupić może nową pompę? Niby ta druga używana była sprawna bo wyciągana przez tą samą osobę od której kupiłem i wiedziała że auto do końca jeździło ale może...
[ Dodano: 2014-08-06, 17:09 ]
Czy rozwiązaniem problemu może być panewka wałka pośredniego która się obróciła i zapycha kanał? Tak jak to było w przypadku kolegi HoJoS
https://audi80.pl/audi-b4-cabrio-abk ... t67498.htm
??
[ Dodano: 2014-08-06, 17:09 ]
Czy rozwiązaniem problemu może być panewka wałka pośredniego która się obróciła i zapycha kanał? Tak jak to było w przypadku kolegi HoJoS
https://audi80.pl/audi-b4-cabrio-abk ... t67498.htm
??