[B3, 2.0 3A] Ustawinie zapłonu
co za zbieg okolicznosci
obecnie mam taką samo jazde z tym aparatem zapłonowym
ale ja mam aace i tam to inaczej wyglada
http://www.eter-mot.info/files/0%20237%20521%20044.jpeg
w tym tygodniu nie było dnia zeby go nie ruszał a to sie wysuneła wsówka z kostki a to waliło olej uszczelka a to przetarło jeden kabela o drugi ( w lesie ze 10km od jakichkolwiek zabudowan i bez zasiegu dobrze ze miałem klucze i kawałek kabla)
mam uszkodzoną to kostke w samym aparacie i nie trzyma ona kabli tam gdzie powinna
jezeli nawet chiałbym wymienic ten czujnik to jak to zrobic??
wiem ze to głupie pytanie ale zeby go wyjac to oprócz odkrecenia go (3 śrubki ) trzeba jeszcze wyjac ten cały "bembenek" z nacieciami
a zeby go wyjac to.. trzba wybic sworzen zabezpieczajacy?? i czym to dziadostwo ruszyc?? próbowałem utwardzanymi gwozdziami bo nic grubszego nie wejdzie a to nawet nie drgnie
a co do samego ustawiania tego aparatu to moim zdaniem wcale to nie musi byc to az takie dokąłdnie co do milimera
bo szerokosc elektrody "palca" jest na tyle duza ze watpie zeby to miało az takie znaczenie mam racje??? :roll:
obecnie mam taką samo jazde z tym aparatem zapłonowym
ale ja mam aace i tam to inaczej wyglada
http://www.eter-mot.info/files/0%20237%20521%20044.jpeg
w tym tygodniu nie było dnia zeby go nie ruszał a to sie wysuneła wsówka z kostki a to waliło olej uszczelka a to przetarło jeden kabela o drugi ( w lesie ze 10km od jakichkolwiek zabudowan i bez zasiegu dobrze ze miałem klucze i kawałek kabla)
mam uszkodzoną to kostke w samym aparacie i nie trzyma ona kabli tam gdzie powinna
jezeli nawet chiałbym wymienic ten czujnik to jak to zrobic??
wiem ze to głupie pytanie ale zeby go wyjac to oprócz odkrecenia go (3 śrubki ) trzeba jeszcze wyjac ten cały "bembenek" z nacieciami
a zeby go wyjac to.. trzba wybic sworzen zabezpieczajacy?? i czym to dziadostwo ruszyc?? próbowałem utwardzanymi gwozdziami bo nic grubszego nie wejdzie a to nawet nie drgnie
a co do samego ustawiania tego aparatu to moim zdaniem wcale to nie musi byc to az takie dokąłdnie co do milimera
bo szerokosc elektrody "palca" jest na tyle duza ze watpie zeby to miało az takie znaczenie mam racje??? :roll:
Nie masz racji c-I-s.- Bo tu nie chodzi o przeskok iskry z palca na poszczególne druty wysokiego napięcia w kopułce i z nich dalej na świece. Z tym wysokie napięcie sobie poradzi i pokona nawet pół kilometrową przerwę. Oczywiście nie będzie to cacy, bo takie przeskoki narobią wżerów i popiołu i będzie to na krótką metę.
Tu chodzi o wywołanie impulsu w odpowiednim co do miligrama czasie, i dopiero ten impuls z ha"lla powoduję kiedy ta iskra ma się pojawić.
I z tym cały motoryzacyjny świat walczył, aż opanował to poprzez wprowadzenie różnego rodzaju elektronicznych cudów i cudeńkuf.
Tak mi się bynajmniej wydaje, ale fioletowego pojencia o tym nie mam.
Tu chodzi o wywołanie impulsu w odpowiednim co do miligrama czasie, i dopiero ten impuls z ha"lla powoduję kiedy ta iskra ma się pojawić.
I z tym cały motoryzacyjny świat walczył, aż opanował to poprzez wprowadzenie różnego rodzaju elektronicznych cudów i cudeńkuf.
Tak mi się bynajmniej wydaje, ale fioletowego pojencia o tym nie mam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Antoni, ma racje, nie chodzi o to iskra nieprecyzyjnie będzie przeskakiwać z palca. Tylko o to że kręcąc aparatem przestawiasz też czujnik zapłonu (w tym silniku czujnik halla).c-l-s pisze:a co do samego ustawiania tego aparatu to moim zdaniem wcale to nie musi byc to az takie dokąłdnie co do milimera
bo szerokosc elektrody "palca" jest na tyle duza ze watpie zeby to miało az takie znaczenie mam racje??? :roll:
Co rozbierania aparatu to z rozbierania aparatu z silnika 8V pamiętam, że ta blaszka z nacięciami była trzymana segerem. A aby się obracał jak mu się podoba to był klin do tego.
czyli nie palec steruje iskra tylko ee ze tak powiem komputer na podstawie danych z czujnika halla a kopólka tylko przezuca to na odpowiednie kable
tak czy siak nie moge tego dziadostwa rozebrac u mnie ten sworzen tez jest zabezpieczony swego rodzajem sprenzynka
ale po co ta sprezynka skoro tego młotem nie moge wybic
tak czy siak nie moge tego dziadostwa rozebrac u mnie ten sworzen tez jest zabezpieczony swego rodzajem sprenzynka
ale po co ta sprezynka skoro tego młotem nie moge wybic
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dokładniec-l-s pisze:czyli nie palec steruje iskra tylko ee ze tak powiem komputer na podstawie danych z czujnika halla a kopólka tylko przezuca to na odpowiednie kable
Teraz dopiero zobaczyłem, że ten aparat trzeba rozbierać od drugiej strony: http://www.vwgolf.pl/porady/rozbiorka-a ... plonowego/
Bo aparat od silnika 8V można rozebrać od góry.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
w ADA jak i 2,0 gti odpowiednik ABK rozkłada się od dołu wybijamy sworzeń z zębatki i wyciągamy ośkę z tarczką pod którą jest Hall, spoglądając na " mojego złomka " jest operacja zmiany czujnika przedstawiona. A do wybicia sworznia używałem wybijaków z prasy do metalu, w sklepach z narzędziami można nabyć takie wybijaki z specjalnej utwardzanej stali ( nie jak gwoździe :mrgreen: ).
dobra zrobione a teraz pytanie za 100 punktów
zapaliłem na zapalonym przejechałęm kawałek tak 1 -2 ieg i patrzyłem jak przyspiesza kreciłem aparatem az wyszło ze chyba cos wykreciłem na + czyli lepiej
do tego szok obroty jak igiełka do 1000 zlatywały i wskazówka ani drgneła
zgasiłem zapaliłem znowu padaka
niech :evil: ktos mnie dobije
zapaliłem na zapalonym przejechałęm kawałek tak 1 -2 ieg i patrzyłem jak przyspiesza kreciłem aparatem az wyszło ze chyba cos wykreciłem na + czyli lepiej
do tego szok obroty jak igiełka do 1000 zlatywały i wskazówka ani drgneła
zgasiłem zapaliłem znowu padaka
niech :evil: ktos mnie dobije
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
nie wiem jak twój motor wygląda ale pytanie czy masz jakiś czujnik położenia wału albo coś ? czy jak odepniesz kostkę z aparatu czy odpali ? u mnie w ADA bez problemu zapali. Dalej próbowałeś sczytać błędy ?
[ Dodano: 2014-07-14, 22:44 ]
ok sprawdziłem 2.0 16v na mechanicznym wtrysku, ( moje 1,6 8v na elektronicznym ) spróbuj zrobić diagnostykę jakie błędy, aparat najlepiej to na lampę ustawić, a co do silnika to sam wtrysk jest ciężki żeby auto pracowało równo. Popraw przewody elektryczne
[ Dodano: 2014-07-14, 22:44 ]
ok sprawdziłem 2.0 16v na mechanicznym wtrysku, ( moje 1,6 8v na elektronicznym ) spróbuj zrobić diagnostykę jakie błędy, aparat najlepiej to na lampę ustawić, a co do silnika to sam wtrysk jest ciężki żeby auto pracowało równo. Popraw przewody elektryczne
kiedys sprawdzałem vagiem to był tylko bład abs bo czujniki były uszkodzone
jezeli zapale to czasem jest ok ale po chwili jazdy wrzuce na luz potrafi zgasnac lub obroty faluja przez chwile az wkoncu sie ustabilizuja ale po dodaniu gazu od nowa
jak go kupiłem to miał to samo a poźniej sie usabilizowało i było ok z miesiac
około tygodnia temu walną mi króciec na nagrzewnice i pozalewało silnik
a jescze jedno.. ten cały czujnik spalania stukowego na którym kablu tzn na który cylinder powinien byc wpeity
bo ja mam na 1 od zderzaka a znalazłem ze powinien byc na 4 od zderzaka
mam benzyne /gaz objawy na jedym i drugim paliwie takie same
jezeli zapale to czasem jest ok ale po chwili jazdy wrzuce na luz potrafi zgasnac lub obroty faluja przez chwile az wkoncu sie ustabilizuja ale po dodaniu gazu od nowa
jak go kupiłem to miał to samo a poźniej sie usabilizowało i było ok z miesiac
około tygodnia temu walną mi króciec na nagrzewnice i pozalewało silnik
a jescze jedno.. ten cały czujnik spalania stukowego na którym kablu tzn na który cylinder powinien byc wpeity
bo ja mam na 1 od zderzaka a znalazłem ze powinien byc na 4 od zderzaka
mam benzyne /gaz objawy na jedym i drugim paliwie takie same
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
u mnie jest na 1 w ABK ( z vw ma inne oznaczenie ) też na 1 był w 1,8 z mechanicznym wtryskiem ( ala DZ ) też był na 1 albo między 1 a 2. więc Musiał byś sprawdzić błędy a na warsztacie zapłon jak to będzie dobrze to szukał bym w wtrysku bo tam mała nie szczelność na podciśnieniu i już jest źle. kiedyś podmieniałem cały wtrysk facetowi i jak chodził źle tak chodził. A mój w moim jak igła działał, Problem jest że na pracę takich jednostek wpływa wiele czynników: kondycja silnika ( ciśnienie ), zapłon ( ustawienie i sprawność układu ) sprawny układ elektryczny ( od kompa po czujniki ) sprawne zasilanie paliwem ( pompa, rozdzielacz, wtryski, podciśnienia ) I teraz szukaj dziury w całym można wymieniać wszystko za duże pieniądze i to bez gwarancji że się znajdzie przyczynę.
odczyt z VAG
"bład czujnika teperatury cieczy chłodzacej zwarcie do + albo przerwa"
czujnik był niedawno wymieniany na nowy bo stary swiecił kontrolką ! wiec raczej jest sprawny.
Wnowym juz nie swieci kontrolka ! a na desce pokazuje dobrze teperature
jest tylko jedna rzecz a mianowicie do czujnika dochodza 4 kable a dwa sa zlutowane,
spróbuje rozulutowac i zobacze czy dalej bedzie bład
"bład czujnika teperatury cieczy chłodzacej zwarcie do + albo przerwa"
czujnik był niedawno wymieniany na nowy bo stary swiecił kontrolką ! wiec raczej jest sprawny.
Wnowym juz nie swieci kontrolka ! a na desce pokazuje dobrze teperature
jest tylko jedna rzecz a mianowicie do czujnika dochodza 4 kable a dwa sa zlutowane,
spróbuje rozulutowac i zobacze czy dalej bedzie bład
Ostatnio zmieniony 15 lip 2014, 11:18 przez c-l-s, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
c-l-s pisze:a jescze jedno.. ten cały czujnik spalania stukowego na którym kablu tzn na który cylinder powinien byc wpeity
bo ja mam na 1 od zderzaka a znalazłem ze powinien byc na 4 od zderzaka
Jemu najpewniej chodziło o czujnik na kablu odpowiadający za identyfikacje cylindra a nie prawdziwy czujnik spalania stukowego przykręcany do bloku.dzikx pisze:u mnie jest na 1 w ABK ( z vw ma inne oznaczenie ) też na 1 był w 1,8 z mechanicznym wtryskiem ( ala DZ ) też był na 1 albo między 1 a 2. więc
Jesteś pewien? Bo w katalogu widzę dwa czujniki http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 7/1169818/ numer 22 i (22)c-l-s pisze:przy nowym nie ma juz kontrlki ! a na desce pokazuje dobrze teperature
w tym silniku jest jeden czujnik 3 styki odpowiada za tepereture do ecu i na dwskaznik
Zobacz jak chodzi tarcza przepływomierza oraz dobrze by było sprawdzić potencjometr przepływomierza czy na środkowym pinie przy poruszaniu klapą równomiernie zmienia się napięcie. Bo także na podstawie odczytu z sterownik silnika reguluje wyprzedzenie zapłonu.
Ja kiedyś rozbierałem aparat z mechaniczną regulacją wyprzedzenia zapłonu to jakoś z góry go trochę porazbierałem. Ale pewnie masz racje że od dołu wyjdzie wszystko na wierzch.dzikx pisze:w ADA jak i 2,0 gti odpowiednik ABK rozkłada się od dołu wybijamy sworzeń z zębatki i wyciągamy ośkę z tarczką pod którą jest Hall, spoglądając na " mojego złomka " jest operacja zmiany czujnika przedstawiona.
co do tego czujnika spalania stukowego to chyba rzeczywiscie cos pomyliłem bo on jest podobny do tego załozonego na kabel zapłonowy.
Stukowy ma otwór zeby go wkrecic a ten o którym pytałem ma otwór w którym znajduje sie przewód idacy do swiecy
Ja mam silnik ACE
juz głupieje wiem ze jak szukałem to był jeden czujnik wkrecany w blok silnika przy wyjsciu na chłodnice
wyglada tak
http://www.sklep-s-auto.pl/partscatalog ... 905038.BMP
w http://e-katalog.intercars.com.pl/
maja 2 rózne czujniki których u mnei nie ma, a znowu nie maja tego który ja mam ;p
jezeli w tym silniku jest gdziekolwiek jakis innym to gdzie on jest?
Stukowy ma otwór zeby go wkrecic a ten o którym pytałem ma otwór w którym znajduje sie przewód idacy do swiecy
Ja mam silnik ACE
juz głupieje wiem ze jak szukałem to był jeden czujnik wkrecany w blok silnika przy wyjsciu na chłodnice
wyglada tak
http://www.sklep-s-auto.pl/partscatalog ... 905038.BMP
w http://e-katalog.intercars.com.pl/
maja 2 rózne czujniki których u mnei nie ma, a znowu nie maja tego który ja mam ;p
jezeli w tym silniku jest gdziekolwiek jakis innym to gdzie on jest?