z opisu wynikało by ze.
czujnik ma 3 styki
1 element termiczny- sygnał na teperature
2 sterowane bimetalem włncza-wyłancza chyba wentylator
3 tez sterowane bimetalem włancza -wyłancza cos....
Znalazłem wykonany przez kogos schemat do ace
na tym schemacie tez jest 2 stykowy
ale jesli to jest czujnik teperatury to co by włanczało wentylatory?? jakis termostat?? którego nie ma na tym schemacie??
Aldi masz racje co do aparatu z podciśnieniem z góry jest pierścień i na ośce klinik mały.
Do tematu masz podwójny czujnik na to wygląda, mniemam że jak w pozostałych autach ( szmelcwagenach i grupie VAG ) odpowiada za wskazanie na liczniku i podaniu informacji do komputera, więc jak jest błąd czyli coś źle do kompa podaje, to ma duży wpływ na pracę silnika. Jak miałeś podpięty komputer wchodzisz w bloki pomiarowe i tam będzie temperatura silnika możesz ją porównać z licznikiem i twoim mniej więcej stwierdzeniem czy na pewno może taka być ( znaczy że jeszcze zimny a pokazuje gorący lub odwrotnie ) bo wskaźnik też może przekłamywać. Natomiast od wentylatora to czujnik raczej jest na chłodnicy.
[ Dodano: 2014-07-15, 15:44 ]
Kable podejrzewam że zlutowane są masy z opcji z dwoma oddzielnymi czujnikami. Bo czujnik masz 3 pinowy co by dawało jedną wspólną masę i po jednym do licznika i komputera. Jakieś kolory tam są ??
a podczas pracy silnika czy coś się dzieje po odpięciu czujnika ?
niebiesko-brązowy
niebiesko-czarny
zółto-szzary i biało -szary sa lutowane
po odłaczeniu czujnika :
65535 Uszkodzony moduł sterujący
nie autoryzowane
22117 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
29801 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
8260 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12624 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
17184 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12288 Nie znany kod błędu
nieprawidłowy
12592 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
tu program złapał chyba jakiś błąd ( sprawdzasz polskim vagiem czasami się zdarza a u mnie często dlatego ja sprawdzam VAG COM tyle że angielski jest ) zrób inny odczyt. A w pracy silnika jakieś zmiany ? i co pokazują bloki pomiarowe ?
Co do tego czujnika 4 pinowego to standardowy czujnik, który był montowany także do silników R5, V6 i w przypadku tych silników zawsze był oddzielny czujnik dla ECU.
Jeden pin to masa drugi to sygnał temperatury a trzeci sygnał przegrzania.
Sprawdź miernikiem czy między którymiś dwoma jest opór ≈3000Ω przy 20°C, bo jeśli jest podwójny to powinien mieć między dwoma kombinacji pinów taki opór.
A od wentylatora na chłodnicy jest czujnik osobny zamontowany na chłodnicy.
dzikx pisze:Kable podejrzewam że zlutowane są masy z opcji z dwoma oddzielnymi czujnikami. Bo czujnik masz 3 pinowy co by dawało jedną wspólną masę i po jednym do licznika i komputera.
To w mojej skromnej opinii to jeszcze nie te czasy gdzie czujnik na zegar i ecu był 2w1.
Poszperałem w internecie i możliwe że czujnik 2 pinowy jest z tyłu głowicy, tam gdzie jest wyjście "wody" na nagrzewnicę.
no vw ma 2w1 tyle że na 4 pinach ( 2x masa i 2 wyjścia ), stąd przyszło mi do głowy że ktoś zdobył 3 pinowy i przerobił instalację. Co do czujnika w tylnym krućcu to widziałem takie umieszczenie czujnika w b4 1,9 tdi ( nie wiem czy ori )