Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Audi problemy techniczne

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adam14121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

[B4 2.0 ABK] Audi problemy techniczne

Post autor: adam14121 » 09 lip 2014, 15:22

Zaczynam od początku :) Dopiero kupiłem autko. Po kupnie już zaczęły się przygody.
Odpalanie autka to koszmar, a czasami na dotyk. przy około 2 tys obrotów na każdym biegu lekko go przydusza, na benzynie odpala z bólem ( wiem ze to zapchane wtryski ) jak i również ciężko na zimnym silniku na PB mu się wkręcić na obroty.

Dalszy ciąg problemów. Auto oddaje w wydech i w rurę przepływki ( otóż tutaj problem jest czysto LPG ) dostałem podpowiedzi w stylu : "parownik", "filtry gazu i powietrza", "regulacja gazu" "wymiana emulatora na sprawny" .

Proszę każdego o rozważną odpowiedź i o pomoc zaawansowanych użytkowników tego POTWORA :-)

Dodam, że jest to moje pierwsze autko z LPG, wcześniej były ON.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 09 lip 2014, 22:04

Cieżko mi Ci tak opisać bo nwm o co Ci chodzi, jestem z Lublina jak coś i chętnie się spotkam jakbyś był gdzieś tu w okolicach aby zobaczyć co tam masz :p

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 09 lip 2014, 22:10

zacznij od zapłonu i to lepiej niech ktoś ustawi kto ma pojęcie jak się ustawia zapłon w ABK

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 lip 2014, 17:28

Owszem zapłon rzecz bardzo ważna w ABK.

Aby ogarniać ten silnik trzeba zacząć od PB.
Filtr paliwa zapewne do wymiany (skąd wiesz, że listwa zapchana?). Ewnentualnie pompa paliwa siada. Ale to można sprawdzić mierząc ciśnienie paliwa podczas pracy auta i zaraz po włączeniu zapłonu.

Przyduszenie w ok. 2000 rpm to do sprawdzenia sonda. Potem wspominałeś o jakimś "oddawaniu". Rozumiem strzały.

Jak były to szczelność dolotu do sprawdzenia.

Skoro jest emulator na 100% warto go odpiąć i zobaczyć jak chodzi. Poza tym emulator to zło. Stosuje się go w silnikach bez sondy. Jeżeli jest sonda (a ABK ją ma) sterownik gazu ma z niej korzystać. Emulatory można zakładać do FSO.

Warto się przypatrzeć przepłymowierzowi czy chodzi płynnie.

No i takie rzeczy jak ustawienie rozrządu i zapłonu, o którym wspomniał przedmówca to rzecz święta.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2014, 22:58

Francis1982 pisze:Stosuje się go w silnikach bez sondy. Jeżeli jest sonda (a ABK ją ma) sterownik gazu ma z niej korzystać.
Tylko do czego podpiąć emulator w silniku bez sondy...
Przy instalacjach mieszalnikowych emulator wysyła tylko głupie sygnały dla ecu benzyny a sterownik gazu steruje dawką na podstawie prawdziwych sygnałów z sondy. Dopiero przy sekwencji dawką gazu steruje ecu benzyny i tam emulatora się nie montuje.
adam14121 pisze:Dodam, że jest to moje pierwsze autko z LPG, wcześniej były ON.
To po tym jak poużytkujesz ABK ze zwykłym gazem o które ktoś nie dbał to zrazisz się do gazu końca życia.

Najlepiej zacznij od przepływomierza, nie bez powodu używany przepływomierz do ABK kosztuje 6 razy więcej niż do nowych samochodów.

adam14121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adam14121 » 11 lip 2014, 18:59

Aldi przepływka sprawdzona. Po odpięciu inna praca silnika, po podpięciu także inna. Nową założyłem i nie widać żadnej poprawy ( dodam, że poprosiłem znajomego również o nowy filtr ) .


Podejrzenia moje to : SONDA, PAROWNIK, PRZEKAŹNIK nr 31 i wtrysk rozruchowy i zaniedbanie tego autka.
Wkręciłem się już w te auto i doprowadzę je wszelkimi metodami do ładu !!
Dam znać jak coś się poprawi i ew. foto sesja

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lip 2014, 19:08

adam14121 pisze:Po odpięciu inna praca silnika, po podpięciu także inna.
po odpięciu przepływki auto powinno zgasnąć oczywiście na wolnych obr albo masz gdzieś lewe powietrze.
adam14121 pisze:Podejrzenia moje to : SONDA, PAROWNIK, PRZEKAŹNIK nr 31 i wtrysk rozruchowy i zaniedbanie tego autka.
A po za tym nie trzeba gdybać auto pod kompa i wsio zaraz sprawdzisz :-D a przekaźnik to chyba 30 a nie 31 :-P

adam14121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adam14121 » 14 lip 2014, 08:47

Przepływka poszła w ruch w niedzielę
Naprawa przepływomierza :
W złym humorze, przy niedzieli, po nie odpaleniu ... wrzuciłem na luz i wymontowałem przepływomierz, rozebrałem i słyszałem brzydkie piszczenie i widziałem, że się zacina.
Otworzyłem go
Obrazek
Moim oczom ukazał się winowajca. Łopatka od przepływomierza była zwichrowana po wystrzale gazowym ...
1,5 mm pilnikiem spiłowałem po całości
Obrazek
Kolejna sprawa to walka ze sprężynkami, ogranicznikiem i ogarnięciem tego do kupy :)
Obrazek
Wyczyściłem pierścień od mieszalnika gazowego 8-)
Obrazek
Na koniec składanie i czyszczenie :
Obrazek
Obrazek

Na samym końcu po montażu w aucie, została przeprowadzona regulacja !! Pamiętać tylko o oznaczeniu markerem który ząbek był ustawiony :shock:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2014, 08:58

adam14121, rozumiem że auto teraz chodzi jak trzeba :?: dobrze by było też na vag'u sprawdzić czy aby na pewno dobrze ustawiłeś chyba że mówiąc że przeprowadziłeś regulacje to to właśnie miałeś na myśli.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lip 2014, 08:59

Przy wystrzale, który zniszczył przepływomierz miałeś ten antywybuch z ostatniego zdjęcia? Bo niektórzy wierzą że klapka uratuje przepływomierz przed każdym wystrzałem gazu.

adam14121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adam14121 » 14 lip 2014, 13:41

PieterB rozumiem że auto teraz chodzi jak trzeba :?: dobrze by było też na vag'u sprawdzić czy aby na pewno dobrze ustawiłeś chyba że mówiąc że przeprowadziłeś regulacje to to właśnie miałeś na myśli.

Tak została regulacja zrobiona słuchowa, jutro umówiony jestem na VAG-a.
Przy wystrzale, który zniszczył przepływomierz miałeś ten antywybuch z ostatniego zdjęcia? Bo niektórzy wierzą że klapka uratuje przepływomierz przed każdym wystrzałem gazu.
Nie miałem wcześniej antywybuchu. Teraz jest założony, sprawny, wyjęty z auta. Przebicia nigdzie nie mam, prąd załatwiony, przepływomierz sprawny.
Problemy ustały ze strzałami, słabą jazdą na benzynie.

Pozostał problem odpalania. HELP !!

EDIT. Dziś założyłem nowy wydech środkowy i końcowy.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 16 lip 2014, 00:19

@aldi dalej się uczę i myślałem, że emulator sondy ma ją udawać jak sama nazwa wskazuje "emulowanie czegoś znaczy udawanie czegoś". Przecież są dostępne sterowniki wystarczająco szybkie i "inteligentne", które obsługują fabryczną sondę... no chyba, że tylko sekwencje.... i znów polemika czy mamy sekwencję czy full grupę :evil:

wracając do tematu problem okazał się chyba znany... jednakże sam nie doświadczyłem strzału gazu i mam problem sobie wyobrazić by można było strzałem pokrzywić tak dobrze odlany w dur aluminium zestaw dwóch klapek.

Jakkolwiek by nie było gazowników nie mamy dobrych.

Lepiej przerobić starszą instalację na sekwencję własnym nakładem sił. Wówczas ma się możliwość obserwacji i diagnostyki PB oraz LPG we własnym zakresie przy minimalnych kosztach (za niejednego mechanika można mieć dwa interfejsy do LPG i PB plus laptop z byle xp <ok> ).

Swego czasu założyłem jakiś temat, mądrzejsi ode mnie uczyli mnie co i jak i się opłaciło.

Ogarnianie LPG starszych generacji niż sekwencja jest w mojej opinii trudniejsze bo mniej kontrolowalne. W ogóle mało kto potrafi zagazować ABK w sekwencji nie mówiąc już o zwykłym LPG...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lip 2014, 07:57

adam14121 pisze:Pozostał problem odpalania. HELP !!
a co z tym odpalaniem :?: opisz to ciut dokładniej bo tak jakoś niewiele napisałeś, może co komu wpadnie do głowy.
jak będziesz na vagu to bym sprawdził czujnik temp.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 lip 2014, 13:06

Z moich obserwacji wynika, że w trakcie aż takiej regeneracji przepływomierza warto wkleić na nowo w obudowę łożysko kulkowe klapkiprzepływomierza. Po wybuchu najcześciej zostaje ono zluzowane względem obudowy.
Jeżeli nie wkleicie łożyska to "co chwilę" może się pojawiać potrzeba przyszliwowania klapki na skutek obsunięcia sie łożyska. Przy obróbce "1,5 mm po całości jak to miało miejsce u kolegi dokładnośc przepływomierza znacznie spadnie.

adam14121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adam14121 » 16 lip 2014, 14:24

czarekj, nie ma najmniejszej potrzeby, odpowiednio mocna sprężyna i odpowiednia podkładka z dołu i po problemie ;)
PieterB, a co do odpalania to : Na zimny i na PB i na LPG ma problem , mieli, mieli i mieli, aż załapie. Boje się o rozrusznik i o pompkę(mimo, że mam zalane za ok 100 zl PB).
Na ciepłym już lepiej pali na LPG, ale benzyna to porażka ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl