[b4] Płyn do wspomagania
Ja mam zielony- mineralny - po kontakcie z mechanikiem ( płynu ubywa przez tzw mikorparowanie) w przypadku B4 wyprodukowanym w latach 1991-1995 jest zalecane utrzymanie zielonego MINERALNEGO płynu- pompa wspomagania oraz inne elementy sterowania wspomaganiem- mogą się po prostu rozpuścić pod wpływem syntetyków. W SZCZEGOLNOŚCI GDY TE ELEMENTY SĄ ORYGINALNE- UWAGA MOGĄ SIĘ WYKKOŃCZYĆ OD ZBYT DLA NICH "JADOWITYCH" SYNTETYKÓW LUB NOWYCH SUBSTANCJI. Dotyczy to tych samochodów gdzie nigdy nie ingerowano w układ wspomagania od czasu produkcji ( ok 18 lat temu). Pozdrowienia Kazik
troche mnie dziwią te posty że koniecznie febi i minerał.
To że G002 zmieniło się na G004 to oznacza że nie leje sie tego nowszego?
Idziesz do ASO chcesz kupić olej do wspomagania - ETKA typuje g004 i co cały układ sie rozpierdziela a ASO nie bierze odpowiedzialności?
Jakoś tego nie rozumiem.
Może poprostu na febi wszystko lepiej chodzi bo jest gęstszy i do starych wysłużonych układów lepiej sie sprawdzi?
Ale dziwne żeby nie polecac oleju który poleca producent
To że G002 zmieniło się na G004 to oznacza że nie leje sie tego nowszego?
Idziesz do ASO chcesz kupić olej do wspomagania - ETKA typuje g004 i co cały układ sie rozpierdziela a ASO nie bierze odpowiedzialności?
Jakoś tego nie rozumiem.
Może poprostu na febi wszystko lepiej chodzi bo jest gęstszy i do starych wysłużonych układów lepiej sie sprawdzi?
Ale dziwne żeby nie polecac oleju który poleca producent
No i mam problem, tak jak na poprzednich stronach kupiłem niby mineral based, a pod spodem napisane syntetic i co robić? Powiem pojezdzilem pare rundek w koło osiedla, roznica prawie żadna tylko to ze poziom płynu w zbiorniczku chodzi góra dół, a wczesniej praktycznie nic nie drgał :shock: tak ma być? Można zostawić ten syntetyk póki co czy sie rozleci? Wycieki na maglu były wczesniej, na pompie sucho było, zobaczymy czy sie cos wyrzyga czy nie, bo teraz ciagle sprzedaja ze to minerał a u dołu napisane syntetyk ;/ i wez sie dogadaj... jak żyć!
takie coś znalazłem, wiem ze to silnikowe, no ale może? Może o to chodzi właśnie, że są na bazie 3 czyli dla mnie to "fake syntetic"Zapewne wszyscy wiedzą iż syntetyczne oleje silnikowe dzielą się na te produkowane z hydrokrakowanej bazy mineralnej /III grupa/ i z baz pochodzenia chemicznego - PAO i estrów /IV i V grupa/. Do niedawna oleje produkowane z baz III grupy nie miały prawa być nazywane olejami syntetycznymi. Castrol miał o to sprawę przed sądem. Niedawna interwencja API dopuściła jednak to nazewnictwo powodując i powstały oleje "syntetyczne " i full syntetyki. Oleje "syntetyczne" produkowane całkowicie z oleju mineralnego to wszystkie Castrole i Shell`e poza 0W-30 i 5W-30 /a nawet i te są cieniutkie/. Teraz rozumiem dlaczego Master`s napisał kiedyś, że w silnikach smarowanych tymi olejami odnajdywał dużo czarnego szlamu. Są jednak na szczęście firmy produkujące oleje 5W-40, 0W-40 i 5W-50 /oczywiście xW-30 też/ z baz IV i V grupy. Te oleje znacznie lepiej odprowadzają ciepło, posiadają lepszą stabilność cieplną i szereg innych pozytywnych cech.
Mam pytanko odnośnie śruby którą trzeba odkręcić żeby zlać płyn od wspomagania .
Chodzi o to że ją wykręciłem zlałem płyn i potem skręciłem . Niestety ciągle leci z tego miejsca płyn - i uświadomiłem sobie że nie było żadnych podkłądek pod tą śrubą .
Sprawdzałem na etka online i tam powinny być jakieś pierścienie uszczelniające .
Powiedzciie mi , co pod tą śrube podłożyć ? Zwykłe podkładki miedziane ? czy tam ma być jakiś gumowy pierścień ?? I jaki wymiar tej podkładki ma być?
Chodzi o to że ją wykręciłem zlałem płyn i potem skręciłem . Niestety ciągle leci z tego miejsca płyn - i uświadomiłem sobie że nie było żadnych podkłądek pod tą śrubą .
Sprawdzałem na etka online i tam powinny być jakieś pierścienie uszczelniające .
Powiedzciie mi , co pod tą śrube podłożyć ? Zwykłe podkładki miedziane ? czy tam ma być jakiś gumowy pierścień ?? I jaki wymiar tej podkładki ma być?
Witam, mały odkop...
Panowie.. w etce znalazlem informacje ze do B4 mam nalac G002000 - po wbiciu tego numeru do programu wyrzuca mi info ze jest to FEBI 06161 - zielony SYNTETYCZNY...
niektóre posty jednak mówią żeby zalać mineralnym.. - generalnie chce wymienić cały płyn w układzie, jeżeli zakupię ten 06161 z Febi'ka w ilości 1,5L (tak mi zalecił mechanik, że podczas wymiany + przepłukanie układu 1L to może być za mało), nic się nie stanie..?
Jak by ktoś szukał to jeszcze jest płyn zielony, tyle że mineralny z Febi, o numerze 06162.
Panowie.. w etce znalazlem informacje ze do B4 mam nalac G002000 - po wbiciu tego numeru do programu wyrzuca mi info ze jest to FEBI 06161 - zielony SYNTETYCZNY...
niektóre posty jednak mówią żeby zalać mineralnym.. - generalnie chce wymienić cały płyn w układzie, jeżeli zakupię ten 06161 z Febi'ka w ilości 1,5L (tak mi zalecił mechanik, że podczas wymiany + przepłukanie układu 1L to może być za mało), nic się nie stanie..?
Jak by ktoś szukał to jeszcze jest płyn zielony, tyle że mineralny z Febi, o numerze 06162.
Spoko, dziękuję... niestety auta nie mam pod ręką żeby przeczytać.. a jakbym nie sprawdzał z etki to mi wychodzi G002000 -> zamieniony na -> G004000.. a w "zamiennikach" oba numery wskazują na syntetyk aczkolwiek dwa różne produkty... no i tak do końca nie jestem przekonany co do tego półsyntetyka....
Ja kolego poszedłem do sklepu i mówię że chcę płyn do wspomagania audi. Numer g002000. On mi na to że to febi 06161 a to półsyntetyk. A do audi jest mineralny. Więc po informacji wziętych dokładnie ztego posta zakupiłem febi 06162 i jest to mineral. Wymiany dokonałem jakieś 2 miesiące temu i do dziś nic się nie stało.
Powiem tak: zalejesz febi minerał bedzie dobrze, zalejesz ori g040 też bedzie dobrze (bo tak poleca producent wiec dlaczego młiało by być źle?)
Zmieniałem kiedyś pompe wspomagania orginał audi 100 v6 z nalotem ori 160 tys. wymieniłem też olej na orginał i chodzi do dziś. Wcześniej wiadomo był stary g020 a teraz jest g040 i nic sie nie wysrało wiec nie panikujcie.
BTW i na czerwonym tez bedzie jeździć
Ale ogólnie to albo minerał fewbi jak ktoś uparty albo syntetyk z ASO
Zmieniałem kiedyś pompe wspomagania orginał audi 100 v6 z nalotem ori 160 tys. wymieniłem też olej na orginał i chodzi do dziś. Wcześniej wiadomo był stary g020 a teraz jest g040 i nic sie nie wysrało wiec nie panikujcie.
BTW i na czerwonym tez bedzie jeździć
Ale ogólnie to albo minerał fewbi jak ktoś uparty albo syntetyk z ASO
Przepraszam za odkop, szykuje mi się wymiana płynu do wspomagania w mojej Audi 90 2.3 NG gdyż w zbiorniczku mam płynu na dnie (ledwo bagnet sięga). Czy wlać tam ten mineralny od febi? Korek mam koloru zielonego, na zbiorniczku napisane jest "nur mineral oil". Kupić od razu zestaw uszczelek/oringów do uszczelnienia pompy gdy odkręcę śrubę aby spuścić stary płyn?
Ogolnie to chcialbym sie dowiedziec kto do obiegowej opini wprowadzil ten febi 6162?
Wpisujesz w jaki kolwiek katalog numer z zbiornizka i wywala febi 6161, wpisujesz do etki g002 wywala g004 ktory tez defakto zamenia sie na 6161. Patrzysz na zastosowanie i jest ze do vw/audi g002/g004. Natomiast wpisujac 6162 olej ten nie zamienia sie na zaden z orgi alow wiec skad go wytrzasnelisie? Zamienia sie o. Tylk na orginal bmw. Malo tego mam info ze fabrycznie audi b4 bylo zalewane fuchsem, patrze po katalogach do oru oleju fuchsa i tez wywala syntetyk.
A zeby jeszcze bardziej namiesac w glowie wiekszosc ludzi ktorzy regeneruja maglownice poleca zaleac uklady atf czerwonym dextronn IID bo jest lepszy niz orginalny zielony syntetyk, mniej koroduje listwa. I co wybrac?
Wpisujesz w jaki kolwiek katalog numer z zbiornizka i wywala febi 6161, wpisujesz do etki g002 wywala g004 ktory tez defakto zamenia sie na 6161. Patrzysz na zastosowanie i jest ze do vw/audi g002/g004. Natomiast wpisujac 6162 olej ten nie zamienia sie na zaden z orgi alow wiec skad go wytrzasnelisie? Zamienia sie o. Tylk na orginal bmw. Malo tego mam info ze fabrycznie audi b4 bylo zalewane fuchsem, patrze po katalogach do oru oleju fuchsa i tez wywala syntetyk.
A zeby jeszcze bardziej namiesac w glowie wiekszosc ludzi ktorzy regeneruja maglownice poleca zaleac uklady atf czerwonym dextronn IID bo jest lepszy niz orginalny zielony syntetyk, mniej koroduje listwa. I co wybrac?