Mam takie pytanie, gdzie w Lublinie można dostać koła zębate do dyfra gdyż stare są doszczętnie starte. Przyczyną tego było brak smarowania ponieważ (tak mi się wydaje) że idzie tam dodatkowo olej. Jeśli tak to czy leje sie się ten sam olej co do skrzyni czy może być zwykły hipol. Ile mogą kosztować te koła.
ps.
Samochód był kupiony miesiąc temu no i nie zostało dopilnowane to żeby nalać tam olej. A ponoć przed sprzedażą był w renomowanym zakładzie samochodowym.
Popraw proszę swój profil, a dokładnie symbol silnika. Jeśli nie wiesz jaki masz silnik sprawdź na www.centrum.audi80.pl w dziale dane tech. - Doc
[B3 1.8 JN] Dyfer w ASB
[B3 1.8 JN] Dyfer w ASB
Ostatnio zmieniony 06 gru 2007, 15:25 przez gggaaa, łącznie zmieniany 3 razy.
siemka
ostatnio miałem ten sam problem, kupiłem nowy dyfer, kosztowało mnie to 1500 PLN, a część tą znalazłem we Wrocławiu, tam jest świetny serwis ASB, i akurat mieli, to jest częsty problem w tych skrzyniach podobno, bo tam sie leje dwa oleje, jutro lub w piatek jak tegne do domu to sprawdze jaki olej tam sie leje, z tego co pamiętam to jest jakiś hydrauliczny Castrol, ale musze sobie zerknąć w notatki, można spróbować na szrocie znaleźć takie Audi, ale próbowałem, i ciężko znaleźć z dobrym dyferkiem,
pamiętaj, że są dwa rodzaje przełożeń w tym dyfrze, jest KAS i KAU, KAS podobno jest szybszy, różnica w ilośći zębów, olej i poziom sprawdza siętaką śróbą po lewej stronie( gdy patrzysz jak kierowca), to jest ból w tych skrzyniach, że nawet w instrukcji nie ma słowa o tym, że wymienia się olej w dyfrze, pozatym sprawdź szczelność dyfra, bo gdzieśten olej musiał pitnąć, w moim wypadku był to pęknięty prędkościomierz, takie są podejrzenia, ale teraz włożyłem nowy dyferek i wszystko pięknie śmiga do skrzyni leje Dextron 3
jeśli będziesz miał dalsze pytania albo Cię to zainteresuje, to poszukam numeru do warsztatu we Wrocławiu, chociaż z Lublina to masz tam kawał drogi, ale może się dogadasz i Ci poślą to kurierem, na pewno wyjdzie taniej niż podróż z twojego miasta, ważne że dają gwarancje przy zakupie, pozatym są bardzo pomocni i naprawdę się znają na tym co robią
3majcie sie
milego dnia
ostatnio miałem ten sam problem, kupiłem nowy dyfer, kosztowało mnie to 1500 PLN, a część tą znalazłem we Wrocławiu, tam jest świetny serwis ASB, i akurat mieli, to jest częsty problem w tych skrzyniach podobno, bo tam sie leje dwa oleje, jutro lub w piatek jak tegne do domu to sprawdze jaki olej tam sie leje, z tego co pamiętam to jest jakiś hydrauliczny Castrol, ale musze sobie zerknąć w notatki, można spróbować na szrocie znaleźć takie Audi, ale próbowałem, i ciężko znaleźć z dobrym dyferkiem,
pamiętaj, że są dwa rodzaje przełożeń w tym dyfrze, jest KAS i KAU, KAS podobno jest szybszy, różnica w ilośći zębów, olej i poziom sprawdza siętaką śróbą po lewej stronie( gdy patrzysz jak kierowca), to jest ból w tych skrzyniach, że nawet w instrukcji nie ma słowa o tym, że wymienia się olej w dyfrze, pozatym sprawdź szczelność dyfra, bo gdzieśten olej musiał pitnąć, w moim wypadku był to pęknięty prędkościomierz, takie są podejrzenia, ale teraz włożyłem nowy dyferek i wszystko pięknie śmiga do skrzyni leje Dextron 3
jeśli będziesz miał dalsze pytania albo Cię to zainteresuje, to poszukam numeru do warsztatu we Wrocławiu, chociaż z Lublina to masz tam kawał drogi, ale może się dogadasz i Ci poślą to kurierem, na pewno wyjdzie taniej niż podróż z twojego miasta, ważne że dają gwarancje przy zakupie, pozatym są bardzo pomocni i naprawdę się znają na tym co robią
3majcie sie
milego dnia
Jeśli chodzi o te przełożenia to wydaje mi się, że to jest szybsza bo koło na wałku atakującym jest całkiem spore, w innych skrzyniach to ta zębatka jest mała. Mniej więcej przełożenie na dyfrze wynosi 1:2. Co do tych skrótów KAS i KAU to patrzyłem w necie ale nie mogłem znaleźć tych parametrów. Wpisałem kat bo tak w dowodzie mam wbite. Jeszcze raz spróbuje sprawdzić to.
Właśnie też tak myślałem, że tym korkiem po lewej ustala się poziom oleju.
Wycieków jako takich z tej skrzyni nie było widać, przy zabierakach półosi było sucho a jedynie na społowieniu skrzyni trochę się "poci". Ale to trzeba taką dużą gumkę tylko wymienić.
Jeszcze jedno, na społowieniu jest taka uszczelka (tekturopodobna), czy ona tworzy pełny okrąg czy od spodu (dolna część skrzyni) ma mieć wycięty kawałek?
Jakby można było to prosiłbym o ten nr do Wrocławia.
[ Dodano: 2007-12-06, 15:13 ]
Poprawiam tylko tytuł
Właśnie też tak myślałem, że tym korkiem po lewej ustala się poziom oleju.
Wycieków jako takich z tej skrzyni nie było widać, przy zabierakach półosi było sucho a jedynie na społowieniu skrzyni trochę się "poci". Ale to trzeba taką dużą gumkę tylko wymienić.
Jeszcze jedno, na społowieniu jest taka uszczelka (tekturopodobna), czy ona tworzy pełny okrąg czy od spodu (dolna część skrzyni) ma mieć wycięty kawałek?
Jakby można było to prosiłbym o ten nr do Wrocławia.
[ Dodano: 2007-12-06, 15:13 ]
Poprawiam tylko tytuł
Witam.ta uszczelka nie jest okragła tylko jakby jej brakowalo. w dowodzie to nie ma raczej nic o skrzyni,a KAT to raczej katalizator. I poke pisal cos o wymianie oleju w dyfrze. Jego sie nie wymienia tylko uzupełnia poziom. koszt dyfra jest znaczny ale warto,trzeba go tylko dobrze ustawic,zeby go zaraz nie zjadlo. powodzenia
To już zmieniłem bo nie jest KAT tylko JN.
Właśnie z tą uszczelką miałem wątpliwości, dzięki za informację.
Ogółem jest problem z tymi skrzyniami, na allegro znalazłem tylko 3, do modelu B4 jest już więcej.
"Automacik" fajna sprawa lecz kosztowna
Jak nic nie znajdę to przerzucam się na manuala.
Jeszcze dodam dwa zdjęcia na których widać uszkodzenia.
Właśnie z tą uszczelką miałem wątpliwości, dzięki za informację.
Ogółem jest problem z tymi skrzyniami, na allegro znalazłem tylko 3, do modelu B4 jest już więcej.
"Automacik" fajna sprawa lecz kosztowna
Jak nic nie znajdę to przerzucam się na manuala.
Jeszcze dodam dwa zdjęcia na których widać uszkodzenia.