[A4 1,9 TDI 110 KM] Po zmianie biegu chwilowy brak mocy
[A4 1,9 TDI 110 KM] Po zmianie biegu chwilowy brak mocy
Mam problem w swoim Audi A4 1,9 TDI 110 KM. Otóż po zmianie biegu nie mam jednolitego ciągu mocy, przyspieszenia. Np. wygląda to tak, ruszam, zmieniam bieg z 1 na 2 ( oczywiście w zakresie obrotów kiedy samochód ma największy moment ) po czym jest chwilowa dziura, brak mocy, przez jakieś 0,5 sek, 1 sek, i zaczyna znowu przyspieszać, nie ma tego jednolitego ciągu. I dzieje się to tak, na każdej zmianie biegów, czy to z 1 na 2 czy z 3 na 4 itd. Zauważyłem też, że jak jest jeszcze zimny silnik to " idzie " elegancko, jest cały czas ciągłość ciągu i przyspiesza jednolicie. Dopiero gdy silnik się rozgrzeje zaczynają się te akcje jak wyżej. Spotkał się ktoś z czymś takim? W czym może tkwić problem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak spotkało się z tym 90 %uzytkowników tej upierdliwej 110 konnej jednostki ,a raczej nieszczęsnej turbiny ze zmienną geometrią ,którą AFN posiada .Pozostałe 10% spotka się z tym wczesniej czy pózniejszpera pisze:Spotkał się ktoś z czymś takim?
W niewłasciwym sterowniu kierownicami ...i raczej nie wynika to z ich zapiecznenia ,bo wtedy szedłby z dołu ładnie ,tylko by odcinał koło 2,5 -2,7 tys obr...do sprawdzenia węzyki podcisnienia ,gruszka ,regulacja sztangi ...no i czy cięgło kierownic chodzi bez oporówszpera pisze:W czym może tkwić problem?
Ok, dziękuję za konkretną odpowiedź, zastanawia mnie tylko fakt, że nie ma tego problemu jak silnik jest zimny, problem zaczyna się dopiero jak osiągnie swoją roboczą temperaturę.
[ Dodano: 2014-07-25, 18:44 ]
No więc tak. Wężyki całe, jak ściągam ten co steruje turbiną ładnie ciągnie, sztanga chodzi lekko. Po odpaleniu sztanga się unosi ok 2 cm, po przygazowaniu opada. Ktoś z forum a4 pisał że miał podobny problem jak miał zbyt małą dawkę paliwa. Co o tym sądzicie?
[ Dodano: 2014-07-25, 18:44 ]
No więc tak. Wężyki całe, jak ściągam ten co steruje turbiną ładnie ciągnie, sztanga chodzi lekko. Po odpaleniu sztanga się unosi ok 2 cm, po przygazowaniu opada. Ktoś z forum a4 pisał że miał podobny problem jak miał zbyt małą dawkę paliwa. Co o tym sądzicie?