[B4 Coupe ABK] Swap silnika z skrzynią TIPTRONIK
[B4 Coupe ABK] Swap silnika z skrzynią TIPTRONIK
Jeżeli było to proszę o link. Bo szukałem i nie znalazłem. Jako że serce mojego Coupe padło.
Postanowiłem zmienić je na lepsze. Na forum jest już wiele o przekładkach silnika więc nie o tym.
W chwili obecnej pozostały dwie opcje;
1 1.8T z A4 FWD
2 2.7BiT z A6 AWD
Dawca w całości przyjedzie z zagranicy. Z moich obserwacji wynika że szukanie części na allegro to prawie na jedno wyjdzie. Jako że nie jestem mechanikiem to będę poszukiwał kogoś kto się tego podejmie w miarę przyzwoitych pieniądzach. Więc proszę o jakieś kontakty.
Jeszcze dodam że u mnie jest FWD i przy drugiej wersji koszty znacznie wzrosną ale jak to jest u mnie z podwoziem bo jak patrzyłem to pod spodem przez całą długość biegnie tunel więc myślę że to od napędu?
Postanowiłem zmienić je na lepsze. Na forum jest już wiele o przekładkach silnika więc nie o tym.
W chwili obecnej pozostały dwie opcje;
1 1.8T z A4 FWD
2 2.7BiT z A6 AWD
Dawca w całości przyjedzie z zagranicy. Z moich obserwacji wynika że szukanie części na allegro to prawie na jedno wyjdzie. Jako że nie jestem mechanikiem to będę poszukiwał kogoś kto się tego podejmie w miarę przyzwoitych pieniądzach. Więc proszę o jakieś kontakty.
Jeszcze dodam że u mnie jest FWD i przy drugiej wersji koszty znacznie wzrosną ale jak to jest u mnie z podwoziem bo jak patrzyłem to pod spodem przez całą długość biegnie tunel więc myślę że to od napędu?
- damian_xyz
- Moderator
- Posty: 656
- Rejestracja: 10 wrz 2007, 15:34
- Imię: Damian
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1.3 FY
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Podejrzewam że firma profesjonalnie zajmująca się tuningiem weźmie za to ze 30 tyś. zł. Zresztą możesz napisać do kilku firm to ci wycenią. Ktoś kiedyś wysłał zapytanie do kilku firm ile by kosztowało wsadzenie do malucha silnika z fiata uno, punto. To mu krzyknęli po 30tyś zł. Gdzie ten silnik pasuje na skrzynię od malucha tylko trzeba zrobić mocowanie i chłodzenie.
Takie manewry byłby dobre przy samochodzie, którego wersja quattro jest nie zdobycia (jak coupe b2 czy nawet B2 sedan).
Takie manewry byłby dobre przy samochodzie, którego wersja quattro jest nie zdobycia (jak coupe b2 czy nawet B2 sedan).
Wiem że profesjonalnie to każda to zrobi i tyle będzie kosztować. Ale podejrzewam ze jak zaprowadzę do VTG pewnie i z 50 zaśpiewają. Kiedyś widziałem że gość właśnie do b2 wsadził silnik v8 a audi a8. I z tego co widziałem To robili to w jakimś niedużym garażu. Dlatego szukam tu kogoś z pasją i umiejętnościami a nie chcę płacić za renomę. Dwa razu u siebie zmieniałem nagrzewnicę w jednym warsztacie zapłaciłem 150 w drugim 350 i jeszcze licznik popsuli.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Wszystko jest do zrobienia, nie koniecznie za wielkie pieniądze, trzeba tylko mieć głowę na karku i trochę funduszu. Zastanów się czy Ci się to opłaca, znaczy czy ma sens, bo opłacać się na pewno nie opłaca. Gdyby to było auto pokroju b2 bym Cie ku temu nakłaniał, jednak to jest jeszcze B4 i można za 1/5 ceny przerobienia tego ( i nie mówie tutaj o firmie "profesjonalnej" a ta w cudzysłowiu bo czesto Ci z sercem i pasją robią lepiej od profesjonalistów ) i przerzucić wszystkie graty wraz z zamierzonym docelowo silnikiem.
Ale jak wiadomo, klient nasz Pan...
Ale jak wiadomo, klient nasz Pan...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dokładnie tak, źle napisałem poprzednią część zdania, bo jak się w trakcie pisania odbiera 5 telefonów to tak jest.aldi pisze:sagem napisał/a:
jednak to jest jeszcze B4 i można za 1/5 ceny przerobienia tego
Tylko to jest coupe i tak jak Damianowi mi też się wydaje, że trzeba będzie wyharatać podłogę.
Miało być "jednak to jest jeszcze B4 i można za 1/5 ceny przerobienia tego" kupić budę od coupe quattro i wszystko przerzucić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mutlitronic to bezstopniowa przekładnie, jedziesz tak jak skuterem, obroty niemal stałe a samochód przyspiesza. Choć w trybie sportowym skrzynia symuluje 6 biegów. Chyba największą wadą jest, że jest mniej trwała od tradycyjnych automatów i sporo droższa w naprawach.
Zresztą <google> nie gryzie http://autokult.pl/2013/02/08/skrzynie- ... -czego-bac
tiptronic to zwykła skrzynia automatyczna z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów drążkiem.
Zresztą <google> nie gryzie http://autokult.pl/2013/02/08/skrzynie- ... -czego-bac
tiptronic to zwykła skrzynia automatyczna z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów drążkiem.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2014, 11:21 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Co ma się rozpaść? Te skrzynie były montowane nie tylko w mocnych benzynach, ale i w dieslach gdzie moment jest dwa razy większy niż w benzynie, więc taka moc i moment nie robi na tych skrzyniach żadnego znaczenia. Oczywiście mówię o Tipie, bo Multi to chłam.Kamil J. pisze:Już zdecydowałem się na to 1.8 a on w serii ma 150km czy jak podniosę do 220-250 to nie rozpadnie się po pierwszym kilometrze?
Wiem że były montowane z różnymi silnikami. Ale według mnie to czy nie różniły się parametrami np grubością wałków. Niby schemat taki sam ale różnica w kosztach produkcji jest. Czyli do słabszych tańszych modeli jedne a do drugich drogich inne. Nie wiem ale u ojca w ducato to do jednej wersji silnika i skrzyni szły trzy rodzaje półosi w zależności od ładowności.
Jest na jakimś polskim forum wszystko opisane ale tam są tylko odnośniki i nie chcą się otwierać.
Czy możecie coś powiedzieć o tych warsztatach;Street Lane Garage,http://www.quattro-service.pl. Albo jakieś inne pomysły kto to dobrze ogarnia?
Jest na jakimś polskim forum wszystko opisane ale tam są tylko odnośniki i nie chcą się otwierać.
Czy możecie coś powiedzieć o tych warsztatach;Street Lane Garage,http://www.quattro-service.pl. Albo jakieś inne pomysły kto to dobrze ogarnia?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
posluchaj taty, sprzedaj sardyne, kup inne coupe w quattro np z padnietym motorem i tam wrzuc 1.8T, to jest nabardziej optymalna opcja, reszta w mojej glowie nie ma kszty logiki, skoro seryjnie wychodzily quattro w coupe to po co mieszac, za 5 lat bedziesz chcial to sprzedac i bedziesz miec problem bo kazdy powie ze ulep ze spawana podloga