A czemu miałby nie działać :roll: Nie będzie działał w przypadku ,gdy ktoś miał wczesniej sterownik 021D i załozył 16 tke ,bo jest róznica w pinologi sterownika , włąśnie kontrolki świec żarowych i podgrzewacza ,wystarczy więc przepiąc dwa piny we wtyce i wszystko działa 8-)pkrr pisze:i w tym momencie mam jeszcze pytanie co do podgrzewacza, nie działa on na 16bit?
[B4 1.9TDI 1Z] grzanie sie swiec w + temperaturach...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Witam. Podepnę się pod temat. U mnie w mojej niuni na boschu grzeją się świece nawet przy dzisiejszych temperaturach, ale tylko po dłuższym postoju np. po nocy. Myślę, że jakby była uszkodzona instalacja świece grzały by się za każdym odpaleniem (czy to silnik zimny, czy też gorący), wymieniłem czujnik temperatury ten szary 3-pinowy od strony podszybia ( najtańszego czujnika nie kupiłem, niby miał być lepszy), ale dalej sytuacja wygląda tak samo. Proszę o pomoc i z góry dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Szary ,trzypinowy jest odpowiedzialny za wskazania dla kierowcy ,czyli widoczne na wskażniku w liczniku, i nie ma nic do grzania świec 8-) Czujnik temp.dla ECU ,to ten niebieski w króćcu w głowicy ,ponizej wtrysku sterującego ,i ten odpowiada za ewentualne grzanie ,lub nie ,świec żaraowych ...Niestety na boschu sprawdzenie czy pokazuje właściwą temp. jest kłopotliwe ,bo co prawda wskazanie temp.jest widoczne po podpięciu vaga ,w jedynie dostępnym bloku 000 ,ale niestety nie jest widoczne w stopniach ,tylko w jednostkach do przeliczenia 8-) Także dałeś ciała :mrgreen: bo nawet nie wiedząc który to czujnik ,wystarczyło wypiąć wtyczkę i spojrzeć czy wskazówka na wskażniku w liczniku ,zareagowała ,żeby stwierdzić czy to właściwy czujnik Zerknij też pod gumową uszczelkę wtyczki tego czujnika ,bo co niektórzy "spece" od siedmiu boleści :roll: pakują tam opornik na przewód ,co kilka razy zdarzyło mi się widziećGiienek pisze: U mnie w mojej niuni na boschu grzeją się świece nawet przy dzisiejszych temperaturach, ale tylko po dłuższym postoju np. po nocy. Myślę, że jakby była uszkodzona instalacja świece grzały by się za każdym odpaleniem (czy to silnik zimny, czy też gorący), wymieniłem czujnik temperatury ten szary 3-pinowy od strony podszybia ( najtańszego czujnika nie kupiłem, niby miał być lepszy), ale dalej sytuacja wygląda tak samo.
Wielkie dzięki MUNIOR za szybką odpowiedź :mrgreen:
Jakiś rok temu grzebałem coś przy świecach i byłem 100% pewien, że to z tego szarego czujnika ściągałem kostkę żeby świece grzały... ale widocznie pomyliłem się :cry:
Jeszcze raz wielkie dzięki!!!
Jakiś rok temu grzebałem coś przy świecach i byłem 100% pewien, że to z tego szarego czujnika ściągałem kostkę żeby świece grzały... ale widocznie pomyliłem się :cry:
Ja niestety mogę się połączyć ze swoim Boschem tylko przez Deltascan 1z, może dlatego, że mam najtańszy, niebieski, chiński kabelekMUNIOR pisze:Niestety na boschu sprawdzenie czy pokazuje właściwą temp. jest kłopotliwe ,bo co prawda wskazanie temp.jest widoczne po podpięciu vaga ,w jedynie dostępnym bloku 000 ,ale niestety nie jest widoczne w stopniach ,tylko w jednostkach do przeliczenia
Jeszcze raz wielkie dzięki!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Rodzaj kabelka nie ma tu znaczenia ...tzn.ma ,ale tylko do połaczenia ze sterownikiem,bo kabelek musi mieć czynne obie linie komunikacji ,czyli K i L ,a niestety nie wszystkie kable to mają,bo nowsze sterowniki potrzebują tylko lini K ,ja akurat mam kilka kabli ,ale tylko jeden,który ma obie linie Ki L ,i pozwala połaczyć się z "boschem " ...nawet interfejs po gnieżdzie RS mi sie nie łaczy ,bo prawdopodobnie ma tylko linię K . Skoro łaczysz się deltascanem ,to na pewno twój kabelek też ma obie linie diagnostyczne ,i żden inny kabelek nie jest ci potrzebny ,bo nic tu więcej nie zrobi . Od "robienia " więcej ,jest program , a nie kabelek Tyle że stary sterownik "boscha" i tak nie udostępnia żadnych adaptacji ,wiec jedyne sensowne i przydatne rzeczy jakie można zrobić ,to odczytać błedy ,sprawdzić dawkę ,czy kąt wtrysku...niby można też sprawdzić wiele innych rzeczy ,jak wszelakie temperatury ,czy doładownie ,ale konia z rzędem temu ,kto się na to porwie i prawidłowo zinterpretuje ...pomijam tu już fakt ,że często przy starym sterowniku ,podpięty vag ,gubi komunikację ,co dodatkowo utrudnia robotę :roll: .Polskie vagi czy inne "vw tolse " na pewo nie obsłużą starego sterownika boscha,bo zdaje się nie mają opcji zmiany start boud ....i nie pomoże tu żaden najdroższy nawet kabelek ...zrobi to na pewno pełna wersja vaga 3,11 ,po zmianie opcji start boud z domyślnego 0 ,na 240.Na szczęście mam już sposoby pełnego zdiagnozowania nawet staruszka "boscha " i jestem w stanie znalezć i usunąć kazdą jego osprzętową bolączkę 8-)Giienek pisze:Ja niestety mogę się połączyć ze swoim Boschem tylko przez Deltascan 1z, może dlatego, że mam najtańszy, niebieski, chiński kabelek