[B4 2.3 NG] Wysokie obroty po nagrzaniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
[B4 2.3 NG] Wysokie obroty po nagrzaniu
Witam, ponad rok jeździła bezproblemowo, wszystko było jak w filmie ;D, aż do zeszłego miesiąca. Obroty wzrastają po nagrzaniu, i utrzymują się na poziomie ok. 1200-1400 . Na gazie trzymają się 1400 i stoją, na benzynie falują między 1200-1400. Wszystko jest na 100 procent szczelne. Podmieniłem zawór powietrza i przepływomierz, są w porządku, kupiłem nowy czujnik temperatury do ecu jest też w porządku. Szczerze to nie mam już pomysłów, zapłon idealnie jest. Jest coś takiego, że sterownik łapie jakiś błąd, przechodzi w tryb awaryjny i lipa. Podczas jazdy jak wyłącze i włącze stacyjnę, przez 5-10 sekund chodzi normalnie po czym obroty znowu wzrastają, co by świadczyło o błędzie i jego kasowaniu. Niestety kody błyskowe pokazują cały czas 4444 . Jakiś pomysł ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Widziałeś poradnik dotyczący falowania który napisał kiedyś jeden z użytkowników forum:
A falowanie na benzynie i trzymanie obrotów na gazie wygląda jak jakieś lewe powietrze które podnosi obroty a sterownik silnika na benzynie odcina paliwo bo wchodzi w tryb hamowania silnikiem. Zobacz czy przestanie falować na benzynie gdy odłączyć wtyczkę od regulatora ciśnienia na rozdzielaczu.
Możesz pojeździć kilka dni z odłączoną wtyczką od potencjometru przepływomierza.
Zobacz czy nie ssie lewego powietrza przez gniazda wtryskiwaczy.
A falowanie na benzynie i trzymanie obrotów na gazie wygląda jak jakieś lewe powietrze które podnosi obroty a sterownik silnika na benzynie odcina paliwo bo wchodzi w tryb hamowania silnikiem. Zobacz czy przestanie falować na benzynie gdy odłączyć wtyczkę od regulatora ciśnienia na rozdzielaczu.
Możesz pojeździć kilka dni z odłączoną wtyczką od potencjometru przepływomierza.
Zobacz czy nie ssie lewego powietrza przez gniazda wtryskiwaczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Masz rację, na benzynie przestaje falować, jak zdejmę wtyczkę z nastawnika, ale obroty pozostają wysokie. Jeszcze jedno zauważyłem, że na benzynie (tylko na wolnych obrotach) dawka jest cały czas na bogato ok. 0.8V na sondzie i dosyć długo nie wchodzi na wysokie, na lpg znowu dawka jest ok czyli sonda chodzi i wtedy od razu faluje. Wszystkie oringi na wrtryskach są nowe, uszczelki wszystko szczelne. Wypsikałem już cał samostart i zero reakcji na niego ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
A apropo poradnika to oczywiście jest napisany słusznie, ale napewno nie będzie dobrze chodziło auto jak na jałowym biegu będzie te 1.30V na przepływce.
[ Dodano: 2014-06-25, 16:13 ]
Tak, falują tylko na benzynie, z tym, że na benzynie sonda stoi na wolnych obrotach na 0.8V i wtedy chodzi kilka minut zanim obroty nie wzrosną, na lpg sonda na jałowych chodzi normalnie i obroty wzrastają, przy czym jak włącze spowrotem benzynę to falują na benzynie, trzeba go zgaciś i odpalić. Dzisiaj włożyłem inną przepływkę i ustawiłem ją na nastawnik kiwa mi się -5 - -8mA więc jest ok .
[ Dodano: 2014-06-29, 08:17 ]
Ktoś ma jakiś pomysł ? Bo mi już ręce opadają, wszystko jest szczelne, tak jak ma być i tak się dzieje.
[ Dodano: 2014-06-25, 16:13 ]
Tak, falują tylko na benzynie, z tym, że na benzynie sonda stoi na wolnych obrotach na 0.8V i wtedy chodzi kilka minut zanim obroty nie wzrosną, na lpg sonda na jałowych chodzi normalnie i obroty wzrastają, przy czym jak włącze spowrotem benzynę to falują na benzynie, trzeba go zgaciś i odpalić. Dzisiaj włożyłem inną przepływkę i ustawiłem ją na nastawnik kiwa mi się -5 - -8mA więc jest ok .
[ Dodano: 2014-06-29, 08:17 ]
Ktoś ma jakiś pomysł ? Bo mi już ręce opadają, wszystko jest szczelne, tak jak ma być i tak się dzieje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Analizator mam na co dzień, ale nie w tym rzecz, bo knif jest w tym, że sterownik łapie jakiś błąd, którego nie mogę odczytać i wtedy na benzynie obroty falują a na gazie stoją wysoko. Jak chodzi na wolnych obrotach i wyłączę i włączę zapłon to znowu paręnaście sekund chodzi ok. Podmieniłem już przepływomierz na oryginalny, ale tak samo jest i czujnik temperatury do ecu. Komputer silnika też, komputer zapłonu nie ma chyba nic do rzeczy ? . Wszędzie są plusy i masy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle