[B4 2.0 ABK] Prawie nowe klocki + nowe tarcze ?
[B4 2.0 ABK] Prawie nowe klocki + nowe tarcze ?
Witam. Otóż mam pewien problem tzn sprawe do przemyślenia , a więc ostatnio robiłem tarcze i klocki przód ponieważ biło mi na pedale hamulca lecz sytacja nie poprawiła sie więc myśle ze to wina tylnych tarcz ponieważ nie mają one najlepszego stanu . Po sciągnieciu przodu okazało sie ze tarcze nie są w najlepszym stanie lecz klocki były w stanie bdb okolo 3/4 jak nie więcej sa równe i tu moje pytanie czy ewentualnie mogłbym ze przytrzeć jakimś papierem wodnym i czy można je założyć do nowych tarcz czy kupić juz te klocki te są prawie nowie więc wydaje mi sie żeby pośmigały jescze chwile ? Sam nie wiem ale myśle żeby własnie tak zrobic bo zbyt wielkimi funduszami nie dysponuje z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 19:18 przez Kamilloo, łącznie zmieniany 3 razy.
jeżeli klocki jak piszesz stan dobry to czemu nie ,a z tym biciem podczs chamowania to posprawdzaj dobrze luzy na elementach gumowych zawieszenia ,ja mam tarcze ktore kończom mi sie od zakupuautka tzn maja po niecale 11 mm,i po zmiane gumowo metalowych hamuje jak złoto
nie powiem ci dokładnie co było u mnie przyczyna bo zmienione zostało z przodu wszystko oprócz gum trzymających stabilizator i już prawie dwa lata śmiga super
nie powiem ci dokładnie co było u mnie przyczyna bo zmienione zostało z przodu wszystko oprócz gum trzymających stabilizator i już prawie dwa lata śmiga super
Cześć. Jutro dodam tagi ponieważ muszę się nauczyć jak to robić a własnie wrociłem z pracy i jutro dalsza część więc trzeba sie wyspac a więc tak gdy kupowałem auto diagnosta mowił ze łaczniki stabilizatora do wymiany (dam rade wymienic w domowych warunkach ? mam kanał i klucze) Postaram sie to wymienić razem z tarczami i mam takie pytanko czy b4 1993 2.0 abk jest jeden rodzaj tarcz na tył ? z tego co pamiętam to chyba średnica 245 niewentylowane ? Co powiecie o tarczach TRW ?(lub innych rozsadnych , czytałem wiele wątków ale tam jest straszny mętlik strasznie dużo różnych opini) . Pozdrawiam
masz kanał to breszka w łapke i posprawdzaj wózek ,gumy wachacza swożeńKamilloo pisze:Cześć. Jutro dodam tagi ponieważ muszę się nauczyć jak to robić a własnie wrociłem z pracy i jutro dalsza część więc trzeba sie wyspac a więc tak gdy kupowałem auto diagnosta mowił ze łaczniki stabilizatora do wymiany (dam rade wymienic w domowych warunkach ? mam kanał i klucze) Postaram sie to wymienić razem z tarczami i mam takie pytanko czy b4 1993 2.0 abk jest jeden rodzaj tarcz na tył ? z tego co pamiętam to chyba średnica 245 niewentylowane ? Co powiecie o tarczach TRW ?(lub innych rozsadnych , czytałem wiele wątków ale tam jest straszny mętlik strasznie dużo różnych opini) . Pozdrawiam
jak masz pampersa ,,osłone silnika to diagnosta napewno tam nie zagladał
jak mnie pamięć nie myli to są luzy wzdłyżne i poprzeczne breszka najlepszy kontroler luzów
z tymi arczami to bym sie wstrzymał ,ja mnie pamięc nie mylijak piszesz tarcza z tyłu 245 na 10mm min 8 mm, a opinie o tarcach rózne trw ,ate spoko tarcze
Okej posprawdzam te luzy jak dam rade dzis , własnie tak odkładałem ta zmianie i odkładałem ale ostatnio przy ostrzejszym hamowaniu zaczeły sie dziwnie dziwieki tak jakby cos ocierłao w hamulcach pisczy tak co chwile im wyzsza predkosc obrotowa tym czestsze halasy i gdy przycisne hamulec to ten dzwiek zmienia sie jakby w taki grubszy i mniejsza czestotliwosc i przy mocniejszym hamowaniu trzęsie dosyć solidnie autem . A osłone silnika mam i pod niązajrze ostatnio widziałęm własnie na skrzyni biegów 2-3 kropelki oleju nowego możliwe ze to z przekładni kierowniczej ponieważ mi z niej troszke ubywa płynu
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tu nie trzeba się nic uczyć, nie jest to jakieś skomplikowane tym bardziej że dodałem je do wyboru, masz je po lewej stronie na wysokości tematu, a zajmie Cito może 30s w każdym razie mniej niż pisanie posta. Trzeba tylko wiedzieć jakie się ma auto i z jakim oznaczeniem silnikiem.Kamilloo pisze:Jutro dodam tagi ponieważ muszę się nauczyć jak to robić
to tak na marginesie
Witam ponownie . Dodałem tagi rzeczywiście banalna sprawa dzięki za podpowiedź. A więc dzisiaj sie troche upewniłem co do winy tarcz ponieważ po odpaleniu gdy hamulec był prawie nie używane lub raz czy dwa tarcze nie pisczą tzn to jest dźwiek jakby tam cos ocierało w jednym momencie (ten własnie dzwięk i większe wyczuwalne bicie na pedale odczułem po mocniejszym hamowaniu z około 100km/h do 30km/h, dodam , że w miare spowalniana auta na pedale tez jakby czuć coraz wolniejsze bicie co tym bardziej mnie utwierdza w przekonaniu ze tarcze do wymiany czy "słusznie" mnie utwierdza ?)I wracając do tego dźwięku po paru użyciach hamulca sie pojawia i przy wciskaniu pedału zmienia się jakby na głębszy dźwięk (nie wiem czy dobrze ale mi sie to wyobraża może z pęknięta tarcza ? doświadczenie marne bo Audi kupiłem 2 miesiące temu i mam 18 lat ale uczę się na Technika Pojazdów w szkole więc wszystko w swoim czasie.
P.S. Znalazłem na jednej ze stron tarcze 3 firm i zaciekawiła mnie cena a mianowicie ze TRW(http://www.hamulcesklep.pl/o/DF1526) ma porównywalna cene do Zimmermann'a (http://www.hamulcesklep.pl/o/100.1205.00) a ATE jest droższe (http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0178.1) Która byście wybrali ponieważ o Zimmeramanach dużo dobrych opini czytałem.
Edit: Jest ktoś kto mogłby podpowiedzieć bo miałem z rana plan jechac po tarcze. Z góry dzięki
P.S. Znalazłem na jednej ze stron tarcze 3 firm i zaciekawiła mnie cena a mianowicie ze TRW(http://www.hamulcesklep.pl/o/DF1526) ma porównywalna cene do Zimmermann'a (http://www.hamulcesklep.pl/o/100.1205.00) a ATE jest droższe (http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0178.1) Która byście wybrali ponieważ o Zimmeramanach dużo dobrych opini czytałem.
Edit: Jest ktoś kto mogłby podpowiedzieć bo miałem z rana plan jechac po tarcze. Z góry dzięki
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Jeśli jeszcze nie kupiłeś, to moja recepta wygląda tak:
- na przód wybrałbym coś pewnego, jak właśnie wspomniane wyżej ATE lub TRW - są to uznani producenci osprzętu hamulcowego
- na tył, jeśli ma już być taniej, można coś innego, jak np. ten Zimmerman - nie znam absolutnie tego producenta. Ja sam mam z tyłu zestaw Meyle - niski budżet, jakość zadowalająca
- na przód wybrałbym coś pewnego, jak właśnie wspomniane wyżej ATE lub TRW - są to uznani producenci osprzętu hamulcowego
- na tył, jeśli ma już być taniej, można coś innego, jak np. ten Zimmerman - nie znam absolutnie tego producenta. Ja sam mam z tyłu zestaw Meyle - niski budżet, jakość zadowalająca