[B4 ABT] Silnik sie kończy? Koszta remontu/wymiany
[B4 ABT] Silnik sie kończy? Koszta remontu/wymiany
Moje ABT jest zasilane LPG, a olej 15w40 jest wymieniany mniej więcej co 10tys. km.
Miesiąc temu przegrzał mi się silnik wywaliło króćce przy silniku i od tamtego czasu słychać było delikatny metaliczny stukot przy odpalaniu. Jakiś tydzień temu wymieniłem uszczelkę pod pokrywa zaworów i czujnik ciśnienia oleju z pod których ciekło. Na dnach sytuacja sie pogorszyła i przy dodawaniu gazu przy obrotach ponad 3tys. i obciążeniu słychać mocny metaliczny stukot (popychacze?). Ciśnienie na cylindrach to 7.5-8.5 bar, po odkręceniu korka wlewu oleju są przedmuchy ze spalinami, z bagnetu tez wydostają się spaliny. Wymieniłem wczoraj olej ale stukot nie ustał. Teraz pytanie czy silnik się kończy? Czy powodem stukania może być to, że jakimś cudem mogłem źle położyć tą metalowa osłonę pod pokrywą? Co jest bardziej opłacalne, wymiana silnika czy remont tego. Jakie były by przybliżone koszta.
Każda opinie będzie dla mnie istotna.
Miesiąc temu przegrzał mi się silnik wywaliło króćce przy silniku i od tamtego czasu słychać było delikatny metaliczny stukot przy odpalaniu. Jakiś tydzień temu wymieniłem uszczelkę pod pokrywa zaworów i czujnik ciśnienia oleju z pod których ciekło. Na dnach sytuacja sie pogorszyła i przy dodawaniu gazu przy obrotach ponad 3tys. i obciążeniu słychać mocny metaliczny stukot (popychacze?). Ciśnienie na cylindrach to 7.5-8.5 bar, po odkręceniu korka wlewu oleju są przedmuchy ze spalinami, z bagnetu tez wydostają się spaliny. Wymieniłem wczoraj olej ale stukot nie ustał. Teraz pytanie czy silnik się kończy? Czy powodem stukania może być to, że jakimś cudem mogłem źle położyć tą metalowa osłonę pod pokrywą? Co jest bardziej opłacalne, wymiana silnika czy remont tego. Jakie były by przybliżone koszta.
Każda opinie będzie dla mnie istotna.
Też tak uważam że wyjdzie taniej.Remont ABT to w moim przypadku było lekko ponad 2 tysiące.
Posłuchaj dokładnie skąd dobiega ten stukot jak ktoś Ci będzie gazu dawał.
Że o któro Ci chodzi? Uszczelkę pod pokrywą jak wsymieniałeś, założyłeś dobrze w dobrą stronę to tam nie ma prawa nic dzwonić <ok>jakimś cudem mogłem źle położyć tą metalowa osłonę pod pokrywą?
Posłuchaj dokładnie skąd dobiega ten stukot jak ktoś Ci będzie gazu dawał.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
bozmek pisze:lepiej kupić słupek i zrobić przekładkę.
tak, pod warunkiem że uda się kupić w dobrym stanieRoman_S pisze:Też tak uważam że wyjdzie taniej.
Ja bym jednak skłaniał się ku remontowi, oczywiście trzeba też wziąć pod uwagę fakt w jakim ogólnym stanie jest auto i jak długo kolega zamierza go jeszcze użytkować.
Auto ma delikatne wżery na kantach drzwi i kawałek przy przedniej szybie, ogólnie oprócz silnika musiał bym tylko wymienić jedna poduszkę skrzyni i klocki przód tak to reszta jest w ciągu 1.5 roku wymienione tzn. kompletne zawieszenie, łożyska przeguby, sprzęgło, alternator, chłodnica, przednia szyba, parownik, zbiornik wyrównawczy i sprysków, czujniki wody,oleju, hamulce tył, nagrzewnica, wydech, podstawa filtra, nie licząc rozrządu, świec, kabli, itp. Auto ma jeszcze pojeździć około 3 miesięcy bo powiększy mi sie rodzina i potrzebuje nowszego kombi w dieslu. Jak zrobię silnik i nie sprzeda się za minimum 5-6tys to zostawię ja jako drugie auto. Z klekoczącym silnikiem raczej ludzie nie wezmą go za 4k i ciężko będzie o klienta bo każdy chce mieć gotowe, żeby nie musiał przy aucie robić.
Jak sprawdzi przed kupnem w aucie z którego silnik będzie pochodził, nie będzie kupował takiego z "gwarancją rozruchową" to czemu niePieterB pisze:bozmek pisze:lepiej kupić słupek i zrobić przekładkę.tak, pod warunkiem że uda się kupić w dobrym stanieRoman_S pisze:Też tak uważam że wyjdzie taniej.
Ja właśnie taki goły słupek kupowany wsadzałem i tak jak pisze Jarewa, po jakimś czasie panewki się odezwały ,także sprawdzony a najlepiej po remoncie :mrgreen:
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
Juba ja robiłem panewki w czerwcu z wzeszłym roku za szlif wału zapłaciłem 150 panewki około 100zł i przy okazji sprzęgło poszło do wymiany uszczelka głowicy uszczelka miski itp i wszystko wyszło mnie 1500zł. Ja na twoim miejscu zrobił bym remont albo kupić silniki i od razu do żyda z samochodem żeby kwiatki nie wyszły że za 6 mieściscy znowu panewki walą
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM