Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Swap 1.6 PP na 1.8 DZ

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

[B3 1.6 PP] Swap 1.6 PP na 1.8 DZ

Post autor: popkuszdw » 01 sie 2014, 18:36

Witam ;-) Jest to mój pierwszy post na tym forum i jeśli coś będzie nie tak to piszcie, na pewno poprawię:) Przechodząc do tematu w moim 1.6 pp stuka bardzo głośno panewka i chyba nadszedł czas na zmianę silnika. Chciałbym włożyć silnik 1.8 DZ ale zostawić osprzęt z 1.6 PP, czy dużo będzie kombinowania przy przełożeniu osprzętu?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sie 2014, 09:37

popkuszdw pisze:czy dużo będzie kombinowania przy przełożeniu osprzętu?
Kolektor ssący nie będzie pasował bo DZ ma szersze kanały dolotowe z miejscem na wtryskiwacze. Ale możesz to obejść robiąc coś takiego jak kolega w temacie: audi80.pl/viewtopic.php?p=909945 Chyba ten silnik ma jeszcze otwór na mniejszy aparat zapłonowy więc jeden problem ci odejdzie.
I nie wiem czy nie będziesz miał problemu ze znalezieniem silnika DZ, bo dość rzadko występował. Już lepiej pomyśl 2.0 z czy to z B3 czy B4.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 04 sie 2014, 21:03

Z B4 to chyba nie bardzo bo łapy silnika nie będzie do czego przykręcić, chyba, że przespawa mocowania. ;-)

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 11 sie 2014, 20:22

Z silnika DZ się już wyleczyłem bo rzeczywiście są nieosiągalne;/ ale mam pytanie czy silnik 1.8 z golfa mk III podejdzie do audi 80 B3? chodzi mi głównie o łapy silnika...

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 12 sie 2014, 19:44

To może jak nie DZ to JN, PM albo inny 1.8. Najmniej kombinowania miałbyś z PM albo jakimś gaźnikowcem bo nie musiał byś przekładać głowicy albo dorabiać tej uszczelki pod kolektor ssący, żeby uszczelnić miejsca na wtryskiwacze. Te silniki są bardziej popularne jak DZ. ;-)

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 14 sie 2014, 21:03

właśnie nabyłem silnik 1.8 ABS z golfa 3 którego kiedyś miałem i wiem że ten silnik jest bardzo zdrowy, zastanawiam się tylko czy wiązka przewodów od silnika z monowtryskiem jest identyczna w VW i Audi czy trzeba przerabiać kostki...??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 sie 2014, 21:29

popkuszdw pisze:zastanawiam się tylko czy wiązka przewodów od silnika z monowtryskiem jest identyczna w VW i Audi czy trzeba przerabiać kostki...??
Jak chcesz wsadzić wiązkę od Passata/Golfa to będzie trochę przerabiania.
A jak chcesz wsadzić wiązkę mono-wtrysku z Audi 80 to też dobierz pod tą samą wersje wtrysku. Jak się mylę to PM miało dwie (mono-jetronic do 90 roku, mono-motronic do 91), wtrysk silnika PM z końca produkcji był taki sam jak na początku producji ABT a później była zmiana (od 06-1992) na kolejną generacje montowtrysku w ABT.

Czy zostawiasz gaźnik?

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 14 sie 2014, 21:52

Chciałbym przejść na monowtrysk, gaźnik wędruje na półkę w garażu :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 sie 2014, 22:54

Ale pakujesz wiązkę z Audi 80 na mono czy podłączasz wiązkę od silnika poprzecznego?

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 16 sie 2014, 10:58

Wiązkę będę miał prawdopodobnie z Audi

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sie 2014, 14:02

Bo na wiązce z golfa/passat byłoby prościej ecu jest pod maską a do środka wpuścił byś kilka kilka kabli. A przy ori wiązce trzeba pruć wnętrze aby ją wsadzić.
Choć przy pierwszej opcji trudno będzie o estetykę kabli pod maską.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl