raczej żadnych objawów walniętej uszczelki nie posiadam, bo to że mi teraz trochę dymi ale to raczej chyba para wodna zbierana w tłumniku bo pojawiła się jak tylko zimno się zrobiło. Przyglądając się dokładniej w wielu miejscach na łączeniach przewody są lekko spocone,
[ Dodano: 2011-10-13, 19:20 ]
...bo co by miała walnięta uszczelka do tego że mi ciągle gdzieś wywala płyn?
[ Dodano: 2011-10-14, 09:15 ]
jeszcze po wałkuje ten temat... a czy to normalne jak na gorącym silniku po odkręceniu korka wywala płyn? Bo ktoś mi powiedział ze tylko trochę powinien się podnieść. Druga sprawa kolor płynu jest taki ciemny wręcz brunatno granatowy co prawda jakość płynu nie była jakaś powalająca ale czy to normalne że tak zmienił kolor?
[B4/ABK] Ubytki płynu chłodniczego....
hettin, mi też moja niunia płyn zżerała w podobnych ilościach jak u Ciebie.
Trochę poszukałem i okazało się, że płyn uciekał z pod korka odpowietrznika, na rurce do nagrzewnicy.
Ostatnio zaczął płyn znowu spierdzielać, na zimnym silniku i przy niskiej temp. zaczał troszkę kopcić, nieraz w ogóle nie widoczne, okazało się, że to uszczelka pod głowicą.
Trochę poszukałem i okazało się, że płyn uciekał z pod korka odpowietrznika, na rurce do nagrzewnicy.
Ostatnio zaczął płyn znowu spierdzielać, na zimnym silniku i przy niskiej temp. zaczał troszkę kopcić, nieraz w ogóle nie widoczne, okazało się, że to uszczelka pod głowicą.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wszystko zależy jaki miałeś stan układu chłodzenia. Być może miałeś sporo osadów i po wlaniu świeżego płynu rozpuściły sie osady i stąd zmiana koloru.zibifree pisze:Druga sprawa kolor płynu jest taki ciemny wręcz brunatno granatowy co prawda jakość płynu nie była jakaś powalająca ale czy to normalne że tak zmienił kolor?
Przyjrzyj się dokładnie chłodnicy i wszelkim króćcom szczególnie na zimnym silniku i zobacz czy nie masz gdzieś wilgotnych elementów.
Często tak jest że płyn sączy się z chłodnicy w jakimś zakamarku i tego w ogóle nie widać.
[B3/PP] Ubytek płynu
U mnie jest tak, że zauważyłem ubytek płynu, widać to po zbiorniku wyrównawczym, ucieka mi jakieś 0,5l na 100 km. Jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę pod głowicę i nie wiem tak naprawdę czy płyn ucieka do miski oleju czy też gdzieś wyparowuje czy coś takiego. Jakiś czas temu urwał mi się pasek napędzający pompę wody, miałem jakieś 10km do domu i jeszcze jakoś dojechałem, ale jak już dojechałem to wskaźnik pokazywał 110 st. C i coś strasznie syczało.
Zobrazuję to na rysunkach:
Tak wygląda olej na zimnym silniku (silnik benzynowy)
Nie zauważyłem żeby coś ubywało albo przybywało.
a tak zakrętka na pokrywie z wlewem:
Czy po tym wyglądzie oleju (przezroczysty, złocisty kolor) oraz po tej zakrętce widać, że płyn przedostaje sie jednak do oleju?
A może ucieka tymi miejscami?
Na tym pierwszym jest czujnik temperatury wody, to drugie to przy kolektorze, nie wiem do czego jest to okrągłe wgłębienie ale tam widzę że jest wilgotno. I którędy to może uciekać płyn? Jak sprawdzić czy odparowuje?
Zobrazuję to na rysunkach:
Tak wygląda olej na zimnym silniku (silnik benzynowy)
Nie zauważyłem żeby coś ubywało albo przybywało.
a tak zakrętka na pokrywie z wlewem:
Czy po tym wyglądzie oleju (przezroczysty, złocisty kolor) oraz po tej zakrętce widać, że płyn przedostaje sie jednak do oleju?
A może ucieka tymi miejscami?
Na tym pierwszym jest czujnik temperatury wody, to drugie to przy kolektorze, nie wiem do czego jest to okrągłe wgłębienie ale tam widzę że jest wilgotno. I którędy to może uciekać płyn? Jak sprawdzić czy odparowuje?
Jak to się nie wyświetlają?PieterB pisze:dariuszr, popraw fotki bo się nie wyświetlają i nie wiadomo o czym mówimy
https://dl.dropboxusercontent.com/u/257 ... doplyw.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/257 ... lektor.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/257 ... n/olej.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/257 ... kretka.jpg
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
raczej nie bo by się nie wyświetlały httpsdariuszr pisze:Dałem łącza publiczne. Dziwne.
dariuszr, no ale teraz to coś widać, ale z tego co widzę nie ma tu tragedii znaczy płyn raczej nie idzie ci do oleju bo masła tego miałbyś co niemiara a u Ciebie jest troszkę tak jakby niedogrzany silnik albo do dupy olej masz jakiś mineral.
Ja bym szukał gdzieś nieszczelności dlatego Ci ubywa tego płynu. najczęściej ucieka na łączeniach albo na tych króćcach przy silniku.