Przeczytałem te tematy
https://audi80.pl/b3-20-3a-brak-oscy ... 844,15.htm
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#309615
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
Tu dodałem filmik jaki jest prąd nastawnika i jak oscyluje sonda lambda.
Sonda chyba działa prawidłowo? Prąd nastawnika za wysoki, chciałem podregulować go tą śrubą, ale jaki tam idzie imbus 3,5? Trójka za mała, czwórka za duża i nic nie zrobiłem.
Ciekawe czy w ogóle będzie dało się ustawić by prąd wahał się między 0, a 5mA, bo cieknie mi trochę benzyny z tłoczka rozdzielacza...
Po odpięciu nastawnika obroty delikatnie spadają.
Na przekręconym zapłonieziemor pisze:Pomiary na stykach potencjometru - przekręcony zapłon silnik stoi temperatura conajmniej 85 st cel
U1 - napięcie między stykami 1 + 3
U2 - napięcie wyjściowe między stykami 2 + 3
Czyli gdy napięcie zasilania (styki 1 + 3) mam powiedzmy 5V to na stykach 2 + 3 ma być od 0.1V do 0.2V
Pomiary na stykach potencjometru - silnik na obrotach jałowych, temperatura conajmniej 85 st cel
U1 - napięcie między stykami 1 + 3
U2 - napięcie wyjściowe między stykami 2 + 3
Czyli gdy napięcie zasilania (styki 1 + 3) mam powiedzmy 5V to na stykach 2 + 3 ma być od 0.5V do 0.85V
Takie mają być wartości - jeżeli nie mieszczą się w tym zakresie to należy:
1 - ustawić śrubką na samym potencjometrze napięcie po przekręceniu zapłonu czyli około 0.15V
2 - poluzować śruby i na jałowych obrotach ustawić napięcie około od 0.5V do 0.85V poprzez minimalne przestawianie potencjometru
U1 = 4,81V
U2 = 0,188V
Na wolnych obrotach
U1= 4,82V
U2 waha się między 0,23 a 0,30 kilka razy sięgnął 0,38V
A więc jest poza zakresem.
Potencjometr nie był nigdy ruszany, pewnie jest wytarty
Jakiś czas temu kupiłem zamiennik na allegro za 100zł i zamontuję go niebawem, ale najpierw chciałbym ustawić prąd nastawnika tylko mam problem z tą śrubką. Jaki tam imbus idzie czy to może torx jest? Próbowałem tam jakoś poświecić, ale mało widać.