[B4 1.9 1Z 90KM] Czy błąd o numerze 00575 dotyczy zaworu N75
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z 90KM] Czy błąd o numerze 00575 dotyczy zaworu N75
Siema, mam jakieś problemy z silnikiem, ogólnie kopci jak ogłupiały, trochę więcej paliwa zjada (jakieś pół- do litra na 100km), no i turbina świszczy jak w MANie, podpiałem samochód statycznie pod vaga i wywaliło mi między innymi błąd 575, co oznacza cisnienie w układzie dolotowym...
1. Czy ktos ma wiedze czym sie charakteryzuje wystapienie takiego błędu?
2. Czy da coś wymiana zaworu N75 na nowy?
3. Czy zawory N75 we wszystkich 1Z są takie same? bo mam w a4 taki sam silnik i chce na próbe podmienić zawory i to zrobię, tylko zależy mi na informacji dlaczego taki błąd wyskoczył i co zrobić żeby auto znów jechało
edit: jak potrafisz odpisać chociaż na jedno pytanie - pisz, wszystko się przyda przeanalizować
1. Czy ktos ma wiedze czym sie charakteryzuje wystapienie takiego błędu?
2. Czy da coś wymiana zaworu N75 na nowy?
3. Czy zawory N75 we wszystkich 1Z są takie same? bo mam w a4 taki sam silnik i chce na próbe podmienić zawory i to zrobię, tylko zależy mi na informacji dlaczego taki błąd wyskoczył i co zrobić żeby auto znów jechało
edit: jak potrafisz odpisać chociaż na jedno pytanie - pisz, wszystko się przyda przeanalizować
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575
to tak na szybko. To nie tylko wadliwy n75. Czytaj i analizuj.
to tak na szybko. To nie tylko wadliwy n75. Czytaj i analizuj.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
dzięki, mnie dotyczy trzeci problem:
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms
Reduced Power
Possible Causes
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
i najbardziej mnie ciekawi fragment pogrubiony przeze ze mnie, wyczyścić westgate - co to i gdzie to?
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms
Reduced Power
Possible Causes
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
i najbardziej mnie ciekawi fragment pogrubiony przeze ze mnie, wyczyścić westgate - co to i gdzie to?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
W 1Z nie masz zmiennej geometrii więc jakieś tam czyszczenie nie wchodzi w grę.
N75 z A4 mozesz jak najbardziej podpiąć jeśli wtyczka pasuje, wyeliminujesz juz wtedy jeden problem.
Mając pełna diagnostyke Vagiem w tym Aucie można zrobić logi, będzie widać ile wogóle jest doładowania.
Sprawdz przewód gumowy przy korku wlewu oleju czy jest on cały od spodu.
I ten świst czy to turbo czy może z wężyka świszcze łączącego IC z Mapsensorem w ECU.
N75 z A4 mozesz jak najbardziej podpiąć jeśli wtyczka pasuje, wyeliminujesz juz wtedy jeden problem.
Mając pełna diagnostyke Vagiem w tym Aucie można zrobić logi, będzie widać ile wogóle jest doładowania.
Sprawdz przewód gumowy przy korku wlewu oleju czy jest on cały od spodu.
I ten świst czy to turbo czy może z wężyka świszcze łączącego IC z Mapsensorem w ECU.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Krzysiek 84, wrzucilem zdjecie pokaz na nim gdzie jest mapsensor, o ktory przewód gumowy Ci chodzi i co to jest ten wastegate (czy to nie jest ta rura co sie powinno zaslepic zeby egr nie zanieczyszczalo)?
jak przegazowywalem to ladowalo mi max 1050mbar, tylko nie wiem czy podczas obciazenia (w czasie jazdy) nie bedzie wiecej ladowal, mam wrazenie ze zawor upustowy jest calkowicie otwarty przez ten swist no i w jakis sposob mozna by wytlumaczyc tumany czarnego dymu z wydechu, jakby dawka byla za duza w stosunku do tego ile powietrza daje turbo... daltego tez pytam o zrozumienie zasady dzialania N75, czy ma on cos wspolnego ze sterowaniem zaworem upustowym turbiny?
jak przegazowywalem to ladowalo mi max 1050mbar, tylko nie wiem czy podczas obciazenia (w czasie jazdy) nie bedzie wiecej ladowal, mam wrazenie ze zawor upustowy jest calkowicie otwarty przez ten swist no i w jakis sposob mozna by wytlumaczyc tumany czarnego dymu z wydechu, jakby dawka byla za duza w stosunku do tego ile powietrza daje turbo... daltego tez pytam o zrozumienie zasady dzialania N75, czy ma on cos wspolnego ze sterowaniem zaworem upustowym turbiny?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
na postoju nie naładuje ŻADNEMU turbo, nawet turbo benzynie, więcej niż 0.0
swoją drogą zawsze dziwię się turbodieslarzom operowanie milibarami jakby te 1000 ładnie wyglądało... i jeszcze jedno - 1000 milibarów - to ciśnienie w odniesieniu do próżni, a nie do atmosferycznego. Bo tak działa mapsensor. A Wy nie macie mapsensora w komputerze czasem?
swoją drogą zawsze dziwię się turbodieslarzom operowanie milibarami jakby te 1000 ładnie wyglądało... i jeszcze jedno - 1000 milibarów - to ciśnienie w odniesieniu do próżni, a nie do atmosferycznego. Bo tak działa mapsensor. A Wy nie macie mapsensora w komputerze czasem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
kamsta, ale czy zbijanie polega na otwarciu zaworu upustowego?
jeżeli chodzi o szczelność wszystkich przewodów, to jedyny z którego mi syczało to taki który idzie do puszki filtra powietrza, reszta zawsze była szczelna, ale na wszelki wypadek jak znajde troche czasu rzuce okiem
Leo, widzisz o tym że wskazania pokazują różnicę od prozni nie wiedzialem, ale to że wzrastało od 800-1050 mbarów dało mi sygnal że może być inaczej, nic no w weekend przejade się z kompem na kolanach to się określi ile ładuje
jeżeli chodzi o szczelność wszystkich przewodów, to jedyny z którego mi syczało to taki który idzie do puszki filtra powietrza, reszta zawsze była szczelna, ale na wszelki wypadek jak znajde troche czasu rzuce okiem
Leo, widzisz o tym że wskazania pokazują różnicę od prozni nie wiedzialem, ale to że wzrastało od 800-1050 mbarów dało mi sygnal że może być inaczej, nic no w weekend przejade się z kompem na kolanach to się określi ile ładuje
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Kolczat, podmień ten N75 i przejedź sie. Tak jak pisałem Mapsensor masz w ECU ( Sterownik Silnika) i tam masz taki sam cieńki wężyk jak na przelewach wtryskiwaczy, może być przetarty w którymś miejscu i będzie świst.
Na postoju nie nabije Ci ciśnienia turbo, tylko podczas jazdy. Vagiem robisz grupy 3-4 oraz 8-11.
Niebieskim kolorem zaznaczyłem zawór egr, wypadałoby go zaslepić
Zaślepki EGR 4mm
tylko podczas zamawiania ich musisz powiedziec do jakiego auta, jakie oznaczenie silnika i w których miejscach chcesz je zamontować - by dobrali CI z odpowiednim rozstawem otworu.
Kolorem czerwonym zaznaczyłem przewód ktory musisz przejrzeć czy nie jest popękany od dołu.
Zbijanie ciśnienia polega własnie na upuszczaniu spalin do wydechu by nie napędzały zbyt mocno wirnika i utrzymywaniu doładowania jakie żąda ECU.
Na postoju nie nabije Ci ciśnienia turbo, tylko podczas jazdy. Vagiem robisz grupy 3-4 oraz 8-11.
Niebieskim kolorem zaznaczyłem zawór egr, wypadałoby go zaslepić
Zaślepki EGR 4mm
tylko podczas zamawiania ich musisz powiedziec do jakiego auta, jakie oznaczenie silnika i w których miejscach chcesz je zamontować - by dobrali CI z odpowiednim rozstawem otworu.
Kolorem czerwonym zaznaczyłem przewód ktory musisz przejrzeć czy nie jest popękany od dołu.
Zbijanie ciśnienia polega własnie na upuszczaniu spalin do wydechu by nie napędzały zbyt mocno wirnika i utrzymywaniu doładowania jakie żąda ECU.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
egr mam zaślepiony, w pracy mi dorobili właśnie taką balszkę i tam czułem nieszczelność, więc wrzucilem orginalna uszczelke spowrotem bo tą rułę mam zaślepiona w dwóch miejscach, wiec nic do egr się nie dostaję (swoją droga do dziś nie wiem co tak naprawdę daje to zaślepienie)
Krzysiek, napisałeś że mapsensor jest w ECU i idzie tam cieńki wężyk, ale gdzie jest to ECU?
ten główny wąż przejrze, a to zbijanie ciśnienia polegające na upuszczaniu spalin do wydechu opiera sie w końcu o zawór upustowy, czy może zawór upustowy to wogóle inna bajka z czym innym związana?
Krzysiek, napisałeś że mapsensor jest w ECU i idzie tam cieńki wężyk, ale gdzie jest to ECU?
ten główny wąż przejrze, a to zbijanie ciśnienia polegające na upuszczaniu spalin do wydechu opiera sie w końcu o zawór upustowy, czy może zawór upustowy to wogóle inna bajka z czym innym związana?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ecu jest za zespołem dmuchawy. A skoro jest czarny dym to jest za mało powietrza w układzie. Znaczy się dziura w dolocie. I nie tylko ten wąż co na rysunku masz zaznaczony tylko całość od turbo do kolektora ssącego. Są tam trzy gumowe węże i plastikowa rura. No i oczywiście intercoler też trzeba sprawdzić. A wężyk do ecu najczęściej przeciera się pod podstawą akumulatora.