Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 2.0 ABT] stukanie przy zwiększaniu obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Hitman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 09 lis 2008, 21:05
Lokalizacja: Śląskie / Sosnowiec

Post autor: Hitman » 02 lut 2009, 22:57

domes 87 pisze:Wspułczuje ci że musisz męczyć się z tym samochodem,ale nie martw się te samochody słyną z tego że choć byś wszystko wymienił to wraz coś stuka jak nie w silniku to w zawieszeniu. <osohozi>
Jeżeli kolega ma takie zdanie na temat audi 80 to współczuje :-(

moim zdaniem wiele marek z wyższych półek w porównaniu z audi 80 pozostawia wiele do życzenia :-P

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 02 lut 2009, 23:14

Przytocze tu historie pewnego mechanika który naprawiał audi klienta z podobnym problemem-stuki podczas przyspieszania po dłuzszej jeździe.Skupił się właśnie na przeniesieniu napędu,wymienione zostało sprzęgło,przeguby zew.i wew.nawet półoski skrzynia wyciągali ze 4 razy a stuki jak były tak zostały.W końcu znalazł przyczynę.Okazało się jednak,że w silniku tkwi problem.Stukała główna panewka wału ta od strony sprzęgła a mówiąc konkretniej to półpanewka jak powiedział mechanik.Nie chce wyrokować w tej sprawie co jest u ciebie ale moim zdaniem niepokojące jest to:
sigur pisze:raz na pewien czas miga, sekundowo kontrolka oleju
W opisanym przypadku nawet nie było migania kontrolki oleju a jednak... :-/

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 02 lut 2009, 23:25

Witam.
Troszkę to dziwny objaw,no i Twoje wyjasnienie też mało precyzyjne.
Myślę że kol.pietrusek ma rację,ja miałem podobny problem,prawy wewnętrzny przegub znajduje się bardzo blisko rury wydechowej(powinna być tam osłona)i narażony jest na dość wysoką temperaturę,która wypala znajdujący się w nim smar.Jak wiadomo przegub bez smaru jest głośny i wydobywają się z niego różne dzwięki, a powolne zacieranie powoduje drganie całego układu napędowego.
Myślę że silnik można wykluczyć,powinien już się rozsypać.
Jasiu.

Awatar użytkownika
Tomek0187
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:55

Post autor: Tomek0187 » 02 lut 2009, 23:26

co ma pompa wspomagania kierownicy do stukania podczas rozpędzania samochodu?
jeżeli rozpędzasz samochód to zwiększasz obroty silnika, zarazem zwiększasz obroty pompy, a jeżeli pompa dostała już D... to może stukać i rzęzić. w moim audi z 92 roku tak się stało. zauważyłem to gdy na jednym z węży puściła zakówka i sie z niego lało. spuściłem płyn ze zbiorniczka i odkręciłem węża. Gdy już dokułem zakówke i poskładałem do reszty to odpaliłem samochód i odziwo bez płynu nic nie stukało. gdy nalałem płynu i doszedł do pompy od razu znów pojawiły sie stuki i rzęzienie.
Więc mówię tylko jak może być, sam się zdziwiłem ze to pompa wspomagania.

Awatar użytkownika
Thomeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:39
Lokalizacja: Kartuzy/Pomorskie

Post autor: Thomeck » 20 sie 2014, 20:18

czesc. Ja mam identyczny problem co kolega który założył temat. Wracałem raz do domu i nagle usłyszałem te stuki które pojawiają się nawet na wolnych obrotach kiedy stoję w miejscu a kiedy skręcam kołami stuki są o wiele głośniejsze drży mi kierownica, drążek od biegów i w środku jest o wiele głośniej. Najgorsze jest to ze byłem u 2 mechaników i nic... kiedy przyjeżdżam do nich to autko chodzi cicho a ja wychodze na idiote bo nie potrafię im wytłumaczyć ani tym bardziej udowodnić o co mi chodzi :evil: stuki nie występują zawsze. Zauważyłem ze koło pasowe mi bije wiec kupiłem uzywane i wymieniłem na własną rękę i jest o wiele lepiej ale kiedy się nagrzeje to również bije i to bardzo mocno. Sprawdziłem też alternator i pompe od wspomagania i jest wszystko ok... przeguby wew i zew. też w porzadku samochód nie stracił mocy i nawet obroty mu nie spadają... ktoś ma jakieś pomysły? bo ręce zaczynają opadać :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl