Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Spalanie do temperatury nominalnej dla gazu

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ABC] Spalanie do temperatury nominalnej dla gazu

Post autor: sebco » 07 gru 2007, 16:01

Witam.
Mama od jakiegoś czasu problemy z samochodem.
W czasie rozruchu mam wrażenie że zużywa duże ilości benzyny.
Posiadam LPG na sekwencji i przełączenie trwa do 3min.
Czasmi jest tak że wsiądę i już mi się od rwzu przełaczy bo odśnieżałem samochód a czasami wsiadam odpalam odjeżdzam i po ok 1km przełacza się.
Ostatnio zatankowałem za 100zł ok 23L PB95 wskazówka prawie na połowie było to 30 listopada. Dziś 1/4 baku. Czy to możliwe aby tyle łykał na starcie.
Co odpowiada za dawkowanie PB przy pierwszym rozruchu silnika - może jakiś czujnik uszkodzony itp. Zauważyłem też duże obroty ok 1300. czasmi zapalę i utrzymują się dość długo aż np nie nacisnę na pedał gazu, a czasami spdną do 1000 po 30sek.

W zeszłym roku na zimę w miesiącu potrzebowałem paliwa za ok 80zł na na lato ok 40-50zł teraz więcej.
Nie mówcie że koszt paliwa wzrósł bo w oczach widze jak wskazówka spada szybciej
Co to jest co zaczyna klepać patrząc na przód samochodu po lewje stronie wygląda jak beczułka z rantem i wężyk od tego idzie do kolektora przepustnicy (nie chodzi mi o regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej). Załaca sie po kilkunastu sekundach
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 17:53 przez sebco, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 07 gru 2007, 16:25

Ja na rozruch wypalam jakies 12-15L Pb miesiecznie i robie ok 1000km, z tym ze autko stoi w garazu, jesli dluzej postoi na polu to dluzej trwa przelaczenie (po przejechaniu kilometra).
Za obroty ssania odpowiedzialny jest czujnik temperatury w prawej glowicy(patrzac pod maske)> tez miewam czasem tak jak ty dluzej utrzymuje obr na poziomie 1300, wydaje mi sie ze moze to byc spowodowane zasniedzialymi pinami czujnika.

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 07 gru 2007, 20:02

siwusek216 pisze:Ja na rozruch wypalam jakies 12-15L Pb miesiecznie i robie ok 1000km, z tym ze autko stoi w garazu, jesli dluzej postoi na polu to dluzej trwa przelaczenie (po przejechaniu kilometra).
Za obroty ssania odpowiedzialny jest czujnik temperatury w prawej glowicy(patrzac pod maske)> tez miewam czasem tak jak ty dluzej utrzymuje obr na poziomie 1300, wydaje mi sie ze moze to byc spowodowane zasniedzialymi pinami czujnika.
Ja patrzałem ten czujnik czy nie jest zaśniedziły (piny) ale OK. Czynic więcej nie odpowiada za spalanie na rozruchu oprócz czujnika 2pinowego

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 08 gru 2007, 15:22

Najlepszym wyjsciem bedzie zapiac motor do VAG-a i sprawdzic jakie wartosci pokazuje.

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 09 gru 2007, 13:20

siwusek216 pisze:Najlepszym wyjsciem bedzie zapiac motor do VAG-a i sprawdzic jakie wartosci pokazuje.
wartości czego i jakie?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 09 gru 2007, 14:52

Sprawdzenie wartosci jakie wskazuja poszczegolne czujniki i zweryfikowanie ich.

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 10 gru 2007, 08:21

siwusek216 pisze:Sprawdzenie wartosci jakie wskazuja poszczegolne czujniki i zweryfikowanie ich.
A jakie mają być jaki wzorzec?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 10 gru 2007, 21:26

Wepnij VAGa i sie okaze co "widzi" ECU, jesli chcesz wal na PW dam ci nr kumpla ktory zajmuje sie tym. Teraz to my sobie mozemy dyskutowac i zasmiecac forum i po co?

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 08 sty 2008, 20:26

Przełączanie przy sekwencji z paliwa na gaz zależy jak szybko auto się nagrzeje,jesli masz sprawny termostat i gazownik ustawił Ci jakąś optymalną temp. przełączania to niczego nie zmienisz.Sekwencja przełącza się w zależności od osiąganej temp.silnika i z tego co piszesz to wszystko jest ok u mnie po wymianie termostatu przełącza się podobnie jak u Ciebie czyli nie ma czym się przejmować ale paliwko musi być zawsze w zbiorniku i bardzo dobrze bo niektórzy chceli by najlepiej odpalać i jeździć cały czas na gazie co nie jest dobre dla wtryskiwaczy.Da się ponoć wymusić odpalenie na gazie ale po co :-/ Pozdro.

[ Dodano: 2008-01-08, 20:31 ]
Posprawdzaj czujnik temperatury i termostat może masz do wymiany,zresztą da się ustawić jeszcze nizszą temp. przełączenia na gaz ale wtedy poprostu auto Ci zgaśnie musi mieć optimum.

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl