[80 B4 ABK] Pompka centralnego?
[80 B4 ABK] Pompka centralnego?
Witam ponownie, tym razem z innym problemem :evil:
Zatem dziś , jak zawsze chciałem zamknąć auto pilotem a tu ku mojemu zdziwieniu auto nie zamknęło się :shock: Próba zamknięcia kluczykiem z każdych drzwi też nie dała skutku (próba z drzwi kierowcy to tylko one się zamykają,drzwi pasażera to tylko drzwi pasażera,bagażnik nie mogę nawet przekręcić kluczyka). Rozebrałem drzwi kierowcy i tam podpiąłem ku sugestii któregoś z kolegów żeby zmasować środkowy kabel nie ma rezultatu żadnego. Sprawdziłem miernikiem nie ma prądu w żadnym kablu.
Więc dobrałem się do pompki centralnego w bagażniku. I tak sprawdzając miernikiem nie ma prądu, albo ja coś źle robię :roll:
Próba na krótko z akumulatorem i prostownikiem nie działa pompka, nic nie słychać czytaj nic nie chodzi to. To zdjęcie pod co podłączałem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16c ... c3d21.html
Rozebrałem i ku moim oczom ujrzałem takie coś, próba podłączenia pod te 2 kabelki i ku mojemu zdziwieni coś zaczyna chodzić..."warczeć". Tu przyłożyłem kabelki od prostownika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38d ... 909f1.html
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone.
Macie jakieś sugestie,rady co to może być? Czy wystarczy tylko tam poprawić gdzieś luty i będzie trybić dalej? :roll: A może to już szrot i trzeba rozglądnąć się za jakąś używką?
Poradźcie bo życie bez centrala to masakra <osohozi>
[ Dodano: 2012-08-22, 19:00 ]
Dodam jeszcze że zasysając powietrze ustami z wężyka który jest rozprowadzony po samochodzie a koniec jest podłączony do pompki to zamki się zamykają a jak wdmuchuje to się otwierają.
Liczę na Was!
Zatem dziś , jak zawsze chciałem zamknąć auto pilotem a tu ku mojemu zdziwieniu auto nie zamknęło się :shock: Próba zamknięcia kluczykiem z każdych drzwi też nie dała skutku (próba z drzwi kierowcy to tylko one się zamykają,drzwi pasażera to tylko drzwi pasażera,bagażnik nie mogę nawet przekręcić kluczyka). Rozebrałem drzwi kierowcy i tam podpiąłem ku sugestii któregoś z kolegów żeby zmasować środkowy kabel nie ma rezultatu żadnego. Sprawdziłem miernikiem nie ma prądu w żadnym kablu.
Więc dobrałem się do pompki centralnego w bagażniku. I tak sprawdzając miernikiem nie ma prądu, albo ja coś źle robię :roll:
Próba na krótko z akumulatorem i prostownikiem nie działa pompka, nic nie słychać czytaj nic nie chodzi to. To zdjęcie pod co podłączałem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16c ... c3d21.html
Rozebrałem i ku moim oczom ujrzałem takie coś, próba podłączenia pod te 2 kabelki i ku mojemu zdziwieni coś zaczyna chodzić..."warczeć". Tu przyłożyłem kabelki od prostownika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38d ... 909f1.html
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone.
Macie jakieś sugestie,rady co to może być? Czy wystarczy tylko tam poprawić gdzieś luty i będzie trybić dalej? :roll: A może to już szrot i trzeba rozglądnąć się za jakąś używką?
Poradźcie bo życie bez centrala to masakra <osohozi>
[ Dodano: 2012-08-22, 19:00 ]
Dodam jeszcze że zasysając powietrze ustami z wężyka który jest rozprowadzony po samochodzie a koniec jest podłączony do pompki to zamki się zamykają a jak wdmuchuje to się otwierają.
Liczę na Was!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
to raczej nie obedzie sie bez jakiegoś elektryka bo akurat lutowanie to moja słaba strona :oops:
a jeszcze jutro podjade na jakiś szrot i podepne inna
[ Dodano: 2012-08-23, 14:57 ]
pomóżcie :cry:
skąd dochodzi prąd do pompki bo nie dochodzi do niej prąd (pompka sprawna) a bezpieczniki całe? czy może być jeszcze jakiś inny bezpiecznik do tego? i czemu jak dałem na próbe prąd z postojówki na pompke to dziala na pilota dobrze i od strony pasazera na kluczyk na wszystkie dzrzwi tak samo tez a od strony kierowcy na kluczyk już nie?i zamyka wyłąćznie drzwi kierowcy? co sprawdzic i gdzie szukac?
[ Dodano: 2012-08-23, 15:53 ]
czy dobrze podejrzewam że pompka dostaje prąd z mastera w drzwiach kierowcy i jak tam nie ma prądu to i pompka nie ma?
a jeszcze jutro podjade na jakiś szrot i podepne inna
[ Dodano: 2012-08-23, 14:57 ]
pomóżcie :cry:
skąd dochodzi prąd do pompki bo nie dochodzi do niej prąd (pompka sprawna) a bezpieczniki całe? czy może być jeszcze jakiś inny bezpiecznik do tego? i czemu jak dałem na próbe prąd z postojówki na pompke to dziala na pilota dobrze i od strony pasazera na kluczyk na wszystkie dzrzwi tak samo tez a od strony kierowcy na kluczyk już nie?i zamyka wyłąćznie drzwi kierowcy? co sprawdzic i gdzie szukac?
[ Dodano: 2012-08-23, 15:53 ]
czy dobrze podejrzewam że pompka dostaje prąd z mastera w drzwiach kierowcy i jak tam nie ma prądu to i pompka nie ma?
Nie tylko z drzwi kierowcy ale i pasażera, jeżeli chcesz sprawdzić czy się pojawia na kostce pompki po przekręceniu kluczyka, poczytaj ten temat:masked25 pisze:czy dobrze podejrzewam że pompka dostaje prąd z mastera
https://audi80.pl/b3-b4-zmiana-pompk ... t66472.htm
Źle coś robisz 8-)masked25 pisze:I tak sprawdzając miernikiem nie ma prądu, albo ja coś źle robię :roll:
Czarny kabel od miernika na masę (błotnik lub coś w tym stylu, bez lakieru) Prosisz kogoś miłego żeby przekręcił kluczyk w drzwiach w prawo lub lewo i tak trzymał, Ty w tym czasie lecisz czerwonym kabelkiem od miernika po tej kostce która włazi w biały styk w twojej pompce. Powinno się pojawić napięcie na jednym kabelku, przekręcając klucz w drugą stronę powinno się pojawić napięcie na innym. Są to sygnały dla pompki w którą stronę ma dmuchać. Oczywiście na tej 2 pinowej kostce też powinieneś mieć stałe napięcie
Jeżeli masz i tu i tu napięcie to wina leży po stronie pompki.
Stary sposób a działa <ok>masked25 pisze:Dodam jeszcze że zasysając powietrze ustami z wężyka który jest rozprowadzony po samochodzie a koniec jest podłączony do pompki to zamki się zamykają a jak wdmuchuje to się otwierają.
właśnie o to chodzi że do pompki nie dochodzi mi prąd i na tej kostce 2 pinowej nie ma prądu (sprawdzone u elektryka :lol: ).
Wiec o co chodzi teraz? gdzie szukać? jechać po kablu od pompki wgłąb auta? ale jak zapożyczyłem prąd z postojówki żeby sprawdzić czy pompka jest ok to działa bo masował druga kostke ( po kolei piny) , ale jak zamykam dzrwi pilotem to zamyka sie cały tak samo kluczykiem od strony pasażera a jak od strony kierowca to tylko działa strona kierowcy reszte nie reaguje.
Wiec czy ma jedno wspólne do drugiego? tzn pompka (brak prądu) do mastera z drzwi? i czy jak padł master to pompka nie dostaje prądu?
Gubie sie już :roll:
[ Dodano: 2012-08-23, 17:01 ]
czy prąd do pompki dochodzi tylko z aku a później rozdziela na mastery?
Wiec o co chodzi teraz? gdzie szukać? jechać po kablu od pompki wgłąb auta? ale jak zapożyczyłem prąd z postojówki żeby sprawdzić czy pompka jest ok to działa bo masował druga kostke ( po kolei piny) , ale jak zamykam dzrwi pilotem to zamyka sie cały tak samo kluczykiem od strony pasażera a jak od strony kierowca to tylko działa strona kierowcy reszte nie reaguje.
Wiec czy ma jedno wspólne do drugiego? tzn pompka (brak prądu) do mastera z drzwi? i czy jak padł master to pompka nie dostaje prądu?
Gubie sie już :roll:
[ Dodano: 2012-08-23, 17:01 ]
czy prąd do pompki dochodzi tylko z aku a później rozdziela na mastery?
Jak pompka nie będzie miała prądu na głównej kostce to nie zadziała.masked25 pisze:Wiec czy ma jedno wspólne do drugiego? tzn pompka (brak prądu)
Master w drzwiach daje jej prąd tylko po to żeby wiedziała w którą stronę dmuchać.
Leć po kablu głównego zasilania i szukaj gdzie się kabel uwalił.
Walnięty zawór regulacyjny od strony kierowcy.masked25 pisze:a jak od strony kierowca to tylko działa strona kierowcy reszte nie reaguje.
[ Dodano: 2012-08-23, 17:08 ]
Masz tu schemat instalacji pompki może Ci coś pomoże:masked25 pisze:czy prąd do pompki dochodzi tylko z aku a później rozdziela na mastery?
"Walnięty zawór regulacyjny od strony kierowcy.[/quote]"
trochę dziwne że padł zawór (jak mniemam to ten master) i zasilanie do pompki jednocześnie.
Sciągne jutro boczek z drzwi i ten pod kierownicą może ktoś dołożyl jeszcze jeden bezpiecznik jak wpiął się z alarmem.
A ja nie znajdę przyczyny to co wy na to żeby puścić nowy kabel od aku i podmienić mastery z prawych drzwi do lewych? I tak zawsze zamykam pilotem a jak czesem sie zdaży to wolę żeby operować kluczykiem z kierowcy niż pasażera 8-)
trochę dziwne że padł zawór (jak mniemam to ten master) i zasilanie do pompki jednocześnie.
Sciągne jutro boczek z drzwi i ten pod kierownicą może ktoś dołożyl jeszcze jeden bezpiecznik jak wpiął się z alarmem.
A ja nie znajdę przyczyny to co wy na to żeby puścić nowy kabel od aku i podmienić mastery z prawych drzwi do lewych? I tak zawsze zamykam pilotem a jak czesem sie zdaży to wolę żeby operować kluczykiem z kierowcy niż pasażera 8-)
czyli jak nie znajde problemu czemu nie ma prądu to śmiało mogę pociągnąć nowy kabel i dać gdzieś na nim bezpiecznik? a co z masterami w razie czego mozna podmienic?
[ Dodano: 2012-08-24, 12:46 ]
prace związane z centralnym zostawiam na jutro dziś mnie zatrzymało to https://audi80.pl/80-b4-abk-silnik-u ... t70873.htm :evil:
[ Dodano: 2012-08-25, 20:18 ]
problem połowicznie rozwiązany tzn alarm na pilota już zrobiłem a otwieranie z drzwi kierowcy zostawaim na przyszłość. Zamek z pilota zamyka i otwiera wszystko.
Wina to - brak masy dochodzącej do pompki czyli w kostkę z 2 kablami.
Rozwiązanie bardzo proste 8-) Podczepiłem do najbliższej nakrętki która jest wkręcona w budę auta :mrgreen:
Ale dalej mam wcześniejszy problem kory mnie zatrzymał :cry:
[ Dodano: 2012-08-24, 12:46 ]
prace związane z centralnym zostawiam na jutro dziś mnie zatrzymało to https://audi80.pl/80-b4-abk-silnik-u ... t70873.htm :evil:
[ Dodano: 2012-08-25, 20:18 ]
problem połowicznie rozwiązany tzn alarm na pilota już zrobiłem a otwieranie z drzwi kierowcy zostawaim na przyszłość. Zamek z pilota zamyka i otwiera wszystko.
Wina to - brak masy dochodzącej do pompki czyli w kostkę z 2 kablami.
Rozwiązanie bardzo proste 8-) Podczepiłem do najbliższej nakrętki która jest wkręcona w budę auta :mrgreen:
Ale dalej mam wcześniejszy problem kory mnie zatrzymał :cry:
abk pompka centralnego,schemat instalacji.
A czy może ktoś by mi pomógł odnośnie pompki centralnego...?
Utleniła się jedna kostka z trzech mała,biała w czarnym plastiku...,dostała się woda i swoje zrobiła.
-kupiłem pompkę.
-nową wtyczkę,ale.... nie wszystkie kolory się zgadzają w tej wtyczce (zakupionej) trzy kolory nie pasują z kolorami instalacji samochodu no i pompka nie działa...,jak ją podłącze to alarm wyje i się zamyka auto,ale nie otwiera... i nie wiem jak wyłączyć alarm bo kluczyk raczej nie jest oryginalny.
nie wiem jak podłączyć trzy kable każdy innego koloru z kablami z instalacji samochodu. może ktoś ma jakiś schemat doprowadzenia kabli do odpowiedniej wtyczki...,lub użyczy podejrzenia w swoim aucie wtyczki i na wzór żebym mógł podłączyć u siebie
Utleniła się jedna kostka z trzech mała,biała w czarnym plastiku...,dostała się woda i swoje zrobiła.
-kupiłem pompkę.
-nową wtyczkę,ale.... nie wszystkie kolory się zgadzają w tej wtyczce (zakupionej) trzy kolory nie pasują z kolorami instalacji samochodu no i pompka nie działa...,jak ją podłącze to alarm wyje i się zamyka auto,ale nie otwiera... i nie wiem jak wyłączyć alarm bo kluczyk raczej nie jest oryginalny.
nie wiem jak podłączyć trzy kable każdy innego koloru z kablami z instalacji samochodu. może ktoś ma jakiś schemat doprowadzenia kabli do odpowiedniej wtyczki...,lub użyczy podejrzenia w swoim aucie wtyczki i na wzór żebym mógł podłączyć u siebie
Re: abk pompka centralnego,schemat instalacji.
nie wiem jak podłączyć trzy kable każdy innego koloru z kablami z instalacji samochodu. może ktoś ma jakiś schemat doprowadzenia kabli do odpowiedniej wtyczki...
kolego mam identyczny problem,trzy kolory mi się nie zgadzają do nowej wtyczki,jak sobie z tym poradziłeś?
kolego mam identyczny problem,trzy kolory mi się nie zgadzają do nowej wtyczki,jak sobie z tym poradziłeś?