Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Pobór oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
MrMisieQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2014, 11:42

[B4 2.0 ABT] Pobór oleju

Post autor: MrMisieQ » 25 sie 2014, 11:56

Witam. Jestem świeżym posiadaczem 80 ;) ostatnio wymienianiem po jej zakupie uszczelniacze zaworów bo brała olej. Było wszystko ok, do czasu aż wywaliło mi przewód wodny na kolektorze ssącym. Temperatura skoczyła do ok 105stopni. Wąż został wymieniony ale od tej pory dalej bierze olej. I moje pytanie brzmi czy temperatura mogła uszkodzić te nowe uszczelniacze czy przyczyny szukać gdzie indziej. Poza poborem oleju wszystko gra i buczy, pali na tyk, silnik chodzi równo. Brak wycieków gdziekolwiek, zbiorniczek płynu chłodniczego też czysty.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 sie 2014, 19:09

105 stopni to jeszcze nie tragedia,co po za uszczelniaczami bylo robione przy głowicy?

MrMisieQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2014, 11:42

Post autor: MrMisieQ » 26 sie 2014, 07:42

Przy okazji planowałem głowice i wymiana wszystkich (głowica, kolektor ssący, wydechowy) uszczelek i uszczelniacz na wałku rozrządu.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 sie 2014, 08:05

MrMisieQ pisze:Przy okazji planowałem głowice i wymiana wszystkich (głowica, kolektor ssący, wydechowy) uszczelek i uszczelniacz na wałku rozrządu.
w jakim stanie byla reszta ,prowadnice pierscienie ?

u mnie chlał ogromną ilość , napewno wiecej jak litr na 1000km,i po odpaleniu bez znaczenia czy po nocy czy juz jak silnik byl nagrzany jak postal chwile i odpalalem puszczal dym na chwile.W trasie w granicach 4000obr. zaczynał dymić .
Z rozruchem problemów nie było zadnych palil za raz czy to lato czy duze mrozy
ale u mnie po za uszczelniaczami pierscienie tez wymienione

Warto by sprawdzic sprezanie jakie ma

MrMisieQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2014, 11:42

Post autor: MrMisieQ » 26 sie 2014, 10:21

Jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę. Ile mniej/więcej powinno być? Prowadnice wydawały się być ok. Pierścienie nie wiem ale w takim razie chyba bd sie musial zebrać i zrobić. Łyka strasznie, średnio co tydzień muszę niecały litr dolać a jeżdżę tylko pon-piatek po 40 km do pracy i ewentualnie sporadycznie jakiś wyjazd.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 26 sie 2014, 13:54

Sprężanie w przedziale 9,5-13 Bara, przy czym różnica ciśnienia między tłokami nie powinna przekraczać 1 bara.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl