[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Hej Panowie.
Jutro napiszę więcej ale po splanowanej głowicy urwałem następne 1,5s. Zadowolony nie jestem z pracy...silnika.
Na trzy próby , dwie miałem na 8,9s jedna na 9,1.
Wychodzi na to, że zszedłem poniżej 9s w mojej budzie na silniku ABK. <ok>
----------------------------------------------------------------------
Trochę podregulowałem silnik i chodzi znacznie lepiej. Okazało się , że przy takim CR-14 trzeba było cofnąć zapłon na aparacie gdyż było spalanie stukowe. Po cofnięciu zapłonu silnik znacznie ciszej i szybciej się wkręcał na obroty bez walenia, równa, cicha i spokojna praca.
Wczoraj również odbyłem pierwszą jazdę na Poznań, miałem trochę obaw ale znalazłem się w sytuacji bez wyjścia. Odczucia pierwszorzędne, czuć przyrost mocy, dobre przyśpieszenie a przy spokojnej jeżdzie brak praktycznie wajchowania lewarem. Samochód zadowalająco z piątego biegu rozpędza się od 45km/h, w dobrych sytuacjach wyprzedzanie na piątce bez redukcji na niższy bieg.
Ogólne wrażenia bardzo dobre - czuć poprawę i przyrost mocy.
Znalazłem również BŁĄD przerobionego, zblokowanego przepływomierza gdy ogarnę przeróbkę dam zdjęcie na forum.
Jutro napiszę więcej ale po splanowanej głowicy urwałem następne 1,5s. Zadowolony nie jestem z pracy...silnika.
Na trzy próby , dwie miałem na 8,9s jedna na 9,1.
Wychodzi na to, że zszedłem poniżej 9s w mojej budzie na silniku ABK. <ok>
----------------------------------------------------------------------
Trochę podregulowałem silnik i chodzi znacznie lepiej. Okazało się , że przy takim CR-14 trzeba było cofnąć zapłon na aparacie gdyż było spalanie stukowe. Po cofnięciu zapłonu silnik znacznie ciszej i szybciej się wkręcał na obroty bez walenia, równa, cicha i spokojna praca.
Wczoraj również odbyłem pierwszą jazdę na Poznań, miałem trochę obaw ale znalazłem się w sytuacji bez wyjścia. Odczucia pierwszorzędne, czuć przyrost mocy, dobre przyśpieszenie a przy spokojnej jeżdzie brak praktycznie wajchowania lewarem. Samochód zadowalająco z piątego biegu rozpędza się od 45km/h, w dobrych sytuacjach wyprzedzanie na piątce bez redukcji na niższy bieg.
Ogólne wrażenia bardzo dobre - czuć poprawę i przyrost mocy.
Znalazłem również BŁĄD przerobionego, zblokowanego przepływomierza gdy ogarnę przeróbkę dam zdjęcie na forum.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Testu jeszcze nie robiłem, potrzebuję odkręcić przepustnicę ale niestety jedna śruba się zawzięła...i chyba bez odkręcenia dolotu się nie uda.
Jak wiadomo nie mogę zdobyć tłoków od ACE - więc rzeżbię co nie co przy ABK .
Przeglądając dolot powietrza pod maską przyszło mi do głowy założenie drugiej przepustnicy po przeciwnej stronie układu dolotowego powietrza.
Zakładając taką przepustnicę lub lekko inną mam w związku z tym dla zaawansowanych dwa pytania, no może jedno.
Wiem, ze silnik ten ABK lub mój potrzebuje jeszcze więcej powietrza.
Czy zakładając drugi przelot powietrza / drugą przepustnicę mam mus założyć przepływówkę czy może starczy sama obudowa z filtrem powietrza.
Problemy czysto techniczne mam obcykane natomiast nie wiem jak zachowa się ori przepływówka lub ori w dwóch egzemplarzach.
Poproszę o jakieś sugestie. :roll:
Jak wiadomo nie mogę zdobyć tłoków od ACE - więc rzeżbię co nie co przy ABK .
Przeglądając dolot powietrza pod maską przyszło mi do głowy założenie drugiej przepustnicy po przeciwnej stronie układu dolotowego powietrza.
Zakładając taką przepustnicę lub lekko inną mam w związku z tym dla zaawansowanych dwa pytania, no może jedno.
Wiem, ze silnik ten ABK lub mój potrzebuje jeszcze więcej powietrza.
Czy zakładając drugi przelot powietrza / drugą przepustnicę mam mus założyć przepływówkę czy może starczy sama obudowa z filtrem powietrza.
Problemy czysto techniczne mam obcykane natomiast nie wiem jak zachowa się ori przepływówka lub ori w dwóch egzemplarzach.
Poproszę o jakieś sugestie. :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przepływomierz musi zmierzyć przepływ powietrza. Jak jeszcze dorzucisz drugą przepustnicę to jeszcze pogorszy się sytuacja bo spadnie przepływ na tej podłączonej do przepływomierza. Jeszcze jest sprawa czy obecny przepływomierz/ECU ma zapas na większy przepływ niż fabryka przewidziała.Jarek-LT pisze:Czy zakładając drugi przelot powietrza / drugą przepustnicę mam mus założyć przepływówkę czy może starczy sama obudowa z filtrem powietrza.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
BRONEK27
Oczywiście pamiętam, że miałem wziąść od Ciebie tłoki ale nie pasują.
Przy zmianie głowicy mierzona była tuleja cylindra i miała 82,6mm.
A tu link taki porównujący.
Tłok
Kolbenschmidt 91504700
Zamienniki Elementy kompletu (3)
KS tłok 82,50 STD AUDI 80/A6 2,0 103kW [ACE] 92-;PASSAT 2.0 100kW [9A]
Wymiar standardowy [STD]:
średnica zewnętrzna [mm]: 20
Średnica wewnętrzna [mm]: 12
Średnica [mm]: 57
numer produkcyjny: 082200
otwór o śr [mm]: 82,51
Wielkość kompresji [mm]: 29,8
Długość [m]: 54,8
Kod silnika: ACE
http://autowanda.pl/?page=catalog/brows ... t=0&sort=1
Tłok
Kolbenschmidt 91128600
Zamienniki Elementy kompletu (3)
KS tłok 82,50 STD AUDI 80/100 2,0 (4cyl.) 85kW 91- [kat.] (ABK,AAD,2E)
Wymiar standardowy [STD]:
średnica zewnętrzna [mm]: 21
Średnica wewnętrzna [mm]: 12,5
Średnica [mm]: 59
numer produkcyjny: 082182
otwór o śr [mm]: 82,51
Wielkość kompresji [mm]: 30,9
Długość [m]: 63,8
Luz denka tłoka [mm]: 0,9
Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 5
Kod silnika: ABK
-----------------------------------------------------------------
Aldi
A czy nie jest tak, że naciskając gaz / pociągając linkę od przepustnicy, potencjometr wychyłu który jest pod przepustnicą podaje sygnał do przepływomierza powietrza a ona w określony sposób otwiera się bardziej lub mniej ???
Jak to jest - bo jeśli działa to w ten sposób to powinno chodzić
Oczywiście pamiętam, że miałem wziąść od Ciebie tłoki ale nie pasują.
Przy zmianie głowicy mierzona była tuleja cylindra i miała 82,6mm.
A tu link taki porównujący.
Tłok
Kolbenschmidt 91504700
Zamienniki Elementy kompletu (3)
KS tłok 82,50 STD AUDI 80/A6 2,0 103kW [ACE] 92-;PASSAT 2.0 100kW [9A]
Wymiar standardowy [STD]:
średnica zewnętrzna [mm]: 20
Średnica wewnętrzna [mm]: 12
Średnica [mm]: 57
numer produkcyjny: 082200
otwór o śr [mm]: 82,51
Wielkość kompresji [mm]: 29,8
Długość [m]: 54,8
Kod silnika: ACE
http://autowanda.pl/?page=catalog/brows ... t=0&sort=1
Tłok
Kolbenschmidt 91128600
Zamienniki Elementy kompletu (3)
KS tłok 82,50 STD AUDI 80/100 2,0 (4cyl.) 85kW 91- [kat.] (ABK,AAD,2E)
Wymiar standardowy [STD]:
średnica zewnętrzna [mm]: 21
Średnica wewnętrzna [mm]: 12,5
Średnica [mm]: 59
numer produkcyjny: 082182
otwór o śr [mm]: 82,51
Wielkość kompresji [mm]: 30,9
Długość [m]: 63,8
Luz denka tłoka [mm]: 0,9
Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 5
Kod silnika: ABK
-----------------------------------------------------------------
Aldi
A czy nie jest tak, że naciskając gaz / pociągając linkę od przepustnicy, potencjometr wychyłu który jest pod przepustnicą podaje sygnał do przepływomierza powietrza a ona w określony sposób otwiera się bardziej lub mniej ???
Jak to jest - bo jeśli działa to w ten sposób to powinno chodzić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie działa to tak, przepływomierz to element pomiarowy a nie wykonawczy. To przepływające powietrze go otwiera i a dalej wysyła on informacje o ilości przepływającego powietrza do ECU gdzie na tej podstawie podawane jest paliwo.Jarek-LT pisze:A czy nie jest tak, że naciskając gaz / pociągając linkę od przepustnicy, potencjometr wychyłu który jest pod przepustnicą podaje sygnał do przepływomierza powietrza a ona w określony sposób otwiera się bardziej lub mniej ???
Jak to jest - bo jeśli działa to w ten sposób to powinno chodzić
Czujnik położenia przepustnicy (TPS) daje sygnał kiedy puszczony jest gaz i ecu ma sterować wolnymi obrotami. Także na jego podstawie wzbogacana jest chwilowo dawka paliwa przy nagłym otwarciu przepustnicy oraz daje informacje kiedy gaz jest wciśnięty do dechy aby ECU widziało kiedy podawać paliwo w trybie open-loop. Jest także wykorzystywany do tego aby dało się jechać po uszkodzeniu/odłączeniu przepływomierza, wtedy ECU będzie podawać paliwo na podstawie jego wskazań. Oczywiście przy wtedy osiągi się pogarszają bo ten tryb nie jest zoptymalizowany pod osiągi.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Trochę pogrzebałem przy przepływomierzu i okazuje się gdy wypnę go z obudowy filtra - omijając filtr - również działa silnik i pali. Pobiera powietrze bez oporu mając ograniczenie tylko średnicą przepływomierza. Również szybciej i lepiej wkręca się na obroty.
Gdyby ta relacja była zachowana, na dodatkowej przepływówce powinno działać czytaj chodzić lepiej. POWIEDZMY , ŻE TO SIĘ UDA . ALE czy przybędzie choć parę koników z tego powodu ??? :->
PS. gdy odpiąłem wąż dolotowy powietrza przed przepływówką - silnik od razu gaśnie.
Gdyby ta relacja była zachowana, na dodatkowej przepływówce powinno działać czytaj chodzić lepiej. POWIEDZMY , ŻE TO SIĘ UDA . ALE czy przybędzie choć parę koników z tego powodu ??? :->
PS. gdy odpiąłem wąż dolotowy powietrza przed przepływówką - silnik od razu gaśnie.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
WITAM
Czy mógłby ktoś skonfrontować ten tłok z moimi zmianami.
Z tego co wyczytałem w sieci - powinny pasować.
http://allegro.pl/show_item.php?item=4547217750
ALE.......
Dzwoniłem dwa razy i pisałem emaile z zapewnieniami podania średnic - bez odzewu :cry:
zawiedziony..
PS.
Mam również silnik blisko siebie dokładnie taki jak z linku niby SEAT 2.0 16V / 150KM.
Jest on jednak zamontowany w poprzek auta - czy nie będzie miało to znaczenia... i chyba ABF.
Czy mógłby ktoś skonfrontować ten tłok z moimi zmianami.
Z tego co wyczytałem w sieci - powinny pasować.
http://allegro.pl/show_item.php?item=4547217750
ALE.......
Dzwoniłem dwa razy i pisałem emaile z zapewnieniami podania średnic - bez odzewu :cry:
zawiedziony..
PS.
Mam również silnik blisko siebie dokładnie taki jak z linku niby SEAT 2.0 16V / 150KM.
Jest on jednak zamontowany w poprzek auta - czy nie będzie miało to znaczenia... i chyba ABF.