Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 14 cze 2014, 11:19

Zakładaj tłoki z abf. Kilka postów wcześniej podsunąłem autorowi pomysł z gaźnikami / itb.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 15 cze 2014, 21:49

Hej Panowie.

Jutro napiszę więcej ale po splanowanej głowicy urwałem następne 1,5s. Zadowolony nie jestem z pracy...silnika.

Na trzy próby , dwie miałem na 8,9s jedna na 9,1.
Wychodzi na to, że zszedłem poniżej 9s w mojej budzie na silniku ABK. <ok>
----------------------------------------------------------------------
Trochę podregulowałem silnik i chodzi znacznie lepiej. Okazało się , że przy takim CR-14 trzeba było cofnąć zapłon na aparacie gdyż było spalanie stukowe. Po cofnięciu zapłonu silnik znacznie ciszej i szybciej się wkręcał na obroty bez walenia, równa, cicha i spokojna praca.

Wczoraj również odbyłem pierwszą jazdę na Poznań, miałem trochę obaw ale znalazłem się w sytuacji bez wyjścia. Odczucia pierwszorzędne, czuć przyrost mocy, dobre przyśpieszenie a przy spokojnej jeżdzie brak praktycznie wajchowania lewarem. Samochód zadowalająco z piątego biegu rozpędza się od 45km/h, w dobrych sytuacjach wyprzedzanie na piątce bez redukcji na niższy bieg.

Ogólne wrażenia bardzo dobre - czuć poprawę i przyrost mocy.

Znalazłem również BŁĄD przerobionego, zblokowanego przepływomierza gdy ogarnę przeróbkę dam zdjęcie na forum. <piwo>

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 11 sie 2014, 21:12

Jarek-LT zapodaj jakiś filmik z jazdy, jestem ciekaw jak się zbiera 170 konne ABK, chociaż w aż taką poprawę osiągów w wolnossaku ciężko mi uwierzyć

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 13 sie 2014, 20:16

Oczywiście nie długo zrobię filmik i zapodam. Na razie obraził się na mnie obrotomierz....

PS. Co miało by być zawarte w filmiku..


Jarek-LT
LUXTECH ;-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 13 sie 2014, 20:29

Zrób np. przyspieszenie od 0 - 180 km/h

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 24 sie 2014, 20:33

Testu jeszcze nie robiłem, potrzebuję odkręcić przepustnicę ale niestety jedna śruba się zawzięła...i chyba bez odkręcenia dolotu się nie uda.

Jak wiadomo nie mogę zdobyć tłoków od ACE - więc rzeżbię co nie co przy ABK .

Przeglądając dolot powietrza pod maską przyszło mi do głowy założenie drugiej przepustnicy po przeciwnej stronie układu dolotowego powietrza.
Zakładając taką przepustnicę lub lekko inną mam w związku z tym dla zaawansowanych dwa pytania, no może jedno.
Wiem, ze silnik ten ABK lub mój potrzebuje jeszcze więcej powietrza.

Czy zakładając drugi przelot powietrza / drugą przepustnicę mam mus założyć przepływówkę czy może starczy sama obudowa z filtrem powietrza.

Problemy czysto techniczne mam obcykane natomiast nie wiem jak zachowa się ori przepływówka lub ori w dwóch egzemplarzach.

Poproszę o jakieś sugestie. :roll:

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 26 sie 2014, 11:18

Czyli mam rozumieć w że w moje ACE było na tłokach z 1.8
Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2014-08-26, 11:21 ]
A może moje ACE to nie było ACE tylko jakiś po niemiecki wynalazek może ktoś z forumowiczów ma rozebrane ACE i chce mu się posprawdzać jakie są wymiary cylindrów i tłoków pozdro

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 sie 2014, 11:47

Jarek-LT pisze:Czy zakładając drugi przelot powietrza / drugą przepustnicę mam mus założyć przepływówkę czy może starczy sama obudowa z filtrem powietrza.
Przepływomierz musi zmierzyć przepływ powietrza. Jak jeszcze dorzucisz drugą przepustnicę to jeszcze pogorszy się sytuacja bo spadnie przepływ na tej podłączonej do przepływomierza. Jeszcze jest sprawa czy obecny przepływomierz/ECU ma zapas na większy przepływ niż fabryka przewidziała.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 26 sie 2014, 12:54

BRONEK27
Oczywiście pamiętam, że miałem wziąść od Ciebie tłoki ale nie pasują.
Przy zmianie głowicy mierzona była tuleja cylindra i miała 82,6mm.
A tu link taki porównujący.

Tłok
Kolbenschmidt 91504700
Zamienniki Elementy kompletu (3)
KS tłok 82,50 STD AUDI 80/A6 2,0 103kW [ACE] 92-;PASSAT 2.0 100kW [9A]

Wymiar standardowy [STD]:
średnica zewnętrzna [mm]: 20
Średnica wewnętrzna [mm]: 12
Średnica [mm]: 57
numer produkcyjny: 082200
otwór o śr [mm]: 82,51
Wielkość kompresji [mm]: 29,8
Długość [m]: 54,8
Kod silnika: ACE

http://autowanda.pl/?page=catalog/brows ... t=0&sort=1

Tłok
Kolbenschmidt 91128600
Zamienniki Elementy kompletu (3)
KS tłok 82,50 STD AUDI 80/100 2,0 (4cyl.) 85kW 91- [kat.] (ABK,AAD,2E)

Wymiar standardowy [STD]:
średnica zewnętrzna [mm]: 21
Średnica wewnętrzna [mm]: 12,5
Średnica [mm]: 59
numer produkcyjny: 082182
otwór o śr [mm]: 82,51
Wielkość kompresji [mm]: 30,9
Długość [m]: 63,8
Luz denka tłoka [mm]: 0,9
Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 5
Kod silnika: ABK

-----------------------------------------------------------------

Aldi

A czy nie jest tak, że naciskając gaz / pociągając linkę od przepustnicy, potencjometr wychyłu który jest pod przepustnicą podaje sygnał do przepływomierza powietrza a ona w określony sposób otwiera się bardziej lub mniej ???

Jak to jest - bo jeśli działa to w ten sposób to powinno chodzić

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 sie 2014, 14:01

Jarek-LT pisze:A czy nie jest tak, że naciskając gaz / pociągając linkę od przepustnicy, potencjometr wychyłu który jest pod przepustnicą podaje sygnał do przepływomierza powietrza a ona w określony sposób otwiera się bardziej lub mniej ???

Jak to jest - bo jeśli działa to w ten sposób to powinno chodzić
Nie działa to tak, przepływomierz to element pomiarowy a nie wykonawczy. To przepływające powietrze go otwiera i a dalej wysyła on informacje o ilości przepływającego powietrza do ECU gdzie na tej podstawie podawane jest paliwo.
Czujnik położenia przepustnicy (TPS) daje sygnał kiedy puszczony jest gaz i ecu ma sterować wolnymi obrotami. Także na jego podstawie wzbogacana jest chwilowo dawka paliwa przy nagłym otwarciu przepustnicy oraz daje informacje kiedy gaz jest wciśnięty do dechy aby ECU widziało kiedy podawać paliwo w trybie open-loop. Jest także wykorzystywany do tego aby dało się jechać po uszkodzeniu/odłączeniu przepływomierza, wtedy ECU będzie podawać paliwo na podstawie jego wskazań. Oczywiście przy wtedy osiągi się pogarszają bo ten tryb nie jest zoptymalizowany pod osiągi.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 26 sie 2014, 20:13

Trochę pogrzebałem przy przepływomierzu i okazuje się gdy wypnę go z obudowy filtra - omijając filtr - również działa silnik i pali. Pobiera powietrze bez oporu mając ograniczenie tylko średnicą przepływomierza. Również szybciej i lepiej wkręca się na obroty.

Gdyby ta relacja była zachowana, na dodatkowej przepływówce powinno działać czytaj chodzić lepiej. POWIEDZMY , ŻE TO SIĘ UDA . ALE czy przybędzie choć parę koników z tego powodu ??? :->

PS. gdy odpiąłem wąż dolotowy powietrza przed przepływówką - silnik od razu gaśnie.

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 26 sie 2014, 23:32

Spoko nie pasują nie bierzesz tylko zapomniałeś do mnie napisać o tym fakcie ale nie o tym masz tu temat wiec go już nie będę zaśmiecał zdrówka

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 28 sie 2014, 07:48

WITAM

Czy mógłby ktoś skonfrontować ten tłok z moimi zmianami.
Z tego co wyczytałem w sieci - powinny pasować.

http://allegro.pl/show_item.php?item=4547217750

ALE.......

Dzwoniłem dwa razy i pisałem emaile z zapewnieniami podania średnic - bez odzewu :cry:

zawiedziony.. :-(

PS.

Mam również silnik blisko siebie dokładnie taki jak z linku niby SEAT 2.0 16V / 150KM.
Jest on jednak zamontowany w poprzek auta - czy nie będzie miało to znaczenia... i chyba ABF.

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 29 sie 2014, 18:47

Po 1 pomierz sobie blok czy po założeniu innych tłoków będzie "mięsa" na dotarcie pierścieni. Masz wysoki blok czyli tłok z korbą z abf.

ps: ile za tego abfa ten ktoś chce? sprawny?

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 30 sie 2014, 08:21

Silnik wyjęty z jeżdżącego samochodu, w jakim stanie - nikt tego nie wie .
Cena - 800zł.

A jaki symbol ma silnik z tematu o niskim bloku ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl