Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 sb] Oznaki zuzytego turbo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

[b3 1.6 sb] Oznaki zuzytego turbo

Post autor: PAWLO2525 » 04 gru 2007, 17:28

witam pytanko czy jest opcja ze turbo puszcza olej ale nie dymi ...sporo mi zajada oleju samochod pozatym niedymi przy odpalaniu no moze przez 2sek leciutki niebieskawy dymek i potem juz jest ok .....w okolicy opasek na wezach z turbo do IC zwlaszcza na wejscu do ic jest spory nalot wskazujacy na wydostawanie sie oleju z turbinki ..niewiem czy te typy tak maja ..czy poprostu puszcza olej zimna strona wdmuchujac go w uklad dolotowy ...jesli jest vtylko nieszczelna zimna strona turbiny moze brac wtedy olej i niedymic ????bo jak szczeli na wydechu to wiadomo siwy dym zazwyczaj ???
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 00:27 przez PAWLO2525, łącznie zmieniany 1 raz.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 04 gru 2007, 17:36

U kumpla w 1.9TD są podobne objawy i mechanik powiedział,że turbinka się kończy.A jak z mocą?Bo u kumpla wogóle zrobił się słabieńki.

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 04 gru 2007, 18:05

na poczatku byl mulowaty ..po przeregulowaniu a raczej praktycznie zablokowaniu zaworu upuszczajcego spaliny wiadomo turbina zaczela dmucha w miare ale to jest extremalne rozwiazanie i z nim powinna wedlug mnie dawac wiecej gdyby byla np nowa ,,zaslepiony zawor upustowy w kolektorze dolotowym...pozatym pompa ostatnio dlubnieta wyjeta podkladka na pinie pozatym pin troszke podpilowany bardziej dawka podkrecona na srubie w pompie ...powiem ze i tak zdziklem ma naprawde niezlego buta wczoraj przy depnieciu na 2 biegu suchy asfalt dobre zimowki zerwal w pewnym momencie przyczepnosc ....niespodziewalem sie tego po 1.6 td ..ale sadze ze i tak turbina dmucha dosc malo musze zamontowac zegar to sie dowiem ostatecznie ...ale po kolorze spalin stopniowo podkrecajac dawke sadze ze dmucha zaa malo a z ustawieniem orginalnym to byla slabawa i pomimo niskiej dawki paliwa przy ostrym depnieciu dymila mocno ..

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 gru 2007, 20:34

Kurcze gdybym ja zatkał całkowicie zawór upustowy turbo to pompowałby pewnie z 1,5bara albo i 1,7 bo słyszałem że nawet tyle wyciągają T2. U mnie jak sprawdziłem ile miał przed regulacją to dochodził do 0,8 czyli tak jak fabryka podawała (0,6-0,8) Teraz dmucha mi do 1,05 i to bez problemu. A luzy na turbo kolega sprawdzał :?:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 gru 2007, 11:56

Labiel pisze:Kurcze gdybym ja zatkał całkowicie zawór upustowy turbo to pompowałby pewnie z 1,5bara albo i 1,7 bo słyszałem że nawet tyle wyciągają T2.
Tyle to dmucha słabiutka kkk k03 a T2 jest w stanie zrobić tornado na 2 bary ;-) Co do zutrzytej turbiny nie zawsze bedzie dymienie, turbo może być posadzone a oleju brać nie bedzie. Dużo do gadania ma też stan łopatek wirnika, jak sa zaniedbane przez zadkie wymiany fitra powietrza to też bedzie lipa z mocą. Raz małem turbine wrecz z wyżartymi łopatkami braki w granicach 3-4mm z powodu zadkich wymian filtra, moc jako taka była ale turbo wyło jak w rajdówce <ok>

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 07 gru 2007, 17:56

witam ponownie moc byla orginalnie do niedawna w miare ok ..Juz wiem najprawdopodobniejuszczelniacze i najlepiej gore cala zrobic ...a co do turbiny to chwile temu zastanawialem sie jak dac zeby mocniej dmuxhala naewt paytalem w innym temacie o to a tu muwisz ze t2 dmucha dobrze co ja mam niewiem co dokladnie bo pierwszy raz mam doczynienia z 1.6td tyle ze chlodzona woda taka zwykla mniejsza bo widzialem w 1.6td takie dziwne wieksze z zeberkami jak by na wydechu...jasli tak to jutro t2 w mojim aucie lezy mi na polce w szrocie :-) ladna taka turbinka juz kilka latek zastanawialem sie ktora z nich lepsza bo na oko mocowanie do kolektora to samo ..i jesli wiesz o jakiej mowie u mnie to daj znac co to za typ bo mial mi wlasnie regenerowana poslac gosc na wymiane za turbinke z 130 i po opisie stwierdzil ze mam t2 t2 to napewno nie jest bo mam porownanie z ta na polce ...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 gru 2007, 18:06

Ja mam u siebie T2 i względnie jest to małe turbo. Nie ma żadnych żeberek do chłodzenia bo jest ona chłodzona wodą jak i po części olejem który ją smaruje, dlatego w tych silnikach montowane są też chłodnice oleju, właśnie ze względu na turbosprężarkę. Większe od T2 jest T3 z tego co wiem.

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 07 gru 2007, 18:36

teraz mnie zakrecilscie hym niewiem czy mam t2 czy t3 ale pochodzi z 93r niewiem z jakiego juz silnika sporo kiedys sie rozbieralo roznych td tdi ale wydaje mi sie ze to albo b4 1.9tdi albo passat chyba b4 tdi nie jestem pewien jutro wezme zrobie fotke jej to mi powiesz czy to takie jak ty masz

[ Dodano: 2007-12-07, 18:41 ]
no ja mam i oleju i chlodzenie woda w mojej 90 ...ale mam wlasnie ta t cos tam juz mi sie fanzoli od czytania o tych turbinach i niepamietam sam teraz czy 2,3 ale jest tez chlodzone woda....w mojej jest taka mala tabliczka prostokatna jakies 0,7cm na 4,5cm i kawalek zilonego poczatek oznaczen ale nie kojarze reszta zniszczona dosc mocno ...do konca sam niewiem co to

[ Dodano: 2007-12-07, 18:52 ]
ostatnio zastanawialem sie nad charakterystyka turbin z tdi ...chodzi glownie o cisnienie doladowanie bo z montazem sobie poradze :-) czy zda egzamin w td mam taka np 130 z przebiegiem 27000km orginalna troszke sobie postala ale stan perfekt ..powiem ze ten przebieg to szczelilem bo niepowiem ze niebyla myta nawet od strony zimnej jak smiglo tak cale kanaly niemaja nawet mnimalnego zabrudzenia fabryka jedynie wydech okopcony jak wydech..sam ja kiedys jako pracownik musialem wyciagac z motoru wiec wiem ze nie picowana ...temu zastanawiam sie nad takim mykiem niespieszy mi sie z wydatkiem 700-800zl na regenerowana wiadomo ta mam za darmo robocizna swoja no i wydaje mi sie ze po wszystkim lepsza niz ta z regeneracji ...pozatym lubie szczepic takie sprzety od innych modeli chodzi o osprzet silnika przy turbodoladowanych silnikach???

[ Dodano: 2007-12-07, 18:59 ]
o znalazlem jej real fotki :-) kusi mnie zeby sprobowac zawsze mozna spowrotem wstawic orginal Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2007-12-07, 19:01 ]
i wlanie kolego troche mnie to denerwuje ze do podobnego silnika td kilka rodzaji turbinek mogli dac jedna z mozliwosciami :-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 gru 2007, 19:31

Właciwie na moim garett'cie też nie pisze jaki to jest model i też nie wiem czy T2 czy T3 wodą chłodzony nie jest napewno tak jak to było w SB, chociaż zdaje mi sie ze i w SB nie zawsze były chłodzone wodą, ale moge sie mylić. Stawiam ze w moim TDI siedzi T2. Ale fajnie byłoby gdyby ktoś mi to potwierdził. :->

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 gru 2007, 22:05

na foto VTN GT 17 lub 15 od TDI 110-150kM zależy od V co np. VA , VB
V - oznacza zmienną geometrie jest wydajniejsza ciągnie od samego dołu trzeba umieć to wyregulować w TD i nie tylko , ale wszystko do zrobienia
Ostatnio zmieniony 07 gru 2007, 22:08 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 gru 2007, 22:08

U mnie na szczęście na tej zielonej tabliczce jest napisane dokładnie że jest to Garrett T2 więc z tym wątpliwości nie mam.

Ta turbawkę którą pokazałeś jest bardzo podobna to mojego T2 ale jednak ciut się różni. Wyjście gdzie turbo pompuje jest wynajmniej u mnie inne. Ta komora gdzie turbo jest napędzana spalinami też jest inna bo u mnie widać tam zawór upustowy. Obrazek

Zdjęcie niestety nie wyraźne ale pokazuje wylot spalin z turbo, tak to wygląda w moim T2. Jeśli będziecie chcieli to przy okazji mogę zrobić trochę więcej dokłądnych zdjęć.

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 08 gru 2007, 11:37

Mala korekta moze zle to wyjasnilem ta fotka to nie t2 tylko przy okazji myslalem na montarzem tej ze zdjecia bo mam taka a jest to turbinka z 130konnego tdi 2003r :-) t2 zrobie za chwile i doloze fotki tu

[ Dodano: 2007-12-08, 14:43 ]
wiedz powaznie koryguje bo mam juz w ece to t2 nie sugerujcie sie kirunkiem wylotu i wydechu bo to pozmieniane chodzila kiedys u mnie w escorcie starym i musialem to porzekrecac zeby spasowala...fotka t2 P.S pomylka nie jest chlodzona woda Obrazek

[ Dodano: 2007-12-08, 14:46 ]
a tu moje w audi 90 Obrazek Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl